Moderator: Redaktörer
Margaux skrev:Frågan är om mina slutsteg idag (Tag 2X 250W) är i samma klass som tex Krell klass A, Pass X serie och Brystons top of the line?
Rydberg skrev:Margaux> Ett Bryston 4B-SST (2*300w@8 ohm) borde räcka till Y-modulerna. Funderar själv på ett 14B-SST och ett 4B-SST.
Jo den har jag kollat på ett par gånger, för högt pris imhoBamsefar skrev:Rydberg skrev:Margaux> Ett Bryston 4B-SST (2*300w@8 ohm) borde räcka till Y-modulerna. Funderar själv på ett 14B-SST och ett 4B-SST.
Du har sett den här annonsen eller hur ???
http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstran&1112859116
Margaux skrev:En som uppgraderade från Tags 100x5 till Tags 250 till Bryston 7 SST sade att den ljudmässiga förbättringen var lika stor vid båda uppgraderingarna. Därav min tvekan att behålla Tags 250 w till frontarna idag.
Rydberg skrev:Jo den har jag kollat på ett par gånger, för högt pris imhoBamsefar skrev:Rydberg skrev:Margaux> Ett Bryston 4B-SST (2*300w@8 ohm) borde räcka till Y-modulerna. Funderar själv på ett 14B-SST och ett 4B-SST.
Du har sett den här annonsen eller hur ???
http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstran&1112859116
En högtalare som bara kan drivas av extremförstärkare a la Krell kan väl ingen med vettet i behåll kalla för god konstruktion??
Good point! Men i detta fallet är den så ickegod att den är fel, dvs felkonstruerad. Det är ju ett par missfoster de där högtalarnaSanoj skrev:En högtalare som bara kan drivas av extremförstärkare a la Krell kan väl ingen med vettet i behåll kalla för god konstruktion??
"Inte kalla för god konstruktion" till "felkonstruerad" känns dock som ett stort hopp.
Sanoj skrev:Ferraris F1-bil är felkonstruerad !! En person med normala yttermått kommer inte ner i sittbrunnen...hmmm..
Rydberg skrev:Det är ett läckert steg!!![]()
Margaux skrev:Det ska jag göra! Du får komma till Linköping och lyssna på det också!
Tackar. Kul!
Har för mig att Krell FPB200c kom ut före 1090 så det är nog tvärom i så fall.mikke_musik skrev:Nämen, det är ju en kopia på Rotel RB-1090! Låter den lika bra?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster