Moderator: Redaktörer
Bossekaka skrev:
Jag skiftade även högtalare som Fjonkalicious tipsade om, och det är samma sak iallafall.
Köp wd-40 ock spaya in i omkopplare ock vred ,brukar finnas nån öppning om man kollar lite .Fiksade min volymkontroll med sånt för 2år sen .Den funkar som ny fortfarande,även tipsat andra om detta medel som använt det med framgång på gamla 70 tals grejer som varit rejält oxideradeBossekaka skrev:Jo, att höger kanal hoppar igång efter 20-25 sek, verkar jag ha fått bort. Nu är det ljudnivå-skillnaden som återstår.
Spela på den ska jag göra hela kvällarna ,ska vrida lite extra på volympotten också så kanske det löser sig efter ett tag.
Här är annonsen.
http://www.tradera.com/Sansui-Forstarka ... n_83728635
Det var ingen rolig syn att gå in och kolla killens omdömmen, avstängd är han också. När jag vann den hade han bara plus, fasen, skulle ha avvaktat med betalningen.
//Kaka
Vad gäller "kontaktspray" så är WD-40 enligt mina (ödmjuka) erfrenheter överlägset bäst.
OT: Fast jag kallar den gärna nåt annat, typ universal- eller elektronikspray, eftersom vätskan i sig har en såpass hög egenresistans att den är att betrakta som isolator. Men den både gör rent, smörjer och luktar gott på samma gång! Funkar kanon på allt möjligt, både elekronik (är utmärkt till vridpotentiometrar), mekanik (regöring av MC-kedja t.ex.) och lack.
Skillnaden mellan WD-40 och många andra universalsprayer är att den faktiskt smörjer de flesta ytor och är snäll mot gummi (nej, har inte testat den på sånt gummi, de levereras färdigsmorda och skall inte återanvändas
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster