Mich skrev:varförMagnusÖstberg skrev:Jo, men nu går det helt enkelt inte.![]()
Du vill nog allt ha dubbla diametern på det här hålet till bakväggen, helst 50-100mm

... fast det är väl bara att bygga en enkel provlåda

Moderator: Redaktörer
Mich skrev:varförMagnusÖstberg skrev:Jo, men nu går det helt enkelt inte.![]()
Ragnwald skrev:Kanske en helidiotisk idé, men hur skulle det bli om man placerade bakstycket direkt mot och tätat mot elementet med ett 4cm hål rätt ut i rummet för denna ventilering?
DVD-ai skrev:Ragnwald skrev:Kanske en helidiotisk idé, men hur skulle det bli om man placerade bakstycket direkt mot och tätat mot elementet med ett 4cm hål rätt ut i rummet för denna ventilering?
väldigt intressant, helt klart något som jag cokså skulle vilja veta![]()
om det går att få reda på, är antagligen väldigt olika från fall till fall så att någon generell regel inte går att upprätta...
MagnusÖstberg skrev:Tror du verkligen du får adekvat kylning då? Och samma luft inte bara går in och ut...
Mich skrev: snip
Adhoc: Jag är inte riktigt säker på om jag förstog hur du tänker göra. Gör du hål i baksidan av lådan och sätter en plåt i/för hålet? Så istället för t.ex. 19 mm MDF som väggmaterial, så blir det 3 mm plåt.
//Michael
peetwa skrev:Vad är det för en fräs det där? Och hur vet den vad den skall fäsa?
Mich skrev:Idag kant fräste jag lådan. Så utstickande del av MDF försvann, eller nästan i alla fall.
Sedan fräste jag lite special, måste prova.
Fräste ett litet spår i alla MDF skarvar, ca 2mm brett och 0,8mm djupt.
Fyller sedan i spåren med trälim...
och, gissa vad, när det torkat ordentligt får jag kantfräsa igen.
//Michael
Användare som besöker denna kategori: juanth och 17 gäster