ps . Laila håll käft.... ok, då....

Moderator: Redaktörer
philip skrev:Vilken allmänhet? ni ger exempel med madonna, ska ni upplysa Jenny 35 år i Högsbo som gillar Madonna på förfesten att Crestfaktorn är nog lite väl hög och om du tittar noga här så ser du hur en allpassfiltrerad signal ser ut?
Eller ska LTS köra en kampanj bland mellanstadier runt om i landet och förklara hur väl 50cent SKULLE kunna låta? 'Om man tittar här på histogrammet...'
philip skrev:Om du inte hittar välljudande alster i ALLA genrer så är det för att du inte tittar ordentligt. Du kanske skulle lägga lite tid på det istället för att analysera dåligt musik. Det finns fantastisk musik att upptäcka som både låter bra ur alla perspektiv. Tänk om ni lagt all denna energi på att upptäcka ny välljudande musik istället? Det hade gett både er och artisterna glädje.
DQ-20 skrev: Vad jag skall ha informationen till vet jag inte riktigt men jag är lika väl nyfiken.
Svante skrev:DQ-20 skrev: Vad jag skall ha informationen till vet jag inte riktigt men jag är lika väl nyfiken.
Den ska du bära med dig så att du har kött på benen när folk som vet att du är duktig på ljud frågar dig.
Om inte ens vi audionördar förstår varför det låter illa, hur ska vi då nånsin kunna få någon ändring?
CODY skrev:Ja, men det är viktigt att detta sker på ett rättssäkert och objektivt vis, utan mannamån på grund av t ex hörselintryck. De med behörighet att göra bedömningen (d v s kan köra dataprogrammet), kan som du skriver bära särskilda kännetecken, som bör ges en form så att förväxling inte riskerar att ske
Koffe skrev:Och annan knarkmusik.
DQ-20 skrev:Koffe skrev:Och annan knarkmusik.
Det här med knarkmusik har jag alltid undrat över. Är det
a) musik man knarkar till
b) musik som gör att man börjar knarka
c) musik som gjort av knarkande artister
d) musik som låter så att man tror att man har tagit knark
e) musik som ÄR knark
Svar till "Undrande yngling"
DQ-20 skrev:@philip & CODY
Är det målen ni inte sympatiserar med eller är det medlen? Eller är det kanske människorna?
Att hävda att Svantes programvara helt saknar värde känns inte som något att ta på allvar. ...
/DQ-20
Svante skrev:En inspelning från 1957, utgiven på CD 1987:
philip skrev: ni ger exempel med madonna, ska ni upplysa Jenny 35 år i Högsbo som gillar Madonna på förfesten att Crestfaktorn är nog lite väl hög och om du tittar noga här så ser du hur en allpassfiltrerad signal ser ut?
philip skrev:Måste vara ett av världens mest onödiga program. Har ni inga öron att lyssna med eller?
philip skrev:du kan väl inte tro på allvar att mastrare inte har adekvata mätinstrument? Eller att de inte ser korvarna?
CODY skrev:DQ-20 skrev:@philip & CODY
Är det målen ni inte sympatiserar med eller är det medlen? Eller är det kanske människorna?
Att hävda att Svantes programvara helt saknar värde känns inte som något att ta på allvar. ...
/DQ-20
Som programvara är den säkert utmärkt. Det som jag kanske är lite emotär att detta används för kvalificerat gnäll, inte från upphovsmannen till programvaran, utan av olika psykofanter.
//snip//
hevi skrev:Ta det inte personligen, men jag vill avskaffa din yrkesroll och låta uppspelningskedjan "mastra" signalen istället![]()
Koffe skrev:J-fucking-C!
Ibland undrar jag på vill planet folk tror att de är! Gör en djävla reality check på vilken i vilken lyssningssituation de allra flesta konsumerar den allra mesta musiken.
DQ-20 skrev:hevi skrev:Ta det inte personligen, men jag vill avskaffa din yrkesroll och låta uppspelningskedjan "mastra" signalen istället![]()
Som jag har uppfattat programmet så skjuter det in sig på just "mastringsartefakter", inte hur det slutmixas i studio. Eller?
/DQ-20
DQ-20 skrev:CODY skrev:DQ-20 skrev:@philip & CODY
/DQ-20
Som programvara är den säkert utmärkt. Det som jag kanske är lite emotär att detta används för kvalificerat gnäll, inte från upphovsmannen till programvaran, utan av olika psykofanter.
//snip//
Människorna och målen alltså. Tack för klargörandet.
/DQ-20
philip skrev:jag erbjuder som vanligt utbildning i studion till forummedlemmar, det är gratis. Eftersom INGEN har varit intresserad (förutom Herr Steindl) så förutsätter jag att ni trivs bättre under era stenar i skogen där ni kan trolla hur mycket som helst utan verklighetsförankring.
CODY skrev:DQ-20 skrev:CODY skrev:...olika psykofanter.
//snip//
Människorna och målen alltså. Tack för klargörandet.
/DQ-20
Har ingen aning om vilka psykofanter du menar
Koffe skrev:... det man möjligen kan tycka är att branschen gör sig själv en otjänst som inte ger ut flera olika mastringar (tänk long-tail teorin). Att göra det borde ge vinstmax i den nya distributionen. Och innebära att även vi toknerdar (en pytteminoritet) får vårt.
PS. Svante, jag gillar ditt program men diskussionen har kommit att handla om något annat (som vanligt).
CODY skrev:Vad skall detta vara bra för?
CODY skrev:Ja, men det är viktigt att detta sker på ett rättssäkert och objektivt vis, utan mannamån på grund av t ex hörselintryck. De med behörighet att göra bedömningen (d v s kan köra dataprogrammet), kan som du skriver bäraphloam skrev:... så kan vi åka runt till varandra och rensa ut skivor som inte mäter bra och ordna gemensamma skivbål. Någon kanske har en morsa som kan sy ihop en flagga eller nåt sånt så folk fattar vad det rör sig om.
särskilda kännetecken, som bör ges en form så att förväxling inte riskerar att
ske
philip skrev:Måste vara ett av världens mest onödiga program. Har ni inga öron att lyssna med eller?
---
Nu får ni klara er utan mig och det kommer sluta med att ni sitter och tittar på ljud och känner er självgoda utan någon som helst susning om verkligheten.
Koffe skrev:philip skrev:jag erbjuder som vanligt utbildning i studion till forummedlemmar, det är gratis. Eftersom INGEN har varit intresserad (förutom Herr Steindl) så förutsätter jag att ni trivs bättre under era stenar i skogen där ni kan trolla hur mycket som helst utan verklighetsförankring.
Jag är på. Om du finns på bilavstånd från Stockholm. Skulle vara skitkul!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster