subjektivisten skrev:Johan_Lindroos skrev:Du resonerar fel.
Nja, du missuppfattar mig. Jag påpekar att stort sett ALLA publicerade blinda A/B test har misslyckats. Det finns mängder av tester och tidningsartiklar som visar detta. Jag vet även att F/E tester är mycket noggrannare och därför har man hittat fel.
Men nu handlar detta om tester hos vanligt folk, folk som sitter med pip, pi60 eller andra lättdrivna högtalare, i icke optimala rum som ska A/B testa. Då skulle jag vilja hävda att chansen att dom märker någon skillnad är extremt liten. Det är precis det som 20 år av tidigare tester visar.
Jag brukar vara noga med att inte avkräva folk källhänvisning, en rimlig motivering tycker jag räcker eftersom detta trots allt bara är ett diskussionsforum. Men nu känns det som att du behöver backa upp ditt påstående med något mer än så.
Jag tycker dina motiveringar ovan haltar. Exempel:
A) "I stort sett alla..." <-> "Men nu handlar detta om tester hos vanligt folk..." Hur ska du ha det egentligen?
B) Tester som misslyckats... Ja, testerna visar alltså inga resultat.
C) Varför blanda in specifika högtalalmodeller? Jag tycker inte att de har i din motivering att göra. Varför?
D) "20 år". Du tror inte att någon gjort värdefulla undersökningar för 25 år sedan t.ex., eller?
E) "Icke optimala rum"... Jag vill bara försiktigt påpeka att min ex-flickvän hörde skillnad (iofs Före/Efter med konstlast) på olika förstärkare i mitt eget då "icke-optimala rum". A/B-test är iofs oftast snällare eftersom konstlasen är en knepigare last än stora merparten av högtalare. Så jag dissar dig inte helt!
F) Dina argument ovan strider mot vetenskaplig testmetodik.
Men men, kontentan i mitt budskap är att du skulle kunna vara tydligare i dina påståenden och gärna ha lite bättre uppbackning till dem (dock utan att behöva gå till överdrift). Som du ser nu blir ett antal snubbar "lite upprörda" över någonting som jag själv inte helt begriper helt vad det är, men anar det kan vara brister i din argumentationsteknik.