Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Bäst just nu torde vara något av de riktiga proffskorten (Quadro typ).
paa skrev:Bamsefar skrev:Bäst just nu torde vara något av de riktiga proffskorten (Quadro typ).
Quadro är väl bara till för att klämma pengar ur företag som kör 3D-cad? Jag tror inte de har något att tillföra till rörlig film.
paa skrev:AMD kommer inte på tal !

NNord skrev:nejnej,
jag avskyr AMD
Bamsefar skrev:paa skrev:Bamsefar skrev:Bäst just nu torde vara något av de riktiga proffskorten (Quadro typ).
Quadro är väl bara till för att klämma pengar ur företag som kör 3D-cad? Jag tror inte de har något att tillföra till rörlig film.
Har du ens testat det ??? Skulle inte tro det nej.... Så försök hålla spekulationerna utanför
paa skrev:Här skriver Nvidia om sina främsta kort för HTPC:
http://www.nvidia.com/page/purevideo.html
Läs igenom dom olika länkarna från den sidan.
Bamsefar skrev:Men det spelar ingen roll - gör som ni vill, jag lägger ned den här tråden. Uppenbart att du bara vill hacka som en besserwisser utan erfarenhet om det du uttalar dig om.
Kraniet skrev:Att dual channel är problematiskt är ju lite tråkigt visst men vilken reell mening det har är kanske något som går att disskutera.. varför ha mer än två minnesstickor? det är ju pontentiellt 2 Gb ram och mer än det behövs kanppast.. Inte till HTPC i vilket fall
NNord skrev:Hur får man ut surroundljud från datorn, helst digitalt.
När man spelar upp DVD -skivor samt film från hårddisken..
Isidor skrev:Bamsefar,
Skulle du kunna beskriva de subjektiva skillnaderna i bildkvalitet mellan Quadro-kortet du provade och dess NVIDIA-kusiner? Lägre brusnivå, kanske, eller bättre skalning som ger en renare bild? Som CRT-användare är detta ganska intressant, tycker jag. För närvarande använder jag ett ATI 9700 Pro som jag är mycket nöjd med på alla sätt, men det är ju 1,5 år gammalt och därmed rena dinosaurien...![]()
Isidor skrev:En helt annan sak är att ingen tycks ha rekommenderat bra interna ljudkort. Varför inte? Det finns en hel del kort som håller audiofil toppklass från bl.a. Lynx och RME. För högst humana summor kan man också skaffa sig massor av välljud med produkter från Terratec, M-Audio, m.fl.
Isidor skrev:Angående processorkraft så kan man mycket riktigt pressa vilken typ som helst till max med ffdshow. Den som kör WinDVD 6 och väljer den i tidsplanet sant uppsamplande DNM-funktionen behöver också en kraftfull processor (DNM ger ett otroligt annorlunda visuellt intryck för övrigt då filmens inneboende ryckighet som härrör från 24 fps försvinner, men man får tyvärr en del artefakter på köpet också). Standardavspelning för DVD ställer dock högst beskedliga krav på processorn.
helt vansinnigt att betala 20 tusen för nåt som kostar 5... förstår inte hur man rättfärdigar ett sånt köp..
(analogt ljud vet jag inte heller vad man ska ha till. men ska man ha det så bör ju det övervägas också. men det blir ju tämligen meningslöst då man lika gärna kan köra digitalt ut. spendera pengar utan anledning känns väl lite överflödigt)
Isidor skrev:Bamsefar,
Jag blandar en hel del, men kör f.n. Zoom Player/Dscaler/Reclock, ibland även med ffdshow när jag är på det humöret. Projektor är en NEC XG135 LC 8" CRT (som jag är mycket, mycket, mycket nöjd med - sannolikt den bästa 8" som finns).
...
Men jag har även PowerDVD, NVIDIA, Elecard, AC3filter m.fl. filter och spelare installerade.
UrSv skrev:Bamsefar,
Hur kan den lådan vara den billigaste tysta lådan för SEK 8500? Den är ju inte tystare än nåt annat även om den är både tung och fräck. En Antec SL3000 med fläktfri nätdel och utan andra fläktar är julika tyst men kostar bara typ SEK 2000 och då står ju nätdelen för merparten?
NNord skrev:Johan, jag hjälper dig när du ska bygga ihop prylarna !
Har du köp via Curt Palme i Canada?
ISIDOR hur har du fått det att fungera med dscaler ?
av alla codec som finns tycker jag den är den skarpaste
jag får inte ljudet att synka men när jag använder vindvd är det inget problem
jag kör en barco 1208s med 1080x864 48hz
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster