Mikael2 skrev:Det är klart att de skall ta det jag säger/skriver också med en nypa salt, ingen vet ju vem jag är eller vilka motiv jag har.
Jag utgår ifrån att alla är ärliga när de redovisar sina uppfattningar, även du.
Det var en parodi på det du skrev, som jag skrev. Jag trodde det var ett bra sätt att klargöra hur absurt det var, det du skrev.
Du får gärna bemöta det jag skrev (ursprungligen alltså) baserat på sakfrågor.
Det kan ju vara som du skriver att jag har fel verklighetsuppfattning men om du kan lägga av med det rent personliga vore jag tacksam. Titta istället på vad som är fakta i det du skriver.
Du skojar va? Jag skickade bara din uppmaning om misstroende i retur, lite på skoj, och du ber mig lägga av med "det rent personliga"! Är du på riktigt?
Men det är lungt. Jag tar det som ett skämt, även om jag inte riktigt förstår din humor.
Det krävs väl lite mer än att hänvisa till en "påstådd konstruktör" som du benat ut ekvationer med på en mässa innan man vräker ur sig vad som helst om ett helt företag.
Jasså? Vad krävs det? Jag har ju bara redovisat vad som hände.
Jag måste ju lita på honom om han påstår att han är konstruktör! Och på vad sätt har jag "vräkt ur mig vad som helst om ett helt företag"??? I själva verket tror jag du kan få det mesta jag skrev bekräftat på deras hemsida. Det visste jag inte när jag skrev det dock.
Jag visste inte ens vad Transparent var för företag när jag klampade in i deras rum. Jag är skrämmande okunnig om ormoljebranschen. Är ju bara lite sociologiskt intresserad av den, men föga intresserad av vad de producerar eller vad de olika tillverkarna heter.
Det enda tillägget utöver vad man kan läsa på deras hemsida som jag gjort var väl att klargöra att det de redovisade som "resonanser inom audioområdet" (baserat på deras uppfattning om faktiska väldokumenterade kabelparametrar) tydligen (enligt den påstådda konstruktören i montern) var baserat på en felräkning.
Visst kan man räkna fel. Det är lite generande dock, att de efter den upptäckten inte ens korrigerat uppgifterna på hemsidan.
Fast de kanske löser det med att uppfinna en ny förklaring till vad de menar med "resonanser inom audioområdet", nu när den förklaring de utgick ifrån visade sig vara en felräkning. Utan ny förklaring verkar ju deras kablar vara felgjorda, och det är nog inte bra för deras försäljning...

Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).