Robert skrev:IngOehman skrev:Förlåt alla att jag blev lite arg/häpen/full i skratt (konstig kombination förvisso). Skall försöka tygla mig bättre nästa gång Robert uttalar sig om saker han inte begriper.
Det ankommer inte på dig att avgöra vad jag begriper eller inte...
Jo, det gör det visst det. Om du försöker slå blå dunster i ögonen på andra så anstår det mig (och alla andra) att redogöra för sakförhållandena.
Förvisso kan dumheterna du häver ur dig ha att göra med att du medvetet ljuger/vill slippa tappa ansiktet (eller var det brallorna?) lika gärna som de kan bero på att du lider brist på kunskap. Men jag valde att tro det sistnämna, av vänlighetsskäl.
Robert skrev:IngOehman skrev:Jag vet ju, innerst inne, att han inte har några andra skäl än att han vill provocera. Borde kunna ignorera hans inlägg bara.
Vad jag HAR gjort är att ställa frågor till dig.
Säkert. Läs igenom dina inlägg lite bättre... Jag returnerar bara dina okväden.
Robert skrev:Jag har dessutom valt att kommentera dina uttalanden i olika frågor där jag finner det motiverat.
Att du häver ur dig oförskämdheter i form av uppmaningar att andra skall läsa på, när du själv inte fattar den fysik som gäller för de uttalanden du ifrågasätter, det är BARA korkat. Det är inte att kommentera uttalanden - det är att bete sig som en drummel.
Men det gjorde det lätt att returnera tipset om att läsa på lite bättre.
Robert skrev:IngOehman skrev:Skall försöka bättre i framtiden. Det är inte min starka sida dock. Jag begriper ju inte varför folk vill bete sig på det viset, dessutom under hemlig indentitet. Häpnadsväckande fegt verkligen.
Mot bakgrund av intensiteten i dina påhopp mot var och en i mötet som råkar ha en avvikande uppfattning är det nog lugnast så!
Lär dig skilja på fakta och åsiker/uppfattningar. Jag har aldrig invänt mot några åsikter. ALDRIG.
Tro mig, du får ha precis vilka uppfattingar och åsikter du vill utan att bli rättad, men du kan inte välja egna naturlagar. I varje fall inte utan att motivera dem väldigt väl.
Och det där med anonymitet. Det tycks inte finnas några drummlar alls bland dem som vågar säga vad de heter. Verkar finnas ett samband, inte helt oväntat... Fega skitstövlar är de som värnar mest om sin egen anonymitet.
Någon som sett några KKK som springer omkring utan huvor? Det finns säkert någon, men så vanligt är det nog inte.
Robert skrev:Du tar dig friheter i mötet som jag aldrig sett tidigare... Ta det här exemplet med radiolära... Du påstod att det var rena fantasierna och drog slutsatser som var, lindrigt sagt anmärkningsvärda... Med vilken rätt ifrågasätter du en persons uppgifter efter eget gottfinnande utan att ta reda på sakernas tillstånd först? Du hade fel, och jag påvisade detta. OK?
Du är ta mig tusan för härlig! Du ger dig inte. Att radiolära är ett sammanfattande begrepp för
det område inom fysiken vi diskuterade (som visar huruvida instrålad RF via högtalarutgång kan påverka en förstärkare) är ett fjant-påhitt, inget annat. Normalt för elektroniker är att kalla diciplinen som behandlar lågfrekvens-apparatur för LF-teknik. Den som tvekar bör göra som Robert och Googla på ordet radioteknik. Ni får bedöma själv vad det betyder...
Att det sammansatta ordet radiolära däremot är en språkligt korrekt svensk konstruktion för saker som har med radioapparater att göra, tror jag ingen förnekar. Inte jag i varje fall. Det kan dock betyda precis vad som helst - vilka regler som gäller för reklamsändningar, vad för apparater man använder till sjöss, hur man ansluter antennen, på vilka frekvenser olika stationer sänder, när man började sända radio i världen, eller kanske hur man manövrerar en morsenyckel?
Precis som om du skulle uppmana någon som uttalat sig om jonglering att läsa lite cirkuslära...
Robert skrev:IngOehman skrev:Därför tror jag (enfaldigt kanske) att det skall gå att få dem att begripa att det är mycket trevligare om de beter sig lite hyggligare, men jag vet ju att det i regel inte fungerar, jag vet i varje fall inte hur det skall gå till, jag blir bara ledsen först, och sedan arg.
Ska vi som utsätts för dina emellanåt orikitiga påståenden klä skott för, och bara stillatigande åse detta?
Har du sakinvändningar, så fram med dem bara. Om du däremot bara pladdrar dumheter och SAMTIDIGT är oförskämd, ja då är ett stillasittande åseende att föredra. så, ja tack.
Robert skrev:IngOehman skrev: Jag har ju sett att alla de mera "diplomatiska personerna" på Faktiskt, skickligt klarar att unslippa angrepp mot sig själva från idioterna, men inte heller de lyckas få dem att bete sig anständigt mot andra.
VILKA är det som är "IDIOTER"?
Dom fattar nog det själv, höll jag på att skriva. Men tydligen inte.
Vh, Ing. Öhman
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).