meanmachine skrev:Jag har efter senaste lyssingen på Pi60 inte lämnat tanken att jag tycker att Ino är otroligt ljudlika med Linn. Samma ljudsignum och spelstil är jag ensam om detta?
Intressant tråd!
Den nya serien från linn låter klangligt rätt lika, om vissa kriterier uppfylls, dvs dämpning bakom högtalaren med Ino, och odämpat med Linns grejor.
Biwiring och spikes + en aning BBC-dipp gör att "allting" låter bra med linnburkarna. Avsaknaden hos piP av dessa signum resulterar i att några inspelningar låter ännu bättre, och sämre också förstås.
Ivor-isobarik, fredrik, Bassman, torig ( tror jag ) , mfl tycker ganska likt undertecknad. Jag tror detta beror på att det är lätt att ta till sig musiken på båda tillverkarnas grejor, numera.
Och vi har ju dessutom i många fall dessutom jämfört de två märkenas högtalare sida vid sida.
Jag tror att Moment 23 också har nästan samma preferenser. Troligen har han lyssnat till piP under mera optimala förhållanden än undertecknad vid jämförelse med majik 140, vilket ju verkar ha resulterat i stordäng och fördel piP.