ThePreTor1aN skrev:Det är anmärkningsvärt att så fort det gäller Inos högtalare får man, och bör ha höga marginaler medans det är fult om en kabeltillverkare har marginaler överhuvudtaget.
Jag kommer ihåg tråden om Linns ökade vinster bl.a.
Jag känner inte igen mig i din beskrivning. Alla affärsdrivande verksamheter får väl ha vilka marginaler de vill. Jag tycker inte att en marginal på 40% tex är särdeles anmärkningsvärt. Det är ju inte direkt någon hög marginal.
Mest marginaler tror jag Nike, Adidas och liknande har, de måste täcka margnadsföringskostnader i mångmiljardklassen och de pengarna måste ju in på något vis. Ett par gympadojjor som kostar 900 i butiken kostar väl under 50 lappen idag att producera
Inom audio måste det ju vara storst marginal på att bulkhandla DVD/BL spelare och montera dem i ett snyggt chassie. Eller byta några komponenter i ett filter på en billig högtalare och 15-dubbla priset.
Tråden handlar väl mer om att MM anser att det är vilseledande information om den vinst som Ino Audio gör som florerar och han anser att företaget borde leva gott på den marginal han ser mellan ingående komponenter och försäljningspris. Att han anser att han inte behöver fundera över andra kostnader, eller grovt underskattar kostnaden för produktion av en högtalare är väl det som det reageras på.