Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Jag använder relativ luftfuktighet i lägenheten och det fungerar.
Det kan naturligtvis inte låta sämre hos mig än det gör, förutsatt att jag inte sjunger själv.Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag använder relativ luftfuktighet i lägenheten och det fungerar.
Låter det ännu sämre hos dig när det är kallt ute (den relativa luftfuktigheten inomhus sjunker då)? Kan nog variera mellan ~20-60% RF.
Bill50x skrev:i skrev:"relativ luftfuktighet" ?MagnusÖstberg skrev:Jag använder relativ luftfuktighet i lägenheten och det fungerar.
All luftfuktighet är relativ, jag tror Magnus drar oss i benet
/ B
Objektivisten skrev:Bill50x skrev:i skrev:"relativ luftfuktighet" ?MagnusÖstberg skrev:Jag använder relativ luftfuktighet i lägenheten och det fungerar.
Kan ge mig f-n på att även ljudet hemma hos Magnus är relativt.
Bill50x skrev:Objektivisten skrev:Bill50x skrev:i skrev:"relativ luftfuktighet" ?MagnusÖstberg skrev:Jag använder relativ luftfuktighet i lägenheten och det fungerar.
Kan ge mig f-n på att även ljudet hemma hos Magnus är relativt.
Jajamensan, det är relativt bra
/ B
Jag använder mig av en relativt konsekvent mängd fukt i luften vilket är relaterad till luftens förmåga att bära vatten i form av ånga utan utfällning medelst kondensering vilket ger en relativt konsekvent relativ luftfuktighet.i skrev:Jag undrade mest om hur fuktigt det var och hur han gjorde för att få det så... "relativ luftfuktighet" låter som politikerprat...
Objektivisten skrev:Vad säger ni?
gnypp45 skrev:Objektivisten skrev:Vad säger ni?
Att hög luftfuktighet ger mer dämpning av höga frekvenser? Ja, det säger jag.
MichaelG skrev:Jag har högre luftfuktighet i poolrummet än i biorummet. Men det låter mycket bättre om musiken i biorummet. En hypotes är då att lägre luftfuktighet är gynnsamt för välljud.
Hälsn. Michael
Ps. En alternativ hypotes är att ljudanläggningen i biorummet är bättre än den i poolrummet...
MagnusÖstberg skrev:Jag använder mig av en relativt konsekvent mängd fukt i luften vilket är relaterad till luftens förmåga att bära vatten i form av ånga utan utfällning medelst kondensering vilket ger en relativt konsekvent relativ luftfuktighet.i skrev:Jag undrade mest om hur fuktigt det var och hur han gjorde för att få det så... "relativ luftfuktighet" låter som politikerprat...
Laila skrev:MrQaffe skrev:Poolrumet kanske är gjort i kakel också
Varför kakla ett biljardrum ?![]()
MichaelG skrev: Då har vi tre hypoteser att undersöka; luftfuktigheten, anläggningens kvalitet, rummets beskaffenhet. För att inte trampa någon på tårna skulle vi ju för enkelhetens skull bara säga att "allt spelar nog roll".
DVD-ai skrev:Däremot så har jag i vissa fall kunnat känna att styvheten på högtalarkoner förändrats med luftfuktigheten och det borde ju påverka såklart + att en "fuktig kon" borde bli tyngre...
matså skrev:En fråga är Why? Hur fasen kommer man på en sådan urtråkig trist fråga?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster