Moderator: Redaktörer
Bara dina egna subjektiva omdömen/personliga preferenser/inbillningar
Hotspur skrev:Home Cinema Choice ger 4 stjärnor (ljud och totalt) till 668:an och tycker att man hellre bör spara ihop några extra tusenlappar för att få DV-757 istället. Jag citerar denna artikel:Jag har inte lyckats finna en enda recension som stöder Ingvars påståenden ovan...CD-playback is a little thin and lacks real dynamics and midrange body.
Referenser
Essential Home Cinema, nr 32, 2004
What Hifi, maj 2004
Video, nr 12, 2004
Hotspur skrev:Bara dina egna subjektiva omdömen/personliga preferenser/inbillningar
Såg du inte de fyra recensioner jag fann och citerade ur?
Anledningen till 575 var just det lilla priset med möjlighet till en bra dvd och sacd
Thomas_A skrev:HiFi-Choice: Best Buy.
But this machine was never intended for the audiophile. Multichannel high resolution discs at least perform comparatively well, confirming a pattern in which multichannel sound appears able to survive unpromising situations. The Poulenc SACD sounded expansive, stable and wide-ranging dynamically, and the pattern was followed by DVD-Audio recordings, including the Bach and the Mendelssohn. But good as it sounds, the player is clearly inferior to the heavyweights in this test, including Pioneer's DV-757Ai, lacking the stability, resolution and layered three- dimensional quality of the best.
Playing CDs, the DV-656A can sound rather mechanical and unexpansive. The powerful, rolling left-hand part in the finale of Beethoven's Tempest sonata (Artur Piazarro) was jumbled and lacking in articulation, though it was suitably tempestuous. The same piece played by a good CD player, or the Pioneer DV-757Ai for that matter, is palpably more articulate and measured, though performance improves if all the relevant bypasses are used. On a different musical plane, the Tracy Chapman album lacked some warmth and authority, though it still sounds pretty good for DVD player at the price.
Thomas_A skrev:Var? Jo på Bibilioteket hittade jag i HiFi Choice. Både 668AV och 668AVi står omnämda som Best buy...
Thomas_A skrev:
Dito...såg du inte att jag skrev det finns lika många betyg som apparater vid subjektiva bedömningar? Dvs det är bara att välja dem som passar ens egna. Din åsikt baseras fortfarande på subjektiva/öppna bedömningar. Alltså; inga data som kan jämföras med det test som gjort att LTS rekommenderar denna apparat.
Rydberg skrev:markih> Visst är det konstig att uttalanden som rhenrics kommer upp om och om igen, är konceptet med f/e-test verkligen så svårt att förstå. För att få en uppfattning hur svårt det är att greppa så förklarade på ca 1 minut F/e-testförfarandet och begreppet transparent appart för min x-jobbspolare. Han fattade det på ca 30 sekunder, inga konstigheter. Varför är det så svårt för folk på nätet att greppa hur metoden är tänkt att fungera? Jag tror inte det beror på att folk i snitt är dumma i huvet utan att folk helt enkelt inte vill, man vill inte lära sig, man vill inte höra på några argument som inte stämmer överens med ens egen uppfattning. Tycker dessutom att denna "intolerans" bara bli värre och värre, snart är det väl ingen mening att fortsätta med forumlivet......
Bill50x skrev:Vi får inte blanda ihop två saker här. Den ena är om man förstår hur en f/e-test går till. Och förstår till vad den kan användas.
Nej, men om man kommenterar som rhenrics gjorde så har man uppenbart inte förståelsen för det. För den kommentaren är ju bara valid om det bara vore i undantagsfall som metoden inte påvisade färgningar... nu gör den ju det i de allra flesta fallen, så då finns det ingen anledning att utfalla i nedlåtande kommentarer om testpanelen.
Lt_Andersson skrev:Nej, men om man kommenterar som rhenrics gjorde så har man uppenbart inte förståelsen för det. För den kommentaren är ju bara valid om det bara vore i undantagsfall som metoden inte påvisade färgningar... nu gör den ju det i de allra flesta fallen, så då finns det ingen anledning att utfalla i nedlåtande kommentarer om testpanelen.
Är det verkligen så? Min hörselskadade far kan höra skillnad mellan olika förstärkare.
Lt_Andersson skrev:Jag menade att bara för att man hör skillnad i 90% av fallen så är ju inte det något bevis för att panelen har bra hörsel och god lyssningsvana. Jag misstänker att även hörselskadade personer skulle höra skillnad på >70% av alla förstärkare som finns på marknaden...dvs vid f/e-test.
marbrink skrev:IngOehman skrev:668 är en fantastiskt välljudande apparat (LTS är knappast unika med att ha kommit på detta, vi var bara först, därefter har apparaten dock fått nästan alla priser man kan få som CD-spelare... Det finns säkert något undantag, men den har vunnit nästan varenda test den deltagit i, även mot apparater som kostar 4 - 10 ggr mer, och då skall man minnas att det skall MYCKET till innan den kommersiella HIFI-pressen vill utnämna en apparat för 1/4 av priset till vinnare i ett test, det kan ju kosta rätt mycket annonsörer... Till sist fick den även EISA-priset). 668 är helt fri från nonsens, medan PD-S06 är full av idiotlösningar som bara finns där för att marknadsexperter och ekonomer tror att de vet har man lurar köparna på bästa sätt.
Jag har läst många positiva tester om 668:an, men något så positivt som du beskriver har jag inte läst nånstans. Länka gärna eller hänvisa till någon tidning...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Imperial-Blomman och 46 gäster