Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Varken eller, eller mitt emellan.
Jag vill dämpa efterklangen i ett rum, men har inga krav på att det skall vara hifimässigt, så det gör inget om det blir överdämpat mot högre frekvenser. Det finns lite sådana springor att tillgå, så om det har någon effekt så vore det ju enkelt och till synes ingreppsfritt.
Som positiv bieffekt ser jag gärna att det minskar ljudläckage mot angränsande rum också.
celef skrev:många bäckar små... så visst kan man montera ljudabsorberande material bakom möbler, även under möbler går bra, som exempelvis bord. men som vanligt ska man försöka dämpa bredbandigt och inte bara dom frekvenser som är lätta att dämpa
Prova nässpray..Nattlorden skrev:celef skrev:många bäckar små... så visst kan man montera ljudabsorberande material bakom möbler, även under möbler går bra, som exempelvis bord. men som vanligt ska man försöka dämpa bredbandigt och inte bara dom frekvenser som är lätta att dämpa
Jovisst. Fast i detta fall gäller det sovrum, inte hifi. Vid vilket frekvens ligger snarkning?
Nattlorden skrev:celef skrev:många bäckar små... så visst kan man montera ljudabsorberande material bakom möbler, även under möbler går bra, som exempelvis bord. men som vanligt ska man försöka dämpa bredbandigt och inte bara dom frekvenser som är lätta att dämpa
Jovisst. Fast i detta fall gäller det sovrum, inte hifi. Vid vilket frekvens ligger snarkning?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster