Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Fasen, lite korkat. Den finns inte på Spotify naturligtvis.
Svante skrev:UrSv skrev:Fasen, lite korkat. Den finns inte på Spotify naturligtvis.
Ok, stämde det någorlunda, det jag skrev?
UrSv skrev:Svante skrev:UrSv skrev:Fasen, lite korkat. Den finns inte på Spotify naturligtvis.
Ok, stämde det någorlunda, det jag skrev?
Definitivt. Det är glesa instrument med sång av Peter Garbiel. Vad toppen kring 8 kHz beror på vet jag inte. Tycker inte den är diskanthissad och jag tycker det låter bra.
Du har PM. Igen.
Svante skrev:IngOehman skrev:Man får inte glömma att personer som jag och Svante (och mindcontrolle)
har allt att vinna (får bättre musikproduktioner att glädja mig åt) på att
föra fram debatten, men inget att förlora (jag riskerar inte att förlora något
jobb genom att säga min ärliga mening) - medan en mastringstekniker som
höjer sin röst och säger att det är vansinne det de håller på med - har lika
mycket att vinna på det, som han/hon riskerar att förlora på det.
Att ändå då ta till orda och vara med och se till att debatten äntligen kom-
mer igång - DET är civilkurage.
Håller med om att det är så, men kan inte låta bli att förundras över att risken att förlora jobb ligger i att INTE förstöra. Man kan ju tycka att det vore naturligt att den som förstör riskerar att förlora jobben.
gnypp45 skrev:PekkaJohansson skrev:Det här är ett toppenämne för ett LTS-möte i Gbg och kanske i andra städer också! Det enklaste är väl om man kan hitta en sal där både Svante och Philip kan hålla sina presentationer - om båda tycker att det är ett bra upplägg?
Med vänlig hälsning
Pekka
Yes, en turné där Svante och Philip battlar!
Almen skrev:Hehe, Svante börjar bli som de där som kan titta på en vinyl och avgöra vilket musikstycke det är.
Den här då?
Svante skrev:Kan det vara nåt klassiskt? 80-talsöverföring av en äldre analog inspelning? (vild spekulation).
Almen skrev:Svante skrev:Kan det vara nåt klassiskt? 80-talsöverföring av en äldre analog inspelning? (vild spekulation).
Klassisk rock, ja.Och analogt inspelad.
IngOehman skrev:1979 fick mig osäkt att tänka på the wall, men jag minns inget därifrån med
sådan terrassdynamik.
Almen skrev:IngOehman skrev:1979 fick mig osäkt att tänka på the wall, men jag minns inget därifrån med
sådan terrassdynamik.
Jojomen! Hey You från MFSL-utgåvan i Original Master-serien.
Almen skrev:Hehe, Svante börjar bli som de där som kan titta på en vinyl och avgöra vilket musikstycke det är.
Den här då?
petersteindl skrev:Jag tycker det kan vara kul att jämföra så jag rippade Hey Joe från denna.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 43 gäster