En Linnist Bekännelse..

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
ivor-isobarik

Inläggav ivor-isobarik » 2010-03-15 12:38

Nej Richard,jag har ju bara hämtat den spännande lådan med delar vilka jag förväntansfullt vridit och vänt på samt kommenterat i min tråd på selleri.de

Hur ödmjukt jag än beskiver INO piP och påpekar att Linnbutiken Takt&Ton i Luleå just nu säljer ut sitt kvarvarande lager Linn Katan och att det ju blir lite knepigt när man jämför en sådan fin produkt som är färdigbyggd och allt till oslagbart pris mot denna "construction kit" alltså talar om Linns prisvärdhet,så får jag ungefär samma reaktion som om jag här på Faktiskt.se skulle tala om Linns förträfllighet gentemot INO.

Nu blir det ju en "underdog" anda vilken klart blir smärtsam för dem som slantat oerhörda pengar i sitt system vilket en Linnist lätt har gjort. Dock så poängterar jag att Linns begagnade värde står sig sedan de rasat färdigt, och i slutändan är(enligt mitt förmenande)väldigt prisvärda.

Det här med Hifi är väldigt känsligt verkar det som. Att äga rätten till att anse något är bra är ingen självklarhet,i så fall bör den med avvikande åsikt misskrediteras eller i vart fall få sitt förstånd ifrågasatt. Antingen är man inte vid sina sinnens fulla bruk,eller så har man fel metod att lyssna på. Man förstår inte hur bra det låter eftersom man inte är nog bildad,upplyst eller saknar utvärderingsmetod.

I mitt fall så har jag så dåliga,undermåliga,föråldrade Linnprodukter att det (som jag upplever det)jag säger på selleri inte kan anses som relevant. Tydligen så är det före "stampa takten" eran eller "tunedem tiden" som de är daterade. Jag är tacksam för mitt oförstånd. Jag har plats för bägge religionerna. Jag har som du kanske vet köpt ett par aktiva Linn Isobariks i största hemlighet ska smugglas in i vardagsrummet till sommaren..

Här klipper jag in ett citat från min tråd på selleri,takhöjden är väl ca 1,20 där,det är med andra ord som här inne ibland..
El mero meri skrev:
" Det var ett jävla piPande i den här tråden..

Jag har lyssnat på piP, de lät lika dra /dåligt som vilken dussinhögtalare från valfri medelmåttig tillverkare som helst.

Nu till en rolig berättelse som belyser skillnaden mellan Vi som lyssnar på Musik och De som lyssnar på Ljud. Vi hade ett par elektriker som drog in ny el i vår nya lägenhet. En av dem var lärjunge till Ingvar Öhman. Han hade gått på föreläsningar som hållits av denna och beskrev honom med avgudande termer. Elektrikern i fråga var det inget fel på han var väldigt trevlig och om jag förstod det hela rätt så hade han gått en ljudtekniker utbildning där bla Ingvar Öhman var lärare. Nu jobbade han som elektriker.. Nåväl han hade bokat in en lyssningstid hemma hos Ingvar sedan flera månader och hans kompis hade fått förhinder så han bjöd med mig istället. Vilket jag uppskattade och tackade ja. Det visade sig senare att han blandat ihop dagarna och "i morgon" var tydligen samma dag och då prioriterade jag att hämta/prova förlovningsringarna som jag och min fästmö hade inhandlat hos hovleverantör W.A. Bohlin istället.

Den här killen hade ett seriöst Ino system där han bodde ensam i en liten sommarstuga i utkanten av Stockholm. Tror det var pi60s med extra basmoduler (4 stycken) Nad 218 slutsteg, Pioneer 668 osv dvs han hade köpt hela konceptet och gillade att spela högt, inget fel med det.

Jag har en hel del skivor, omkring 2500 vinyler och närmare 1500 cd skivor, något som tydligen imponerade på honom och han sa att det kändes som att vandra runt på Åhlens (Jaha köper du dina skivor där? tänkte jag). Så jag frågade honom vad han gillade för musik och fick följande svar "du vet all ny musik är mastrad som skit.. ta Britney Spears tex hennes nya skiva är helt söndermastrad. Har du hört soundtracket till "Det femte elementet"? Jag blev tyst en stund innan jag svarade "Nej, men jag har sett filmen och har den på dvd" samtidigt som jag tyst tänkte vilken INiOt.. och tyckte lite synd om honom med en bild i mitt inre där han satt ensam i en stuga i skogen lyssnande på soudtracket till femte elementet på repeat.."
Drag èm in through the telephone

Make the customer a Linnie

Linn-music for life

MP

Inläggav MP » 2010-03-15 13:31

:lol:
Fritestare av 13:e graden
Testfrihet, Jämnvikt, Brödfruktstund

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2010-03-15 13:42

MP skrev::lol:

+1
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2010-03-15 13:49

ivor-isobarik skrev:" Det var ett jävla piPande i den här tråden..

Jag har lyssnat på piP, de lät lika dra /dåligt som vilken dussinhögtalare från valfri medelmåttig tillverkare som helst."

Jag har också läst, och förundrats, över detta inlägg. Inte för åsikten om piP, man har väl rätt att tycka vad man vill om den högtalaren. Utan för att argumentationen om Ino/piP innehåller en massa oväsentligheter om ägare av andra system och åsikter om mastrad musik osv.

Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.

/ B

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-03-15 13:52

Bill50x skrev:Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.

/ B
Länk?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
ivor-isobarik

Inläggav ivor-isobarik » 2010-03-15 13:55

Drag èm in through the telephone

Make the customer a Linnie

Linn-music for life

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2010-03-15 14:07

MagnusÖstberg skrev:
Bill50x skrev:Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.

/ B
Länk?

Finns på denna sida:
http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f ... &start=120

/ B

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2010-03-15 16:41

Åhlens (Jaha köper du dina skivor där? tänkte jag).

Tydligen säljs det bättre pressade CD skivor i andra butiker än på Åhlens - undrar om de är pressade med LINNolja då eller ?
Best Regards
Bamsefar

MP

Inläggav MP » 2010-03-15 16:42

:lol:

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2010-03-15 17:14

Apropå hur man porträtterar sig själv som en ödmjuk, trevlig filantrop.... :roll:
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

MP

Inläggav MP » 2010-03-15 17:56

ivor-isobarik skrev:...Så jag frågade honom vad han gillade för musik och fick följande svar "du vet all ny musik är mastrad som skit.. ta Britney Spears tex hennes nya skiva är helt söndermastrad. Har du hört soundtracket till "Det femte elementet"? Jag blev tyst en stund innan jag svarade "Nej, men jag har sett filmen och har den på dvd" samtidigt som jag tyst tänkte vilken INiOt.. och tyckte lite synd om honom med en bild i mitt inre där han satt ensam i en stuga i skogen lyssnande på soudtracket till femte elementet på repeat.."

Bild

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2010-03-15 18:08

Ofattbart snygga piP!

8)

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2010-03-15 18:21

Skulle bara vilja påminna om policyn:
14. (Lex Krasse) Bråk får inte överföras från andra forum. Personliga vendettor skall med hänsyn till andra medlemmar hållas strikt personliga, utanför Faktiskt.se. Gnäll angående andra forum och dess administrationer kan sorteras under denna rubrik då det inte är Faktiskt.se till gagn.

Om det är något som skrivs på Selleri som ni inte håller med om, ta då upp det där!

MVH

/Mattias
Tone Distribution

Användarvisningsbild
sky_eye
Kunglig Ljudtekniker

Inläggav sky_eye » 2010-03-15 18:22

Hörrni! Vill påminna om "Lex Krasse". Vad som händer på andra forum gör det där. Våra trätor håller vi här. ...och aldrig mötas de två...
\\Sky

Användarvisningsbild
sky_eye
Kunglig Ljudtekniker

Inläggav sky_eye » 2010-03-15 18:22

Fan, vad vi blev tjatiga då!
\\Sky

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2010-03-15 18:30

Bill50x skrev:
ivor-isobarik skrev:" Det var ett jävla piPande i den här tråden..

Jag har lyssnat på piP, de lät lika dra /dåligt som vilken dussinhögtalare från valfri medelmåttig tillverkare som helst."

Jag har också läst, och förundrats, över detta inlägg. Inte för åsikten om piP, man har väl rätt att tycka vad man vill om den högtalaren. Utan för att argumentationen om Ino/piP innehåller en massa oväsentligheter om ägare av andra system och åsikter om mastrad musik osv.

Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.

/ B

Jag reagerade på precis samma sätt.

Vad folk tycker om piP bryr jag mig inte det minsta om, så länge de är
ärliga mot både andra och sig själva. Men sättet att försöka nedvärdera
personen som tyckte om pi60s, tyckte jag var tråkigt. :?

Eller är det bara jag som uppfattar att det finns spår av förakt i texten?

Inte för att det spelar så stor roll, men jag måste bara säga att jag fak-
tiskt gillar i varje fall en av låtarna från 5:e elementet, och den första
gången som jag hörde den efter det att jag sett filmen, så var det i en
Linn-anläggning. Så jag tror nog att man kan gilla soundtrack från filmer
vem man än är. Jag har CDn också, och har nog spelat den rätt många
gånger, även om det väl var några år sedan sist.

Får man det, eller är det finare att bara gilla filmen, men att göra en sak
av att inte lyssna på musik-soundtrack? Är det alltså så noga att man
bara skall lyssna på musik som är gjord för annat än för filmer?

Jag tycker att var och en får tycka om vilken musik de vill. Det blir så
mycket enklare så.

Vh, iö

- - - - -

PS. Håller för övrigt med elektrikern (jag har ingen anting om vem det är)
om att det är trist att så mycket ny musik är så sönderkomprimerad. Jag
tycker så, på grund av att jag bryr mig om musiken som drabbas, och jag
tycker nog att den som ser ned på den som bryr sig om återgivningen på
DET viset, måste fundera lite närmare på skälet till att de själva har valt
den anläggning som de valt. Det är väl även det på grund av att de bryr
sig om ljudkvaliteten, eller?

Kanske är det så att de flesta eller i varje fall rätt många, bryr sig om
ljudkvaliteten, innerst inne? Även ALLA de som skriver på Selleri?

Kan även tycka att den enda skillnaden är att en person tycker att dåliga
mastringar är ett stort problem, medan någon annan inte håller med, utan
tycker att dåliga kablar är det som man måste sky mest, och någon tredje
vill ha en metod att lyssna med, en som man måste lära sig, för att kunna
hitta rätt apparater för att få en bättre ljudåtergivning. Det är något som
jag kan tycka är lite konstigt, för jag tänker ju ändå lyssna som vanligt på
musiken efteråt - utan att bry mig om en instruktion som säger att man
skall sjunga med eller stampa takten eller vad som nu gäller. Men alla saker
som gör någon glad och funkar för dem, är väl bra?

Tycker det är onödigt att väga sakerna mot varandra på någon sorts kon-
stig finare/fulare-skala. Den som vill kan däremot undersöka hur framkomliga
de olika vägarna är och vilken som är bäst, om inte annat så just för dem.

Eller är det verkligen "sämre" att ogilla att musiken i så många fall blir
sönderkomprimerad på fonogrammen, än att bry sig om vilken anläggning
man väljer för att avnjuta musiken?

Eller som i det här fallet, att till och med bry sig om och kritisera vilken an-
läggning eller vilka högtalare som NÅGON ANNAN väljer? :o :?

Jag tycker nog tvärtom - jag tycker att det är viktigare att göra något åt
problemet med att fonogrammen blir sönderkomprimerade, för jag lider inte
det minsta av om någon väljer en anläggning åt sig själv, som just jag inte
tycker gör musiken rättvisa. Men både jag och många, många andra drab-
bas av sönderkomprimerad musik.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2010-03-15 18:34

Så just de röda inläggen. (som kom in medan jag skrev det förra inlägget)

Hoppas jag inte bröt mot någon-lex.

Jag vet inte vem någon av de inblandade är, och jag försökte bara ta fram
den principiella frågan om huruvida det inte kan få vara okej att alla får tycka
som de vill helt enkelt?

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

MP

Inläggav MP » 2010-03-15 18:43

Så ivor-isobarik fick tydligen inte tycka som han ville ens i sin egen tråd? :(
Han var dessutom riktigt kul i sitt kåseri med en målande beskrivning av en riktigt nördig audiofil.

Ingvar körde du den låten på repeat? :)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-03-15 19:20

Bill50x skrev:
MagnusÖstberg skrev:

/ B
Länk?

Finns på denna sida:
http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f ... &start=120

/ B
Tack för länken, det var intressant att läsa.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-03-15 19:55

MP skrev:Så ivor-isobarik fick tydligen inte tycka som han ville ens i sin egen tråd? :(

Vad menar du?

Han var dessutom riktigt kul i sitt kåseri med en målande beskrivning av en riktigt nördig audiofil.

Men nu var det ju inte ivor-isobarik som hade skrivit det, utan nicket El mero meri på Selleri. Och som jag fattade ivor-isobarik så citerade han det för att exemplifiera den intolerans och det behov som finns att dela in folk i grupper som dyker upp här och där på internet.

Vilket jag i så fall håller med om och ävenledes beklagar.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2010-03-15 20:10

*Harkel*

sky_eye skrev:Hörrni! Vill påminna om "Lex Krasse". Vad som händer på andra forum gör det där. Våra trätor håller vi här. ...och aldrig mötas de två...
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-03-15 21:11

ivor-isobarik skrev:Nej Richard,jag har ju bara hämtat den spännande lådan med delar vilka jag förväntansfullt vridit och vänt på samt kommenterat i min tråd på selleri.de

Hur ödmjukt jag än beskiver INO piP och påpekar att Linnbutiken Takt&Ton i Luleå just nu säljer ut sitt kvarvarande lager Linn Katan och att det ju blir lite knepigt när man jämför en sådan fin produkt som är färdigbyggd och allt till oslagbart pris mot denna "construction kit" alltså talar om Linns prisvärdhet,så får jag ungefär samma reaktion som om jag här på Faktiskt.se skulle tala om Linns förträfllighet gentemot INO.

Nu blir det ju en "underdog" anda vilken klart blir smärtsam för dem som slantat oerhörda pengar i sitt system vilket en Linnist lätt har gjort. Dock så poängterar jag att Linns begagnade värde står sig sedan de rasat färdigt, och i slutändan är(enligt mitt förmenande)väldigt prisvärda.

Det här med Hifi är väldigt känsligt verkar det som. Att äga rätten till att anse något är bra är ingen självklarhet,i så fall bör den med avvikande åsikt misskrediteras eller i vart fall få sitt förstånd ifrågasatt. Antingen är man inte vid sina sinnens fulla bruk,eller så har man fel metod att lyssna på. Man förstår inte hur bra det låter eftersom man inte är nog bildad,upplyst eller saknar utvärderingsmetod.

I mitt fall så har jag så dåliga,undermåliga,föråldrade Linnprodukter att det (som jag upplever det)jag säger på selleri inte kan anses som relevant. Tydligen så är det före "stampa takten" eran eller "tunedem tiden" som de är daterade. Jag är tacksam för mitt oförstånd. Jag har plats för bägge religionerna. Jag har som du kanske vet köpt ett par aktiva Linn Isobariks i största hemlighet ska smugglas in i vardagsrummet till sommaren..

Här klipper jag in ett citat från min tråd på selleri,takhöjden är väl ca 1,20 där,det är med andra ord som här inne ibland..
El mero meri skrev:
" Det var ett jävla piPande i den här tråden..

Jag har lyssnat på piP, de lät lika dra /dåligt som vilken dussinhögtalare från valfri medelmåttig tillverkare som helst.

------------------------------------------------------------

Jag fetstilade en intressant sak du tar upp ovan.
De där påstått undermåliga linngrejorna från 90-talet som du äger ansågs som helt överlägsna alla andra produkter oavsett prisklass av samma falang som just nu hackar ner på dig- för att sprickor i den invanda världsbilden börjat visa sig.
Inte för dig - men för dom.

Du har ju för tusan varit otrogen med en högtalarekonstruktion som ställer alla inlärda dogmer på högkant!
Inte ens spikes har de ju...

Intressant är att en mycket nära vän kommenterar och vältrar ut sin kunskap på selleri just nu. Han som äger Majik 140-högtalaren.
Han som tordes göra blindtesterna, förutom mig- och tog konsekvenserna av det.

Det är nog bara att konstatera att:

Det är inte många som vågat lyssna "blint" på selleri.de, inte ens öppna A/B-tester med andra produkter än de av majoriteten tillåtna.

De flesta är helt okunniga om hur de olika dogmerna som florerat genom tiderna hela tiden ändrats. Det senaste är väl att Linn övergett direktlödning av sina filterkomponenter inuti sina högtalare- om det nu stämmer.

Äldre linngrejor är inte så dåliga som företaget själv vill göra sken av.

Det är dock bra för begagnat-köparna att gamla linnhögtalare i princip är nästan gratis, ( vilket inte har något med ljudet att göra, - lät det bra på 90-talet låter det väl likabra nu ?) utan mera på retoriken "de nya grejorna är så mycket mera musikaliska att de äldre inte är värda mer."

Det går väl inte inflation i välljud?

Nya Linngrejor låter bra !, - bättre än många på faktiskt.se tror.
Speciellt om de kombineras med kamrater i samma generation ( gäller för de äldre också ).

Det låter inte dåligt.

Vilket vi ju konstaterade då vi jämförde majik 140 med piP, oavgjort blev det subjektiva resultatet, tyckte vi.
Senast redigerad av Richard 2010-03-15 21:46, redigerad totalt 4 gånger.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2010-03-15 21:21

ivor-isobarik skrev:Jag har en hel del skivor, omkring 2500 vinyler och närmare 1500 cd skivor, något som tydligen imponerade på honom och han sa att det kändes som att vandra runt på Åhlens (Jaha köper du dina skivor där? tänkte jag). Så jag frågade honom vad han gillade för musik och fick följande svar "du vet all ny musik är mastrad som skit.. ta Britney Spears tex hennes nya skiva är helt söndermastrad. Har du hört soundtracket till "Det femte elementet"? Jag blev tyst en stund innan jag svarade "Nej, men jag har sett filmen och har den på dvd" samtidigt som jag tyst tänkte vilken INiOt.. och tyckte lite synd om honom med en bild i mitt inre där han satt ensam i en stuga i skogen lyssnande på soudtracket till femte elementet på repeat.."
:mrgreen:
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2010-03-15 21:28

Haha :lol:
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-03-15 21:32

Men isobarik att oriva så där på linnforat. Att du inte skäms :P

Fixa nu lite snyggt faner så får vi ta på dina piP gåborts-kostymen, sedan åker vi till Luleå hos Stefanw så får han montera dom, på köpet får du höra på Stefans enormt välljudande rum och hur bra dom spelar när allt stämmer.

Kan bli en trevlig eftermiddag / kvälls tripp.
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2010-03-15 21:34

Richard skrev:...samma falang som just nu...

... på selleri just nu...

... på selleri.de...

Rundberg skrev:Skulle bara vilja påminna om policyn:
14. (Lex Krasse) Bråk får inte överföras från andra forum. Personliga vendettor skall med hänsyn till andra medlemmar hållas strikt personliga, utanför Faktiskt.se. Gnäll angående andra forum och dess administrationer kan sorteras under denna rubrik då det inte är Faktiskt.se till gagn.

Om det är något som skrivs på Selleri som ni inte håller med om, ta då upp det där!

MVH

/Mattias
Tone Distribution

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-03-15 21:38

Almen skrev:
MP skrev:Så ivor-isobarik fick tydligen inte tycka som han ville ens i sin egen tråd? :(

Vad menar du?

Men nu var det ju inte ivor-isobarik som hade skrivit det, utan nicket El mero meri på Selleri. Och som jag fattade ivor-isobarik så citerade han det för att exemplifiera den intolerans och det behov som finns att dela in folk i grupper som dyker upp här och där på internet.

Precis - det var inte ivor-isobarik som raljerade över Inoiter, utan nicket EL mero meri på selleri.

Jag tror inte alla läst rätt.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2010-03-15 21:55

Det var väl dumt om trätan drogs hit och bröt mot policyn , men det var roligt författat. :mrgreen:
(och rätt har åtminstone jag läst då jag inte sitter och läser och kommenterar saker på selleri eller vaddetnuheter?)
Hoppas inte den specifika Inoägaren som texten handlade om blev ledsen? Jag har ju också Ino men kände inte som att jag blev så ledsen. :D
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-03-15 22:06

Belker skrev:Ofattbart snygga piP!

8)

Mig veterligen finns det endast tre par varav ett par är "original" :wink:
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2010-03-15 22:11

Richard skrev:
Almen skrev:

Vad menar du?

Precis - det var inte ivor-isobarik som raljerade över Inoiter, utan nicket EL mero meri på selleri.

Jag tror inte alla läst rätt.

Nu får ni väl ändå ge er. Hur jevvla många påminnelser tycker du Richard är relevant för att något ska hörsammas från moderatorerna?

Policyn är inte diskuterbar. Inte heller tillämpningen här. Om inte respekten för moderatorerna vördas här och framöver så kan vi lika gärna överge allt till er användare och dra oss undan och lägga ner forumet. Så tror jag ingen vill ha det. Då får vi nästa gång statuera kännbara sanktioner. Så vill säkerligen ingen heller ha det men det är de två alternativ som finns när ingen hörsammar vad moderatorerna säger. Ni väljer själva. Ett enda lite ohörsammande från moderatorernas varningar kommer att få stora konsekvenser.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino