Margaux skrev:Pass Labs rekommenderar balanserad drivning och Krell-steget har inte ens rca-ingångar.
Om jag har förstått det rätt så är det bara senaste Pass Labs med .5 beteckningen som har RCA in?
Frågan är om dom har byggt någon kretslösning som gör att steget inte kommer tillkorta på samma sätt som dom påstår att det gör om man bara kör med en vanlig RCA till XLR kabel?
Hur bra eller dåligt är det att köra RCA till XLR kabel på Krellen?
Nej, även Pass tidigare stereomodeller i X-serien har rca in. Däremot inte monoblocken, dvs X600 och X1000. X600.5 har numera även rca in.
Här kan du läsa mer om tekniken och uppbyggnaden av X-serien.
Krell gör adaptrar för att möjliggöra inkoppling av obalanserade signaler men jag tror att det är klart bäst att köra dem balanserat.
Om man ska dra nytta av "Super-symmetry" i Pass-stegen så krävs balanserad drift:
Su-Sy is an approach that takes advantage of balanced operation like no other design, and requires a balanced input to retain the precisely matched behaviour. You can drive one input alone, and the circuit will amplify reasonably well, but it will not exhibit the very low distortion character of fully balanced operation.
Läser man Pass-artikeln som jag länkade till ovan så är kretslösningen dock gjord för att hantera obalanserade signaler på ett bra sätt också.
/Gr.
Den vise vill veta, den enfaldige tala.