Det är svårt att slita sig va...?

Det är nog bara att erkänna att detta är ett "trefligt ställe" att hänga på eller hur?

Moderator: Redaktörer
Sanjuro skrev:Dessutom ska jag passa på att nämna att de numera är katt-testade den hårda vägen: lillkatten (som inte är så liten längre...) jagade en humla och hoppade upp och hängde sig i pi60soch fastnade i gallret och hängde kvar i nästan en halvminut! Efter dusch med blomsprutan så insåg jag att katten faktiskt hade fastnat och hängde i raka framtassar och tittade på mig med en min som "och vad gör jag nu?" blandat med "please don't kill me!" och hade jag haft tio sekunder till (eller reagerat lite snabbare) så hade jag hunnit plåta Kosmos eftersom kameran låg på vardagsrumsbordet. Men han klättrade upp och slet sig loss och sprang iväg.
Hur som haver så höll gallret och varken galler eller högtalare fick en skråma trots ett "worst case scenario".
Sanjuro skrev:
Sanjuro blir mitt nya nick, det är Japanska för "thirty-something-male" om man känner sina Samurajfilmer och jag kommer inte skriva annat än om det är något speciellt. Det här med gallren var något jag tänkte be någon annan posta men det blev för krångligt så jag gjorde ett undantag.
Sanjuro skrev:Jag bockade till dem och Torbod monterade in dem med svart skruv och elfa plastdistanser. Inte helt lätt då han monterade i samtliga skruvhål. Så nu bör det sitta.
Sanjuro skrev:Ragnwald; man kan skippa ringhylsan runt skruven, välja en stålskruv så de inte lyser lika mycket eller mattspraya hela alstret och köra en kullrig skalle på skruven. Ett alternativ är att köra svarta plastdistanser med en magnet limmad på och så sätter man helt sonika dit gallret och slipper passa in skruven. Fantasin sätter gränserna.
Moment-23; beror på var man bor, det finns på t.ex. Material på Östgötagatan i Stockholm, eller Fredells. De har ett rack med profiler och ämnen och ett rack med sträckgaller, se upp för att det är enorma prisskillnader på olika material. Det finns ju koppar, mässing, aluminium, obehandlat stål och rostfritt och priserna på 25*50cm varierar mellan 79kr och typ 400 spänn!![]()
Jag valde det som var enklast att bocka/klippa till och det hade samtidigt högst genomsläpplighet.
Kaha skrev:Nr 26 skulle jag gissa. Väldigt nära korsningen Folkungagatan/östgötagatan. I det fula röda huset, samma kvarter som Bolaget och ICA
Sanjuro skrev:sworks: jag förstår inte frågan riktigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster