Jag och Ivor-Isobarik tog emot IÖ, jag hade hotat att ha en blåsorkester i entrehallen, eller kanske kostym, -med slips. IÖ sa att ingetdera var nödvändigt

Efter en rask transport fem mil söderut till Piteå han vi bekanta oss.
Så snabbt en espresso sedan ner i den nedre regionen där jobbet väntade! En snabb överblick sedan ett kort snack om vad rummet skall uppfylla. Han fick besked att utgå från ett rent tomt rum.
Prio 1. musiklyssnande
Prio 2. sitta fyra gubbar som man kan ha ögonkontakt med (snurr fåtöler). Sippa congac röka pipa diskutera medans gott ljud fyller våra sinnen.
Prio 3. I förlängningen en projektor med motorduk så man se TV, film, konserter, osv.
Sedan satt Ingvar igång att mäta upp rummets dimensioner, funderade lite och satt i gång med ritningen. Rasande effektiv skulle jag vilja säga utan att ha speciella kunskaper. Här slappades inte! Snabbt växte ritningen fram under samspråk och två timmar senare las pennan ner, klart!
Det var knappt att jag hann göra middag tyckte jag under mina små ruscher till köket. Under tiden hann Ivor-isobarik ställa hundra frågor

Så nu sitter jag här och planerar jobbet logistiken, eldragning, ljussättning osv..
Efter påsken skall rummet rivas ut och byggas efter Ingvars ritning.
Väl mött då, först lite bilder från konsutationen.
Hmmm.....

Nä men se på, har du köpt Belkers piP..?

Först formler som skall stämma.

Sedan växer det fram!

Så här ser det ut!

Detaljer.