Moderator: Redaktörer
celef skrev:känns som ett höftskott det där, det vore kul att få se tonkurvan
celef skrev:det är väl klart att man vill veta hur de mäter, men om man ska införa ändringar på grund av mätresultatet är en annan femma
zapanasta skrev:Spelat med dom i vardagsrummet nu ,döm om min förvåning .Infekted mushrooms låt avratz har ju väldigt djupa toner som återkommer med jämna mellanrum med början 0,49 ,inga som helst problemKörde även annan musik med riktigt djup bas,funkar hur bra som helst .Undrar just om dessa i orginalutförande fiksar det,väldigt tveksam till det.mvh....
zapanasta skrev:Hur djupa är egentligen de där Avratz tonerna vid 0,49?
Påstås ligga runt 30hz
niklas skrev:zapanasta skrev:högtalarna låter i mina öron bättre än luxor 4061
Är det samma luxor som du tyckte var lika bra som pi60?
steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Hur djupa är egentligen de där Avratz tonerna vid 0,49?
Påstås ligga runt 30hz
Jag har alltid undrat varför just Avratz alltid dyker upp i bastrådarna på faktiskt. IM har ju låter som går mycket mycket djupare och dessutom samtidigt är "bättre".
Dancing with Khadaffi och Never ever land tex (om jag nu minns titlarna rätt).
boom skrev:steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Hur djupa är egentligen de där Avratz tonerna vid 0,49?
Påstås ligga runt 30hz
Jag har alltid undrat varför just Avratz alltid dyker upp i bastrådarna på faktiskt. IM har ju låter som går mycket mycket djupare och dessutom samtidigt är "bättre".
Går dom så djupt?? inte enligt min mening .
steveo1234 skrev:boom skrev:steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Hur djupa är egentligen de där Avratz tonerna vid 0,49?
Påstås ligga runt 30hz
Är det fel låtar jag tänker på? Jag har så dålig koll på dem..
zapanasta skrev:Men nu tror jag då... tonen som kommer vid 0,49 på låten avratz ligger defenitivt inte vid 50-60hz .Har en uppsättning testskivor här så jag vet hur 60 hz låter ..
zapanasta skrev:Nu körde jag en test härinne ,jag har en skum utsläckning rakt framför skärmen så ska jag höra 30hz tonen måste jag flytta mig lite bakåt i rummet ,men ner till 40hz hörs det hur bra som helst framför skärmen. Körde nu låten avratz ,ska jag höra tonen vid 0,49 måste jag ochså flytta på mig så den ligger nånstans runt 30hz .Så jä dum är jag ändå inte så jag inte skulle kunna räkna ut det genom att lyssna
boom skrev:steveo1234 skrev:boom skrev:steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Hur djupa är egentligen de där Avratz tonerna vid 0,49?
Påstås ligga runt 30hz
Är det fel låtar jag tänker på? Jag har så dålig koll på dem..
Har lyssnat på det mesta dom har gjort och några infra har jag inte känt dom håller sig mest runt 60hz och det är där dom lägger energien i sina basgångar.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], martinw och 15 gäster