Moderator: Redaktörer
ivor-isobarik skrev:" Det var ett jävla piPande i den här tråden..
Jag har lyssnat på piP, de lät lika dra /dåligt som vilken dussinhögtalare från valfri medelmåttig tillverkare som helst."
Länk?Bill50x skrev:Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.
/ B
MagnusÖstberg skrev:Länk?Bill50x skrev:Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.
/ B
ivor-isobarik skrev:...Så jag frågade honom vad han gillade för musik och fick följande svar "du vet all ny musik är mastrad som skit.. ta Britney Spears tex hennes nya skiva är helt söndermastrad. Har du hört soundtracket till "Det femte elementet"? Jag blev tyst en stund innan jag svarade "Nej, men jag har sett filmen och har den på dvd" samtidigt som jag tyst tänkte vilken INiOt.. och tyckte lite synd om honom med en bild i mitt inre där han satt ensam i en stuga i skogen lyssnande på soudtracket till femte elementet på repeat.."
14. (Lex Krasse) Bråk får inte överföras från andra forum. Personliga vendettor skall med hänsyn till andra medlemmar hållas strikt personliga, utanför Faktiskt.se. Gnäll angående andra forum och dess administrationer kan sorteras under denna rubrik då det inte är Faktiskt.se till gagn.
Bill50x skrev:ivor-isobarik skrev:" Det var ett jävla piPande i den här tråden..
Jag har lyssnat på piP, de lät lika dra /dåligt som vilken dussinhögtalare från valfri medelmåttig tillverkare som helst."
Jag har också läst, och förundrats, över detta inlägg. Inte för åsikten om piP, man har väl rätt att tycka vad man vill om den högtalaren. Utan för att argumentationen om Ino/piP innehåller en massa oväsentligheter om ägare av andra system och åsikter om mastrad musik osv.
Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.
/ B
Tack för länken, det var intressant att läsa.Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Länk?Bill50x skrev:Om jag orkar kommer jag kommentera saken, men det gör jag givetvis inte här utan på Selleri eftersom det är där som inlägget finns.
/ B
Finns på denna sida:
http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f ... &start=120
/ B
MP skrev:Så ivor-isobarik fick tydligen inte tycka som han ville ens i sin egen tråd?
Han var dessutom riktigt kul i sitt kåseri med en målande beskrivning av en riktigt nördig audiofil.
sky_eye skrev:Hörrni! Vill påminna om "Lex Krasse". Vad som händer på andra forum gör det där. Våra trätor håller vi här. ...och aldrig mötas de två...
ivor-isobarik skrev:Nej Richard,jag har ju bara hämtat den spännande lådan med delar vilka jag förväntansfullt vridit och vänt på samt kommenterat i min tråd på selleri.de
Hur ödmjukt jag än beskiver INO piP och påpekar att Linnbutiken Takt&Ton i Luleå just nu säljer ut sitt kvarvarande lager Linn Katan och att det ju blir lite knepigt när man jämför en sådan fin produkt som är färdigbyggd och allt till oslagbart pris mot denna "construction kit" alltså talar om Linns prisvärdhet,så får jag ungefär samma reaktion som om jag här på Faktiskt.se skulle tala om Linns förträfllighet gentemot INO.
Nu blir det ju en "underdog" anda vilken klart blir smärtsam för dem som slantat oerhörda pengar i sitt system vilket en Linnist lätt har gjort. Dock så poängterar jag att Linns begagnade värde står sig sedan de rasat färdigt, och i slutändan är(enligt mitt förmenande)väldigt prisvärda.
Det här med Hifi är väldigt känsligt verkar det som. Att äga rätten till att anse något är bra är ingen självklarhet,i så fall bör den med avvikande åsikt misskrediteras eller i vart fall få sitt förstånd ifrågasatt. Antingen är man inte vid sina sinnens fulla bruk,eller så har man fel metod att lyssna på. Man förstår inte hur bra det låter eftersom man inte är nog bildad,upplyst eller saknar utvärderingsmetod.
I mitt fall så har jag så dåliga,undermåliga,föråldrade Linnprodukter att det (som jag upplever det)jag säger på selleri inte kan anses som relevant. Tydligen så är det före "stampa takten" eran eller "tunedem tiden" som de är daterade. Jag är tacksam för mitt oförstånd. Jag har plats för bägge religionerna. Jag har som du kanske vet köpt ett par aktiva Linn Isobariks i största hemlighet ska smugglas in i vardagsrummet till sommaren..
Här klipper jag in ett citat från min tråd på selleri,takhöjden är väl ca 1,20 där,det är med andra ord som här inne ibland..
El mero meri skrev:
" Det var ett jävla piPande i den här tråden..
Jag har lyssnat på piP, de lät lika dra /dåligt som vilken dussinhögtalare från valfri medelmåttig tillverkare som helst.
------------------------------------------------------------
ivor-isobarik skrev:Jag har en hel del skivor, omkring 2500 vinyler och närmare 1500 cd skivor, något som tydligen imponerade på honom och han sa att det kändes som att vandra runt på Åhlens (Jaha köper du dina skivor där? tänkte jag). Så jag frågade honom vad han gillade för musik och fick följande svar "du vet all ny musik är mastrad som skit.. ta Britney Spears tex hennes nya skiva är helt söndermastrad. Har du hört soundtracket till "Det femte elementet"? Jag blev tyst en stund innan jag svarade "Nej, men jag har sett filmen och har den på dvd" samtidigt som jag tyst tänkte vilken INiOt.. och tyckte lite synd om honom med en bild i mitt inre där han satt ensam i en stuga i skogen lyssnande på soudtracket till femte elementet på repeat.."
Richard skrev:...samma falang som just nu...
... på selleri just nu...
... på selleri.de...
Rundberg skrev:Skulle bara vilja påminna om policyn:14. (Lex Krasse) Bråk får inte överföras från andra forum. Personliga vendettor skall med hänsyn till andra medlemmar hållas strikt personliga, utanför Faktiskt.se. Gnäll angående andra forum och dess administrationer kan sorteras under denna rubrik då det inte är Faktiskt.se till gagn.
Om det är något som skrivs på Selleri som ni inte håller med om, ta då upp det där!
MVH
/Mattias
Almen skrev:MP skrev:Så ivor-isobarik fick tydligen inte tycka som han ville ens i sin egen tråd?
Vad menar du?
Han var dessutom riktigt kul i sitt kåseri med en målande beskrivning av en riktigt nördig audiofil.
Men nu var det ju inte ivor-isobarik som hade skrivit det, utan nicket El mero meri på Selleri. Och som jag fattade ivor-isobarik så citerade han det för att exemplifiera den intolerans och det behov som finns att dela in folk i grupper som dyker upp här och där på internet.
Vilket jag i så fall håller med om och ävenledes beklagar.
Richard skrev:Almen skrev:MP skrev:Så ivor-isobarik fick tydligen inte tycka som han ville ens i sin egen tråd?
Vad menar du?
Men nu var det ju inte ivor-isobarik som hade skrivit det, utan nicket El mero meri på Selleri. Och som jag fattade ivor-isobarik så citerade han det för att exemplifiera den intolerans och det behov som finns att dela in folk i grupper som dyker upp här och där på internet.
Vilket jag i så fall håller med om och ävenledes beklagar.
Precis - det var inte ivor-isobarik som raljerade över Inoiter, utan nicket EL mero meri på selleri.
Jag tror inte alla läst rätt.
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 11 gäster