rhenrics skrev:Förstår inte varför Hifipress verkar vara så underförstått opålitliga? Jag har haft stor nytta av t ex stereophile, Hifichoice, soundstage mfl internetsajter och upplever dem som mycket seriösa. Och varför skulle LTS i kontrast vara så otroligt pålitliga, med vad jag förstått en direkt koppling till en känd (i Sverige iaf) högtalartillverkare
Därför att HiFi-tidiningarna är extremt inkonsekventa i sina bedömningar. Ena numret får en till förstärkare förklädd distbox betyget "bland det bästa som gjorts", nästa nummer får en produkt av samma typ, men tekniskt fin, betyget "bland det bästa som gjorts". Hur fan ska dom ha det? Och deras snömos till beskrivningar av ljudet var i alla fall på den tiden jag köpte sånna tidningar bara blaj. Fast jag insåg det inte då. Nu undrar jag hur *** jag kunde vara så dum att jag betalatde så mycket för skräpet.
LTS är extremt konsekventa. Har produkten inverkan på signalen får man veta det. Dessutom vilken typ av inverkan det är. Ganska enkelt för mig som konsument då att veta om produkten passar mig.
I slutändan tillkommer dock saker som ekonomi, funktioner och utseende som bestämmer vad jag köper, och då är det nog jag själv som är bäst skickad att bedömma vad som är bra eller dåligt.