Det finns som vi ju alla vet två olika läger vad gäller kablar och andra hifiprodukter.
Det ena lägret är subjektivistlägret som mer eller mindre blundar för vad vetenskapen har att säga. Man menar att man kan höra saker som inte går mäta eftersom den mänskliga hörseln enligt detta läger besitter enorma förmågor.
Det andra lägret är objektivistlägret som menar att går det inte bevisa vetenskapligt att det finns en hörbar skillnad så finns det ingen hörbar skillnad. Människans hörsel besitter inte de förmågor som ovanstående läger menar, det finns liksom ingen anledning till att evolutionen skulle ha försett oss med en sådan hörsel.
Det finns säkert de som svävar emellan de två lägrena men det brukar sluta med att man ansluter sig till det ena eller det andra.
Jag själv tror att det är extremt svårt att övertala någon från subjektivistlägret till att gå över till objektivistlägret och jag blir trött då jag bevittnar en diskussion mellan två personer ifrån de olika lägrena. Det är som att bevittna en argumentation mellan en jude och en kristen om huruvida Jesus var Guds son. "det var han visst" "det var han inte alls" "det var han visst" osv. I detta fallet kan inte objektivisten säga att "det spelar inte någon roll om man häller tungt vatten i kabelskärmen" och den andre säger då "det gör det visst, det är ju bara att lyssna".
Jag tycker att världen blir mer intressant med olika uppfattningar och åsikter. Därför låter jag bli att argumentera med en lägermedlem ifrån subjektivistlägret.