Snackade nyss med Ingvar och tog då upp hur det går med peq`n,den verkar "halta" lite då tydligen folk vill ha/frågar om andra saker

Så kom igen nu,ligger vi på lite så händer det kanske saker : )
Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Är peq för både frontarna och basarna? eller bara de ena?
lennartj skrev:Om PEQ går att kombinera med infra-tillsatsen är jag också intresserad, i synnerhet om den kan påverka HP-delen runt 150 Hz.
Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
sista med preEq, efter man gjort det som går med rummet kan ju inte skada,
så jag lägger min röst till denna tråd.
RogerGustavsson skrev:adzer skrev:Är peq för både frontarna och basarna? eller bara de ena?lennartj skrev:Om PEQ går att kombinera med infra-tillsatsen är jag också intresserad, i synnerhet om den kan påverka HP-delen runt 150 Hz.
Men det är väl endast i LP-delen det är tänkt att PEQ:n till CR80 ska vara verksam? Undras om det är ett eller flera frekvensregister som ska kunna påverkas? Har det inte nämnts något om att tag hand om en fundemental rumsresonans? Det innebär väl någon enstaka resosnans?
adzer skrev:Är det bara för LP delen och endast en frekvens så försvann intresset ganska omedelbart.
steveo1234 skrev:Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
preEq?
Komorok skrev:steveo1234 skrev:Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
preEq?
Ja vafaaan.. Jag är kass på terminologin. Men en manick som klurar till
det sista vill jag gärna ha iaf oavsett om den Bengt eller Klöd.
Komorok skrev:steveo1234 skrev:Komorok skrev:Jag är lite tveksam. Jag vill helst INTE behöva den. Men att ordna till det allra
preEq?
Ja vafaaan.. Jag är kass på terminologin. Men en manick som klurar till
det sista vill jag gärna ha iaf oavsett om den Bengt eller Klöd.
Stranne skrev:Det hade ju kanske inte skadat med liiiiite mer info om vilka ingrepp
som kommer vara möjliga osv (hur denna peq fungerar helt enkelt)
innan man slänger sig på telefon och beställer.
Tycker jag iaf.
adzer skrev:Aerob skrev:Hur beställer man något som inte existerar?
Förhandsbokning antar jag.
DVD-ai skrev:Men jag vill ha den "bara för att ha den" så att man är säkrad på den sidan, men jag har köpstopp i ett år framöver, Hmm och 1000kr på en P-eq är 1000kr mindre i sparandet för bostad![]()
Svårt detta... jag ska fungera på saken...
Bamsefar skrev:Jag ringde och kollade lite - det lär ta ett tag innan den materialiserar sig, denna lilla PEQ modul... Jag jobbar på att lösa det problemet...
Tills dess, prova gärna en DSpeaker AntiMode - men var medveten om att den som alla digitala små boxar introducerar en liten fördröjning...
Bamsefar skrev:Jag ringde och kollade lite - det lär ta ett tag innan den materialiserar sig, denna lilla PEQ modul... Jag jobbar på att lösa det problemet...
Chopha skrev:Jag skulle skulle nog påstå att jag är intresserad av en sådan pjäs.
Mitt tips till er som använder datorn som signalkälla:
Leta runt på internet efter Audio Hijack Pro.
Vad programmet gör är att tjuvkoppla in sig mellan datorns mjukvara och ljudkortet. Man öppnar programmet, väljer vilken signalkälla man vill bearbeta digitalt (i mitt fall iTunes) och sedan trycker "hijack". Då startar programmet som vanligt men innan signalen når mitt externa ljudkort så kan jag processera den i Audio Hijack med vilken effekt jag vill. Eftersom jag vet vid vilka frekvenser jag har knän och dippar vid lyssningsplats har jag lagt in en EQ i signalvägen för att kompensera. Funkar hur smidigt som helst och eftersom programmet stödjer pluggar som används i vanliga DAWs (allt från VST till AU-pluggar) så kan man slänga på allt från skräddarsydda kompressorer (för filmtittande på natten) till tape delays, om man vill få Agneta Fältskog att låta Dub.
/Christopher
Komorok skrev:Nej, detta var droppen. Jag behöver en p-EQ om jag ska överleva 2012.
adzer skrev:Komorok skrev:Nej, detta var droppen. Jag behöver en p-EQ om jag ska överleva 2012.
Du har redan ett rum med farligt bra bas så nu skall du bara vara glad å lyssna på musik
Komorok skrev:adzer skrev:Komorok skrev:Nej, detta var droppen. Jag behöver en p-EQ om jag ska överleva 2012.
Du har redan ett rum med farligt bra bas så nu skall du bara vara glad å lyssna på musik
Det distar om soffan.
Komorok skrev:Var får man tag på vital-isolering då?
Komorok skrev:Nej, det tror jag ingen vet säkert. Inte ens konstruktören själv.
Ton skrev:Komorok skrev:Nej, detta var droppen. Jag behöver en p-EQ om jag ska överleva 2012.
Året löper mot sitt slut
Komorok skrev:Ton skrev:Komorok skrev:Nej, detta var droppen. Jag behöver en p-EQ om jag ska överleva 2012.
Året löper mot sitt slut
I mitt fall så kanske jag lyckas undvika behovet av en p-EQ genom att åtgärda rummet istället. Så jag ger detta chansen innan jag trillar av pinn iaf.
NiklasF skrev:Komorok skrev:Ton skrev:Komorok skrev:Nej, detta var droppen. Jag behöver en p-EQ om jag ska överleva 2012.
Året löper mot sitt slut
I mitt fall så kanske jag lyckas undvika behovet av en p-EQ genom att åtgärda rummet istället. Så jag ger detta chansen innan jag trillar av pinn iaf.
Så talar en riktig entusiast!
Bort med peq och liknade tjafs OM det är möjligt.
steveo1234 skrev:Jobba på inoiter. Jag ser fram emot att ni också får ta del av 1900-tals teknik fortast möjligt :p
Glebster skrev:steveo1234 skrev:Jobba på inoiter. Jag ser fram emot att ni också får ta del av 1900-tals teknik fortast möjligt :p
Hur går det själv med delningsfiltrandet?
mx skrev:-Palle- skrev:Jag vill också ha PEQ!!
Va? Du också?
steveo1234 skrev:Glebster skrev:steveo1234 skrev:Jobba på inoiter. Jag ser fram emot att ni också får ta del av 1900-tals teknik fortast möjligt :p
Inte alls. De krävde paypal och jag vägrar använda dem.
Antagligen beställer jag någon gång i alla fall.. Men just nu är jag lite putt.
Glebster skrev:steveo1234 skrev:Glebster skrev:steveo1234 skrev:Jobba på inoiter. Jag ser fram emot att ni också får ta del av 1900-tals teknik fortast möjligt :p
Inte alls. De krävde paypal och jag vägrar använda dem.
Antagligen beställer jag någon gång i alla fall.. Men just nu är jag lite putt.
Det där lät lite gnälligt om du frågar mig.
Nicke skrev:8O vem är skyldig dig 25K??
Wolfie skrev:Pratade med IÖ om PEQ tillsatsen senast jag var hos honom, och det har aldrig varit närmare än nu innan den är klar sa han... Fast det är förstås ännu närmare nu än vad det var då är jag pratade med honom
Imorgon är det med största sannolikhet ännu närmare...
adzer skrev:Wolfie skrev:Pratade med IÖ om PEQ tillsatsen senast jag var hos honom, och det har aldrig varit närmare än nu innan den är klar sa han... Fast det är förstås ännu närmare nu än vad det var då är jag pratade med honom
Imorgon är det med största sannolikhet ännu närmare...
Elementärt
steveo1234 skrev:Fundering från min sida: Varför måste det nödvändigtvis vara en Ino lösning? Det finns ju flera andra PEQ-lösningar på marknaden sen lång tid tillbaka (minidsp, rane, behringer mfl). Varför inte använda dem?
steveo1234 skrev:Fundering från min sida: Varför måste det nödvändigtvis vara en Ino lösning? Det finns ju flera andra PEQ-lösningar på marknaden sen lång tid tillbaka (minidsp, rane, behringer mfl). Varför inte använda dem?
adzer skrev:steveo1234 skrev:Fundering från min sida: Varför måste det nödvändigtvis vara en Ino lösning? Det finns ju flera andra PEQ-lösningar på marknaden sen lång tid tillbaka (minidsp, rane, behringer mfl). Varför inte använda dem?
Jag använder miniDSP just nu tillsammans med ett cr80s.
Om jag byter ut miniDSP mot PEQ i cr80s så slipper jag två onödiga AD/DA konverteringar samt fördröjningen som miniDPS ger.
Och en enhet mindre med mindre kablar som följd.
++++ Mao
adzer skrev:Och en enhet mindre med [s]mindre[/s] färre kablar som följd.
steveo1234 skrev:Hmm, visst ja. Ni använder cr80 som delningsfilter också ja. Det gör det ju mycket svårare att använda en extern PEQ separat. Speciellt om man vill undvika den där AD-DA omvandligen av fullrange signalen. Och det vill man ju.
Själv kan jag inte se hur den filteranvändningen utan PEQ skulle kunna bli bättre än att låta en receiver sköta delningen och att det går att lägga till en PEQ.
Men vad vet jag
Almen skrev:adzer skrev:Och en enhet mindre med [s]mindre[/s] färre kablar som följd.
adzer skrev:steveo1234 skrev:Hmm, visst ja. Ni använder cr80 som delningsfilter också ja. Det gör det ju mycket svårare att använda en extern PEQ separat. Speciellt om man vill undvika den där AD-DA omvandligen av fullrange signalen. Och det vill man ju.
Själv kan jag inte se hur den filteranvändningen utan PEQ skulle kunna bli bättre än att låta en receiver sköta delningen och att det går att lägga till en PEQ.
Men vad vet jag
Ja jag tror ingen här kommer köra cr80s som endast PEQ. Det är ett deningsfilter med snart inbyggd EQ.
Nu är jag inte helt 100 med på hur du menar, men jämför du med att dela i receiver och cr80s så är det mer än liten skillnad.
Jag kör ju cr80s samt extern PEQ vilket funkar bra, men vore skönt om man kunde få allt i en enhet.
steveo1234 skrev:Jee, jag är säkert helt fel ute. Hade varit intressant att prova ett cr80 men min PEQ får man "pry out of my cold dead hands".
EDIT: Kommer Ino´s PEQ att vara kompatibel med REW?
mx skrev:adzer skrev:Hehe jag pratade med Ingvar förra veckan om detta. Han arbetar på saken
Det har han gjort förr.
spuj skrev:Finns det plats för PEQ'en om man använder infra-tillsatsen?
bassman skrev:Dunk i ryggen på dig adzer
med lite rätta kickar kanske slutförandet prioriteras..
mx skrev:Kanske du kan använda dina Cyberwizard-kunskaper?
mx skrev:Ja, det är synd att felfasarn redan är upptaget, för det hade passat perfekt för
bassman.Fråga honom om det gick bra att skruva ihop sina i14.
![]()
adzer skrev:bakerman22 skrev:adzer skrev:Haha vem har felfasarn?
Schmutziger.
Hehe ja ja
Nicke skrev:Nån som vet nått hur det går med PEQ'n ??
adzer skrev:steveo1234 skrev:Fundering från min sida: Varför måste det nödvändigtvis vara en Ino lösning? Det finns ju flera andra PEQ-lösningar på marknaden sen lång tid tillbaka (minidsp, rane, behringer mfl). Varför inte använda dem?
Jag använder miniDSP just nu tillsammans med ett cr80s.
Om jag byter ut miniDSP mot PEQ i cr80s så slipper jag två onödiga AD/DA konverteringar samt fördröjningen som miniDPS ger.
Och en enhet mindre med mindre antal kablar som följd.
++++ Mao
EDIT: stavning.se
adzer skrev:RogerGustavsson skrev:adzer skrev:Är peq för både frontarna och basarna? eller bara de ena?lennartj skrev:Om PEQ går att kombinera med infra-tillsatsen är jag också intresserad, i synnerhet om den kan påverka HP-delen runt 150 Hz.
Men det är väl endast i LP-delen det är tänkt att PEQ:n till CR80 ska vara verksam? Undras om det är ett eller flera frekvensregister som ska kunna påverkas? Har det inte nämnts något om att tag hand om en fundemental rumsresonans? Det innebär väl någon enstaka resosnans?
Är det bara för LP delen och endast en frekvens så försvann intresset ganska omedelbart.
Richard skrev:Varför det ? Om kvaliteten blir bättre än alla digitala lösningar är den väl ändå intressant ?
adzer skrev:Richard skrev:Varför det ? Om kvaliteten blir bättre än alla digitala lösningar är den väl ändå intressant ?
Inte för mig då den inte uppfyller mina krav och jag måste ändå komplettera med en digital pryl. Jag behöver iaf två stycken ingreppspunkter.
Richard skrev:bassman skrev:Bump..
IOM Richards tråd om Reckhorn måste jag aktulisera tråden![]()
Hur går det med den IÖ.
Om Reckhorn B2 inte är felkonstruerad är den kanske ett alternativ till en början ?
Richard skrev:adzer skrev:Richard skrev:Varför det ? Om kvaliteten blir bättre än alla digitala lösningar är den väl ändå intressant ?
Inte för mig då den inte uppfyller mina krav och jag måste ändå komplettera med en digital pryl. Jag behöver iaf två stycken ingreppspunkter.
Vilka krav har du då ? God ljudkvalitet ?
Betänk att varje digital DSP enhet lägger till fel från AD/DA omvandling.
Det är därför DSP effekterna låter så illa från receivers, de bör ju helst slås av helt.
adzer skrev:
Sedan är det en väldigt stor skillnad på DSP och DSP. Det låter helt klart bättre med min miniDSP på än av. Det samma kan jag inte säga om alla skräpeffekter som finns med i hembioförstärkare. Det är inte heller på grund av AD/DA omvandling som dessa effekter låter dåligt.
MagnusÖstberg skrev:Det är bara kassettband, rullbandspelare och skivspelare som gäller för dig då Richard?
.........
Och för övrigt kan ett DSP-ingrepp i en receiver som har PEQ-möjlighet vara att föredra över de problem som ett rum kanske har vid en viss frekvens.
MagnusÖstberg skrev:Jag vet faktiskt inte vad ditt svar säger egentligen eftersom du klippte sönder mitt inlägg, men vi kan konstatera att du utför en D/A-omvandling någonstans.
Richard skrev:Med detta sagt- analoga parametriska eq,, även då de är optimalt gjorda, färgar ju också ljudet men det ger ofta en annan signatur än digital färgning.
RogerGustavsson skrev:Richard skrev:Med detta sagt- analoga parametriska eq,, även då de är optimalt gjorda, färgar ju också ljudet men det ger ofta en annan signatur än digital färgning.
Fast fallet Ino Cr80 är det väl bara lågpassdelen som kan drabbas? I det registret är vi nog inte så känsliga jämfört med vid högre frekvenser. Frågan är om man kan göra ingrepp utan att drabba timingen mellan låg- och passdelarna?
PappaBas skrev:
En dsp introducerar en fördröjning men den är oftast konstant eller i alla fall mätbar så går det i regel att fördröja mainsignalen lite för att kompensera.
PappaBas skrev:@Richard
Din Reckhorn grunka kan utföra följande: Ställbart subsonicfilter, EN (1) oktavs parametrisk eq där det endast går att boosta en frekvens.
Alltså fattar du hur lite man behöver en sådan? Som PEQ är den värdelös på alla sätt. I regel behöver man ta ner resonanser och inte boosta upp områden. Den typ av boostning som skulle vara intressant är en LT och det klarar den inte.
Den går överhuvudtaget inte att jämföra med en minidsp på något sätt överhuvudtaget.
En dsp introducerar en fördröjning men den är oftast konstant eller i alla fall mätbar så går det i regel att fördröja mainsignalen lite för att kompensera.
Richard skrev:PappaBas skrev:@Richard
Din Reckhorn grunka kan utföra följande: Ställbart subsonicfilter, EN (1) oktavs parametrisk eq där det endast går att boosta en frekvens.
Alltså fattar du hur lite man behöver en sådan? Som PEQ är den värdelös på alla sätt. I regel behöver man ta ner resonanser och inte boosta upp områden. Den typ av boostning som skulle vara intressant är en LT och det klarar den inte.
Den går överhuvudtaget inte att jämföra med en minidsp på något sätt överhuvudtaget.
Den är ju inte värdelös eftersom du minskar konrörelserna dramatiskt under 12 hz och kan höja där basen rullar av, dessutom svepbart, och steglöst i nivå. Du bör alltså kunna spela djupare bas samtidigt som du kan spela högre med samma låda och slutsteg/ element.
...om nu filtret är rättkonstruerat.
tvett skrev:Richard skrev:PappaBas skrev:@Richard
Den är ju inte värdelös eftersom du minskar konrörelserna dramatiskt under 12 hz och kan höja där basen rullar av, dessutom svepbart, och steglöst i nivå. Du bör alltså kunna spela djupare bas samtidigt som du kan spela högre med samma låda och slutsteg/ element.
Richard skrev:tvett skrev:Richard skrev:PappaBas skrev:@Richard
Det där var ju en upprepning av pappabas- är du samma person ? Annars var det ju ett klockrent troll - inlägg.
MagnusÖstberg skrev:
Kan tillägga att jag inte är intresserad av någon av produkterna.
MagnusÖstberg skrev:Intresserad av produkten tråden handlar om, inte av att köpa den.
Tycker tråden kan få handla om den.
mrGaskill skrev:Det är jättevanligt att det finns önskan om att hålla sig till trådämnet på de flesta forum världen över. Mindre vanligt är det att tycka att det är samma sak som att förbjuda folk att skriva vad de vill.
Jag är faktiskt riktigt intresserad av cr80, eftersom jag har en massa Ino-grejor och delat system förutom delningsfilter från Ino.
Richard skrev: men dessa är ju också betydligt prisbilligare.
Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Intresserad av produkten tråden handlar om, inte av att köpa den.
Tycker tråden kan få handla om den.
Du har väldigt mycket tyckande om att folk inte får skriva vad de vill, varför gör du så ?
mrGaskill skrev:Det är jättevanligt att det finns önskan om att hålla sig till trådämnet på de flesta forum världen över. Mindre vanligt är det att tycka att det är samma sak som att förbjuda folk att skriva vad de vill.
Richard skrev:+1.
Håller med dig helt i allt du skriver.
adzer skrev:CR80 delar 30/18 så vitt jag vet.
Då slutan toppar faller naturligt med 12dB/okt så blir den akustiska delningen således 30/30.
Richard skrev:adzer skrev:CR80 delar 30/18 så vitt jag vet.
Då slutan toppar faller naturligt med 12dB/okt så blir den akustiska delningen således 30/30.
Du skriver också i din medlemstråd att du föredrar ljudet i Cr 80 framför miniDSP, då du delat exakt på samma sätt. Detta är intressant. Hur upplever du den ljudliga förbättringen med cr 80 ?
Och innebär detta att A/D konverteringen i miniDSP : n inte är transparent ?
Husaberg skrev:CR80 delar 30/18 så vitt jag vet
Fast på dina mätningar ser man att miniDSP delat 30db/okt faller brantare än CR80 och CR100 faller exakt 24db mellan 100 och 200hz
adzer skrev:Husaberg skrev:CR80 delar 30/18 så vitt jag vet
Fast på dina mätningar ser man att miniDSP delat 30db/okt faller brantare än CR80 och CR100 faller exakt 24db mellan 100 och 200hz
Jo jag vet. De analoga filtren faller ju inte lika exakt som de digitala. Om 30dB/okt är ett medelvärde eller ett värde i ett specifikt intervall får nog Ingvar svara på.
Wolfie skrev:Det är den asymptotiska brantheten man pratar om...
Den är lika för analoga/ digitala filter, spelar liksom ingen roll.
Wolfie skrev:Minns jag rätt pratar Ingvar om akustisk branthet på sina filter, inte den elektriska. Men där kan han ju fylla i själv vilket som är korrekt.
Wolfie skrev:Det är den asymptotiska brantheten man pratar om...
Den är lika för analoga/ digitala filter, spelar liksom ingen roll.
adzer skrev:Ja det köper jag. Det intressanta med det sättet att mäta är att två stycken filter med samma angivna minsking av decibel per oktav faktiskt kan beté sig väldigt annorlunda runt delningsfrekvensen.
Nattlorden skrev:Det finns ju mer än en sorts filter... Brantheten är ju inte enda parametern.
PappaBas skrev:Richard skrev:Och innebär detta att A/D konverteringen i miniDSP : n inte är transparent ?
Mitt intryck är att det är den analoga delen som på vissa modeller brusar. Vissa upplever förbättring vid byte av nätdel.
Richard skrev:PappaBas skrev:Richard skrev:Och innebär detta att A/D konverteringen i miniDSP : n inte är transparent ?
Mitt intryck är att det är den analoga delen som på vissa modeller brusar. Vissa upplever förbättring vid byte av nätdel.
Jasså, jag trodde nätdelar och dess inverkan bara var placebo ?
adzer skrev:Visst är det så, men när inget finns angivet på många filter så är det inte lätt att veta och det är ju ändå hur den beter sig inom det hörbara området som är intressant i ett delningsfilter. Någon som kan utröna från mina mätningar vad Ingvar använder(Om det nu ens finns ett namn för det)?
miniDSP vs CR80s:
http://www.faktiskt.se/modules/viewimg.php?img_url=http://user.faktiskt.io/adzer/Xover/cr80%20vs%20miniDSP.png
CR80s vs CR80s 103Hz mod:
http://www.faktiskt.se/modules/viewimg.php?img_url=http://user.faktiskt.io/adzer/Xover/CR80%2078Hz%20%20vs%20103Hz.png
Richard skrev:PappaBas skrev:Richard skrev:Och innebär detta att A/D konverteringen i miniDSP : n inte är transparent ?
Jasså, jag trodde nätdelar och dess inverkan bara var placebo ?
Husaberg skrev:cr80 delar 30/18
Är du säker på det, adzers mätningar i hans medlemstråd ser ut att vara 24/18 elektriskt
Wolfie skrev:adzer skrev:Visst är det så, men när inget finns angivet på många filter så är det inte lätt att veta och det är ju ändå hur den beter sig inom det hörbara området som är intressant i ett delningsfilter. Någon som kan utröna från mina mätningar vad Ingvar använder(Om det nu ens finns ett namn för det)?
miniDSP vs CR80s:
http://www.faktiskt.se/modules/viewimg.php?img_url=http://user.faktiskt.io/adzer/Xover/cr80%20vs%20miniDSP.png
CR80s vs CR80s 103Hz mod:
http://www.faktiskt.se/modules/viewimg.php?img_url=http://user.faktiskt.io/adzer/Xover/CR80%2078Hz%20%20vs%20103Hz.png
Mätningarna hade behövt sträcka sig högre i frekvens/ till högre dämpning för att man ska kunna vara säker utan att använda linjal![]()
Man ser att cr80 78Hz har ett LP-filter med brytfrekvens (-3dB) någonstans kring 70 Hz men sedan har inte kurvan hunnit bli rak nog för att få med en hel oktav innan 200 Hz
Dags att putta upp denna tråd igen - någon som vill ha ett PEQ filter till CR80?
Wolfie skrev:Har kanske skrivit det förut, men senast jag pratade med IÖ om EQ:n så hade den aldrig varit närmare än vad den är nu!
Fast det betyder ju inte sådär jättemycket mer än vad det just betyder...
Genomskådade såklart IÖ och frågade om han ens hade tänkt på att börja rita på det... Det hade han inte
Det var nog tre år sen... Det är nog ännu närmare nu än vad det var då
sprudel skrev:Jag tänker att om det varit enkelt och de positiva följderna av en EQ övervägt de negativa ur olika aspekter borde IÖ producerat den redan. Hemska tanke (?) om han finner det meningslöst att producera en dylik tingest då den blir mer ljudförstörande än ljudkvalitetshöjande. Det är ju inte en så hemsk tanke ändå, en ganska bra tanke är det tom.
Tvivlar på att IÖ skulle kompromissa där, då avvaktar han nog hellre tills möjligheten uppstår.
AndreasArvidsson skrev:sprudel skrev:Jag tänker att om det varit enkelt och de positiva följderna av en EQ övervägt de negativa ur olika aspekter borde IÖ producerat den redan. Hemska tanke (?) om han finner det meningslöst att producera en dylik tingest då den blir mer ljudförstörande än ljudkvalitetshöjande. Det är ju inte en så hemsk tanke ändå, en ganska bra tanke är det tom.
Tvivlar på att IÖ skulle kompromissa där, då avvaktar han nog hellre tills möjligheten uppstår.
Eller så är det så att det finns bättre lösningar i form av basfällor. Det betyder inte att en PEQ gör resultatet sämre, bara att det finns bättre lösningar. Dessa bättre lösningar erbjuder han ju redan vilket gör att en PEQ inte behöver finnas i sortimentet.
Det är vad jag skulle sätta mina pengar på.
Nattlorden skrev:Tycker själv att basfällor+ PEQ+ Infra blev en bra kombination, även om jag fick ta PEQn från DSpeaker.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster