Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Nej, det är så värst direkt koppling mellan strömförbrukning i vila och maximal uteffekt för det steget.
Det steget drar INTE 300 W i viloeffekt. Då hade det varit bra varmt utan att ens spela på det. Kanske 20-40 W?
KarlXII skrev:Varför stänger du inte av sånt som inte används?
UrSv skrev:Strömförbrukningen påverkas normalt inte av hur volymkontrollen står om insignal saknas.
peterh skrev:Skaffa en sådan här :
http://www.clasohlson.com/se/Elenergim% ... re/36-2897
och koppla slutsteget till den så ser du jur mycket det drar, den kan även sitta kvar och integrera , då ser du
kostnaden i kwh och kronor
Morello skrev:Vad för typ av rörsteg var det?
Min förförstärkare drar cirka 15 W och slutsteget kanske runt 225 W vid vila.
Laila skrev:EL-34 eller 6L6 . . . typ ?
Morello skrev:Ja, jag har ett svagt minne av den. Har du kvar stegen rent praktiskt?
Morello skrev:lever dom vidare hos någon annan ägare?
RogerGustavsson skrev:Figge77 du bor väl rätt nära Flint? Bara att åka och hjälpa honom, finns kanske något du har användning för?
Flint skrev:Morello skrev:lever dom vidare hos någon annan ägare?
Nej, dom är skrotade. Jag håller på att kasta en massa gammalt bröte. Transformatorer , kondingar, lådor mm. Mekarperioden är slut nu.
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:lever dom vidare hos någon annan ägare?
Nej, dom är skrotade. Jag håller på att kasta en massa gammalt bröte. Transformatorer , kondingar, lådor mm. Mekarperioden är slut nu.
Vaffödå?
Flint skrev:Njae. Nu har man mekat ljud och motkopplat sig till leda i 50 år, dags för något nytt. Tänkte mig något sportigare som ger mer motion, som frimärkssamling. TV-tittande ger bara ADHD med dessa uS-snabba bildväxlingar och dessutom gillar jag varken programledare eller dialekten. Frimärken blir nog bra.
AndersP skrev:Flint skrev:Njae. Nu har man mekat ljud och motkopplat sig till leda i 50 år, dags för något nytt. Tänkte mig något sportigare som ger mer motion, som frimärkssamling. TV-tittande ger bara ADHD med dessa uS-snabba bildväxlingar och dessutom gillar jag varken programledare eller dialekten. Frimärken blir nog bra.
Du kan få vara chef över min depå när jag tävlar. Du får chans att umgås med människor som helst löser mekaniska problem med järnspett. Motion får du garanterat. Föda serveras i form av delikata smörgåsar med te eller kaffe. Nygräddade kolbullar är en möjlighet förutsatt att korrekt typ av spade kan skaffas. Som tack vill jag ha tillgång till dina skrotlådor innan dom går till återvinningen. Vinterkläder är dock ett krav.
Vinylcalle skrev:Hos mig
Threshold SA/11m = 2 x ca 370 watt (efter uppvärmning det dubbla tidigare).
Accuphase P-800 = 220 watt
Lyngdrof RP1 = 23 Watt
DBX 223XS = 15 Watt
Accuphase C-280L = 75 Watt
Nakamichi 700 = 60 Watt
Accuphase DP-70 = 25 Watt
Accuphase T-101 = 26 Watt
Luxman T-110 = 20 Watt
Micro Seiki SX-777 Air + RP-5070 = 18,5 Watt
Marantz TT-1000 = 15 Watt
Dynavector P75 = 6 Watt
Totalt: 1243,5 Watt på tomgång
Det är jätteskönt nu på vintern.
Flint skrev:Tack! Spett låter som en bra tumregel. Ska tänka på saken. Kan man simulera det du sysslar med? I så fall kan jag sköta jobbet hemifrån. Jag har ju skickat dig exempel på det tidigare när du var nyfiken på den variabla utgångsimpedansen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster