Moderator: Redaktörer
vr6jos skrev:Priset är 9ts och måtten BxHxD version 2007:48x50x49
2011:40x50x52
nikeb skrev:Vad mer skiljer dem åt?
nikeb skrev:Är det samma element fast mindre låda? Jag undrar eftersom jag funderar på att uppgradera mina ProfX-2 till X-4 och då vill jag veta om jag obehindrar kan blanda modellerna. Jag har tidigare dåliga erfarenheter av att blanda helt olika subbar fast här är det ju inte samma sak.
attikok skrev:Vad kostar P-2?
Är skillnaden stor i bastryck/dist mot storebrodern X-2?
Känns som att jag bumpar tråden.
Slipper fylla ut forumet med en ny tråd till!
(kan någon pm:a ett manifest, snälla? Har väntat på en i mer än ett halvår!)![]()
attikok skrev:Orättvist! Är det svårt att snickra ihop modullådorna själv?
Behövs snickare för det? Erfarenheter?
spuj skrev:En väldigt trevlig grej med nya profundus x är att man kan plugga en port för att få en lägre avstämning och sedan med hjälp av cr80s+infra-tillsats och subsonic-filtret påslaget åstadkomma en fin respons ända ner till 13 hz (säkerligen med varierande result pga olika rum, så klart).
Jag väntar förväntansfullt på mina moduler.
spuj skrev:boom skrev:Skall fråga IÖ om det stämmer men jag tvivlar.
Du är en speciell man boom.
Komorok skrev:Samma underavstämning lär väl vara möjlig att göra med profundus-Y ?
Och för vissa (mig) så räcker inte 13Hz. Och då återstår endast Inframoduler. Ja, om man nu har låst sig till Ino-basar förstås.
spuj skrev:Komorok skrev:Samma underavstämning lär väl vara möjlig att göra med profundus-Y ?
Och för vissa (mig) så räcker inte 13Hz. Och då återstår endast Inframoduler. Ja, om man nu har låst sig till Ino-basar förstås.
Jepp.
Det är ju inget konstigt med detta, man kompenserar för det tapp man får i de lägre frekvenserna med hjälp av infra-tillsatsen och skär vid 13 hz för att hålla konerna under kontroll. Avstämningen med en port öppen (nya prof. x har två portar) hamnar ungefär vid 13 hz om jag har förstått saken rätt.
Som komorok säger så är 13 hz inte alltid tillräckligt för vissa så att påstå att ovanstående lösning gör infra-systemen överflödiga blir lite fel.
Ragnwald skrev:spuj skrev:En väldigt trevlig grej med nya profundus x är att man kan plugga en port för att få en lägre avstämning och sedan med hjälp av cr80s+infra-tillsats och subsonic-filtret påslaget åstadkomma en fin respons ända ner till 13 hz (säkerligen med varierande result pga olika rum, så klart).
Konen lär röra på sig, men du kommer inte uppfatta något annat än konens bottning. Det klonkar till.
schmutziger skrev:Ragnwald skrev:spuj skrev:En väldigt trevlig grej med nya profundus x är att man kan plugga en port för att få en lägre avstämning och sedan med hjälp av cr80s+infra-tillsats och subsonic-filtret påslaget åstadkomma en fin respons ända ner till 13 hz (säkerligen med varierande result pga olika rum, så klart).
Konen lär röra på sig, men du kommer inte uppfatta något annat än konens bottning. Det klonkar till.
varför då? du har ju ett br system avstämt till kanske 16Hz.
Är det något man bör oroa sig för är det väl GD och lådtryck eller?
Funderat att testa detta med mina bremenbasar men det har inte blivit av, de kan ju ha lite hög fs för det med dock.
Komorok skrev:schmutziger skrev:Ragnwald skrev:spuj skrev:En väldigt trevlig grej med nya profundus x är att man kan plugga en port för att få en lägre avstämning och sedan med hjälp av cr80s+infra-tillsats och subsonic-filtret påslaget åstadkomma en fin respons ända ner till 13 hz (säkerligen med varierande result pga olika rum, så klart).
varför då? du har ju ett br system avstämt till kanske 16Hz.
Är det något man bör oroa sig för är det väl GD och lådtryck eller?
Funderat att testa detta med mina bremenbasar men det har inte blivit av, de kan ju ha lite hög fs för det med dock.
Ja, varför skulle dessa inte spela 13Hz? Avstämningen hamnar ju lägre med endast den ena porten öppen. Däremot så blir ju frekvensgången sådan att den behöver hjälpas upp av Infrakortet i botten för att bli rak. Men fortfarande så är denna lösning effektivare än ett Infrasystem. Jag tycker det är skitsmart och håller på att implementera lösningen i ett PA-bassystem som behöver ha en del hifi-egenskaper.
Stefanw skrev:Hej på er alla!
Jo detta ska gå bra att göra, även med dom "äldre" X modulerna, jag har kollat med IÖ.
Det är enl IÖ ingen ljudskillnad mellan dom "nya" och gamla, förutom lådstorleken som är ca 10 liter mindre...och att dom nya är dyrare.
Fast med dom äldre så blir det ju lite besvärligare, man får byta porten...
Så jag ska testa, ska förbi IÖ och byta in mitt CR-8 mot CR-80 och inframodul nu i dagarna....![]()
...man blev ju (inte) lite skadad efter trevligt besök hos Komorok...![]()
Återkommer givetvis sen med lyssningsintryck!
Mvh/Stefan
Fredrikb72 skrev:Kan någon förklara varför man kan spela starkare med högre avstämning? Har man rak kurva från 13hz till 80hz har jag förstått att man inte kan spela lika starkt som ifall man har rak kurva från tex 20hz till 80hz. Iaf så jag förstått med Prof Y och dessa pluggar.
MagnusÖstberg skrev:Fredrikb72 skrev:Kan någon förklara varför man kan spela starkare med högre avstämning? Har man rak kurva från 13hz till 80hz har jag förstått att man inte kan spela lika starkt som ifall man har rak kurva från tex 20hz till 80hz. Iaf så jag förstått med Prof Y och dessa pluggar.
Med en port pluggad (den lägre avstämningsvarianten) faller responsen i lådan av tidigare och man behöver kompensera tonkurvan för att hålla uppe nivån. Man springer då tidigare in i maximal slaglängd och/eller maximal effekttålighet tidigare.
Det finns ingen gratis lunch helt enkelt.
Tumme skrev:Efter några timmars slit med framletandet av maskiner och tillbehör började jag att förborra för element, basreflexrör och anslutningspaneler. Delarna till basreflexrören var ihoplimmade och sedan var det dags för att stoppa i dämpmaterialet (snart inte långt kvar tills dom är färdiga tänkte jag) och då upptäcker jag att dämpmaterialet inte får plats, jag ringer Öhman och då visar det sig att jag fått dämpmaterial till Classic prof.X och jag som skall ha till dom nya smalare Prof.X-4. Problemet är att leverantörerna av dämpmaterialet 3st? alla har nu stängt 4-5 veckor för semester. Gissa om luften gick ur en lite grann. Öhman skall försöka få tag på någon som kanske kan ha dämmaterial, men det skall vara av en viss sort/kvalitet så jag vet inte om jag skall våga hoppas på att han lyckas. Jag som till och med hadde börja tagit lite foton på delarna för att kanske göra en bildtråd på montaget av dom nya Prof.X modulerna men där tog det stopp.
Thomas
bassman skrev:Tumme skrev:Efter några timmars slit med framletandet av maskiner och tillbehör började jag att förborra för element, basreflexrör och anslutningspaneler. Delarna till basreflexrören var ihoplimmade och sedan var det dags för att stoppa i dämpmaterialet (snart inte långt kvar tills dom är färdiga tänkte jag) och då upptäcker jag att dämpmaterialet inte får plats, jag ringer Öhman och då visar det sig att jag fått dämpmaterial till Classic prof.X och jag som skall ha till dom nya smalare Prof.X-4. Problemet är att leverantörerna av dämpmaterialet 3st? alla har nu stängt 4-5 veckor för semester. Gissa om luften gick ur en lite grann. Öhman skall försöka få tag på någon som kanske kan ha dämmaterial, men det skall vara av en viss sort/kvalitet så jag vet inte om jag skall våga hoppas på att han lyckas. Jag som till och med hadde börja tagit lite foton på delarna för att kanske göra en bildtråd på montaget av dom nya Prof.X modulerna men där tog det stopp.
Thomas
Ahh jävligt surt! Går det inte att frissera till dämpblocken så dom passar den nya modulen. Den nya modulen är ju 10 liter mindre så om skumkuberna är för stora bör dom gå att förminska tänker jag..
+1Fredrikb72 skrev:Alternativ 2 är att spela utan dämp sålänge, så gör jag med mina prof x just nu och de låter kalas ändå, tänk på att vrida basarna lite så du får friska skruvhål när elementen ska ur sen.
Fredrikb72 skrev:bassman skrev:Tumme skrev:Efter några timmars slit med framletandet av maskiner och tillbehör började jag att förborra för element, basreflexrör och anslutningspaneler. Delarna till basreflexrören var ihoplimmade och sedan var det dags för att stoppa i dämpmaterialet (snart inte långt kvar tills dom är färdiga tänkte jag) och då upptäcker jag att dämpmaterialet inte får plats, jag ringer Öhman och då visar det sig att jag fått dämpmaterial till Classic prof.X och jag som skall ha till dom nya smalare Prof.X-4. Problemet är att leverantörerna av dämpmaterialet 3st? alla har nu stängt 4-5 veckor för semester. Gissa om luften gick ur en lite grann. Öhman skall försöka få tag på någon som kanske kan ha dämmaterial, men det skall vara av en viss sort/kvalitet så jag vet inte om jag skall våga hoppas på att han lyckas. Jag som till och med hadde börja tagit lite foton på delarna för att kanske göra en bildtråd på montaget av dom nya Prof.X modulerna men där tog det stopp.
Thomas
Ahh jävligt surt! Går det inte att frissera till dämpblocken så dom passar den nya modulen. Den nya modulen är ju 10 liter mindre så om skumkuberna är för stora bör dom gå att förminska tänker jag..
Jag skulle oxå satsa på att skära de block du har. Det är nog inget man gör med en kniv tyvärr men jag har ett tips.
Skära frigolit går utmärkt med en spänd ståltråd som är kortsluten med ström så den blir varm, ganska säker ditt dämpmaterial går att skära så oxå. Det är en enkel konstruktion som garanterat Ingvar kan så fråga han (skulle gissa du behöver ett bilbatteri och en reostat eller motstånd bara) . Möjligtvis kan ytan bli lite bränd och täppa till porerna men den sidan kan du ha mot bakvägg.
Alternativ 2 är att spela utan dämp sålänge, så gör jag med mina prof x just nu och de låter kalas ändå, tänk på att vrida basarna lite så du får friska skruvhål när elementen ska ur sen.
bassman skrev:Fredrikb72 skrev:bassman skrev:Tumme skrev:Efter några timmars slit med framletandet av maskiner och tillbehör började jag att förborra för element, basreflexrör och anslutningspaneler. Delarna till basreflexrören var ihoplimmade och sedan var det dags för att stoppa i dämpmaterialet (snart inte långt kvar tills dom är färdiga tänkte jag) och då upptäcker jag att dämpmaterialet inte får plats, jag ringer Öhman och då visar det sig att jag fått dämpmaterial till Classic prof.X och jag som skall ha till dom nya smalare Prof.X-4. Problemet är att leverantörerna av dämpmaterialet 3st? alla har nu stängt 4-5 veckor för semester. Gissa om luften gick ur en lite grann. Öhman skall försöka få tag på någon som kanske kan ha dämmaterial, men det skall vara av en viss sort/kvalitet så jag vet inte om jag skall våga hoppas på att han lyckas. Jag som till och med hadde börja tagit lite foton på delarna för att kanske göra en bildtråd på montaget av dom nya Prof.X modulerna men där tog det stopp.
Thomas
Jag skulle oxå satsa på att skära de block du har. Det är nog inget man gör med en kniv tyvärr men jag har ett tips.
Skära frigolit går utmärkt med en spänd ståltråd som är kortsluten med ström så den blir varm, ganska säker ditt dämpmaterial går att skära så oxå. Det är en enkel konstruktion som garanterat Ingvar kan så fråga han (skulle gissa du behöver ett bilbatteri och en reostat eller motstånd bara) . Möjligtvis kan ytan bli lite bränd och täppa till porerna men den sidan kan du ha mot bakvägg.
Alternativ 2 är att spela utan dämp sålänge, så gör jag med mina prof x just nu och de låter kalas ändå, tänk på att vrida basarna lite så du får friska skruvhål när elementen ska ur sen.
Tyckte det lät bökigt faktiskt
Finns det någon som har en bandsåg i gemenskapen är det garanterat enklast, det finns ju många hobbysnickare i vårt avlånga land. Dämpet är ju ingen avancerad grej att få att passa, bara materialet räcker till!
Nattlorden skrev:Bandsåg kommer inte att fungera. Så noga kan det inte vara med ett perfekt snitt, så en bra handsax och lite tålamod räcker nog gott.
zapanasta skrev:Skickar en hälsning ifrån DVD-ai![]()
Dämpmaterialet ska sitta på ett annat sätt i dessa än i "vanliga" profundusX, och att om man vill veta exakt hur dem ska sitta och hur bitarna ser ut så kan man maila mig på.
david.sandell@live.se
Nattlorden skrev:Jaja, men skyll inte på mig när kuben rycker till och det åker av några fingrar...
bassman skrev:Nattlorden skrev:Jaja, men skyll inte på mig när kuben rycker till och det åker av några fingrar...
adzer skrev:För att såga tallar är ju det första man tänker på när man hör bandsåg
bassman skrev:Det jag hakade upp mig på var Nattlodens, "Bandsåg kommer inte att fungera" Jag vet att det fungerar! "säjfade" dessutom med att be ägaren till maskinen som förmodas vara van vid grejen om man själv är osäker.. Förstår inte vad ni hetsar upp er på
Maskinen jag använde var av den här typen om nu någon inte vet vad en bandsåg är. http://www.dewalt.se/powertools/product ... rarchy/54/
zapanasta skrev:Skickar en hälsning ifrån DVD-ai![]()
Dämpmaterialet ska sitta på ett annat sätt i dessa än i "vanliga" profundusX, och att om man vill veta exakt hur dem ska sitta och hur bitarna ser ut så kan man maila mig på.
david.sandell@live.se
Nattlorden skrev:När det är kroppsdelar på spel är det bättre att vara övertydlig än att någon chansar.
Det där var ena små bandsågar, de kör man då inga tallar genom...
Purre skrev:Nattlorden skrev:När det är kroppsdelar på spel är det bättre att vara övertydlig än att någon chansar.
Nog för att vi sågar gran på mitt företag nu men de sågverk som sågar furu kör inte med bandsåg vanligen. Det är klingor med en diameter på runt 50-60cm (om inte större) som används.
Och ja våran såg är nog större än de flesta sett då den är några meter bred och ca 120m lång, eller rättare sagt såglinje bestående utav 8 större maskiner.
Purre skrev:Nattlorden skrev:När det är kroppsdelar på spel är det bättre att vara övertydlig än att någon chansar.
Nog för att vi sågar gran på mitt företag nu men de sågverk som sågar furu kör inte med bandsåg vanligen. Det är klingor med en diameter på runt 50-60cm (om inte större) som används.
Och ja våran såg är nog större än de flesta sett då den är några meter bred och ca 120m lång, eller rättare sagt såglinje bestående utav 8 större maskiner.
shifts skrev:Det var mer spännande när det handlade om de nya lådvsrianterna.
Tumme skrev:Hur löser man det där med tyget till elementskydden så att det blir snyggt? Finns det en bildtråd om det?
Thomas
Tumme skrev:shifts skrev:Det var mer spännande när det handlade om de nya lådvsrianterna.
Jag håller med!
Nya Prof.X med mindre låda har måtten B=42, H=50, D=52 det är ett nytt element och så har den två basportar och elementskydd. Tyg till elementskydden följer inte med.
Priset för nya Prof.X-2 i industrilack 13875:- (10775:- i Rå-MDF) (man ska lägga på 3,5% på priset i den senaste prislistan 2012/0 och avrunda uppåt)
Prof.X Classic kommer då att kosta 12420:- i industrilack (9320:- i Rå-MDF)
Hur löser man det där med tyget till elementskydden så att det blir snyggt? Finns det en bildtråd om det?
Thomas
NiklasF skrev:Helt övertygad om att Ingvar kommer släppa en NF edition nu när han läste min lösning som han aldrig tidigare har hört om.
Självklart försänks magneterna ifrån insidan.
Fredrikb72 skrev:Elementskydden målas lämpligen i tygets färg. hål finns förborrade i varje hörn på både låda och elementskydd och där monterar man "pluppar" ex honor i låda och hanar i skyddet. Tyget viks runt elementskyddet och sätts fast med häftpistol eller kontaktlim.
Svarar inte för ino audio utan för hur jag kommer / skulle ha gjort.
Fredrikb72 skrev:
Elementskydden målas lämpligen i tygets färg. hål finns förborrade i varje hörn på både låda och elementskydd och där monterar man "pluppar" ex honor i låda och hanar i skyddet. Tyget viks runt elementskyddet och sätts fast med häftpistol eller kontaktlim.
NiklasF skrev:Kardborre ser är inte vidare snyggt när skyddet inte är på sin plats.
Magneter is tha shit
Tumme skrev:Fredrikb72 skrev:
Elementskydden målas lämpligen i tygets färg. hål finns förborrade i varje hörn på både låda och elementskydd och där monterar man "pluppar" ex honor i låda och hanar i skyddet. Tyget viks runt elementskyddet och sätts fast med häftpistol eller kontaktlim.
Det är just det där med att vika runt tyget som jag gärna tar emot tips på så det blir snyggt i hörnen med tyget. Blir det inte lätt lite knöligt i just hörnen?
Elementskyddet är grundlackat och det är som du säger redan förberett för dessa pluppar i både skydd och låda. Det är bara tyget som skall dit.
Thomas
adzer skrev:varför man vill köra utan skydd förstår jag inte.
Nattlorden skrev:adzer skrev:varför man vill köra utan skydd förstår jag inte.
Vissa av oss nördar tycker högtalarkoner är snyggt...
Tumme skrev:Fredrikb72 skrev:
Det är just det där med att vika runt tyget som jag gärna tar emot tips på så det blir snyggt i hörnen med tyget. Blir det inte lätt lite knöligt i just hörnen?
Elementskyddet är grundlackat och det är som du säger redan förberett för dessa pluppar i både skydd och låda. Det är bara tyget som skall dit.
Thomas
adzer skrev:Nattlorden skrev:adzer skrev:varför man vill köra utan skydd förstår jag inte.
Vissa av oss nördar tycker högtalarkoner är snyggt...
Haha ja det finns då folk till allt
Då kan man ju bygga låda utan skydd för elementen som gamla profx. Blir lättare och billigare att bygga med.
bassman skrev:
Hörnen kan vara knepiga!
Hittade en ganska fin beskrivning på ett exempel. Det finns garanterat andra om man har tid att googla en stund
http://www.cronsellskan.se/2010/11/vika-horn.html
Nattlorden skrev:
Japp, så gjorde jag. Rollade dem matt lila.
spuj skrev:Dom är även väldigt fina om man sätter på frontskyddet men inte har något tyg på det,
då ser det ut som att elementet är försänkt i lådan likt MÖ's vita basmoduler.
adzer skrev:spuj skrev:Dom är även väldigt fina om man sätter på frontskyddet men inte har något tyg på det,
Bild?
Ragnwald skrev:Det är nog inte han som monterat röret.
En distansring ska till, som gör röret flush med lösplattan.
Zed skrev:Ragnwald skrev:Det är nog inte han som monterat röret.
aha ja det har du nog rätt i , får väll ta bort skyddet då. förra ägaren hade tyg över hela, det enda Ingvar hade sagt åt honom var att det inte skulle vara tyg över själva porten inget om nån distansring
Zed skrev:adzer skrev:spuj skrev:Dom är även väldigt fina om man sätter på frontskyddet men inte har något tyg på det,
Bild?
Så här såg mina classic profundusX ut med frontskydd (utan tyg å färg), tror det är samma konstruktion som till profundusY ?
Ligger det nya mer an mot baffeln?, på det här är det en glipa på några mm.
NiklasF skrev:Zed skrev:Ragnwald skrev:Det är nog inte han som monterat röret.
aha ja det har du nog rätt i , får väll ta bort skyddet då. förra ägaren hade tyg över hela, det enda Ingvar hade sagt åt honom var att det inte skulle vara tyg över själva porten inget om nån distansring
Så nu har du lyssnat med portturbulens och fel avstämt, släng dit en ring och nirvana kanske öppnar sig med lite tur
adzer skrev:Zed skrev:adzer skrev:spuj skrev:Dom är även väldigt fina om man sätter på frontskyddet men inte har något tyg på det,
Bild?
Så här såg mina classic profundusX ut med frontskydd (utan tyg å färg), tror det är samma konstruktion som till profundusY ?
Ligger det nya mer an mot baffeln?, på det här är det en glipa på några mm.
Tack men var nya profX jag syftade på. Gamla har jag sett tidigare.
Nej profY har ett nedfräst nät med en ram runtomkring.
Se bild:
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=330957.jpg
Det beror väl helt på hur du fäster gallret. Går ju självklart att få tätare om man vill det.
Zed skrev:
jaha är ju lite turer fram å tillbaka i den här tråden , Fredrik72 pratade väll om ett skydd som liknar det jag har eller är jag ovanligt trög idag...
Är basen nedsänkt som på Y modellen på nya profX ?
vad skiljer då mellan X och Y ? är det enbart trycket och att y är störe volymmässigt (mer skrymmande)?
adzer skrev:Nja inte riktigt. Det som fredrik pratar om är den nya profX där baffeln framför elementet är nedsänk relativt portens baffel. Det sitter sedan en "extra baffel" framför elementet som är avtagbart.
Dvs den övre biten med porten sitter fast och den undre framför elementet sitter löst och täcks med tyg.
Tumme skrev:Försöker lägga upp en bild men lyckas inte komma dit jag vill. Jag har försökt följa instruktionerna men den vill inte ta mitt användarnamn och lösenord. När jag bytt ut denna ftp://användarnamn:lösenord@user.faktiskt.io till mina uppgifter så kommer jag inte till den tomma sidan utan en ruta kommer upp där jag skall fylla i användarnamn och lösenord igen men det funkar inte ändå.
Vad gör jag för fel?
Obs! jag är inte så bra på datorer så försök förklara väldigt enkelt om det går. Jag kan ju maila bilden till någon så den kan lägga upp bilden istället.
Thomas
NiklasF skrev:Zed skrev:Ragnwald skrev:Det är nog inte han som monterat röret.
Så nu har du lyssnat med portturbulens och fel avstämt, släng dit en ring och nirvana kanske öppnar sig med lite tur
gflar skrev:Fixar inte (än) att lägga upp bilder här, är alldeles för korkad när det gäller datorer (då oxå)
Men om någon pmar sin mail kan den få en halvtaskig mobilbild...eller två, på alldeles nymålade och monterade pX
Vänlig Hälsing gflar
gflar skrev:Tips vid hemmamontage av nya prof-X
Använd elementskyddet för att centrera elementet i kaviteten.
Det är lätt att hamna lite fel annars. Jag vet![]()
Vänlig Hälsing gflar
IngOehman skrev:Ja, de där fasade kanterna är mitt lilla designbidrag.
Satte mig ned och funderade på hur de skulle se ut för att jag skulle
tycka de är så snygga som möjligt, och sen har alla praktiskt taget
velat ha den modellen!
Först av alla beställare var EMS, det vill säga jag beställde dem ju åt
mig själv dessförinnan, men de trängde sig, och kom före mig.
Och det har väl några flera ytterligare lyckats med vid det här laget.
Blir glad om jag får mina egna till jul.
Vh, iö
IngOehman skrev:Allra först att beställa dem var förstås jag själv, men jag har prioriterat ned
mig en massa gånger, för att andra skulle slippa vänta.
IngOehman skrev:Dom var först att få de med designhörnen. Inte först att få -12 versionen.
Du var nog först av alla med 2012-versionen, tror jag.
Allra först att beställa dem var förstås jag själv, men jag har prioriterat ned
mig en massa gånger, för att andra skulle slippa vänta.
Vh, iö
IngOehman skrev:Fast nu är mina lådor nästan klara. Ett lager lack till på faneren bara...
Vh, iö
DVD-ai skrev:Det är scan-speak som tillverkar elementet.
Ragnwald skrev:Aerob skrev:Vågar man fråga hur T/S-parametrarna för elementet ser ut?
Nej.
Söker tips på var och vad jag ska köpa som lämpligt material för pluggar till mina prof x.
sprudel skrev:Den vanliga modellen av px, hur länge har den varit oförändrad?
Har ett par från 2010 och tänkte komplettera till 4 nämligen och då vill jag ha samma stuk på grejorna.
marlan skrev:Söker tips på var och vad jag ska köpa som lämpligt material för pluggar till mina prof x.
Om det är basreflexpluggar du är ute efter så köpte jag en till varje prof-X 2012 på Hifi-Kit i helgen. De passade inte klockrent, men de gick att trycka in med lite våld. Jag hittar dem tyvärr inte på hemsidan så jag kan inte länka.
spuj skrev:Söker tips på var och vad jag ska köpa som lämpligt material för pluggar till mina prof x.
-Palle- skrev:spuj skrev:Söker tips på var och vad jag ska köpa som lämpligt material för pluggar till mina prof x.
Vet att hmmpz köpte pluggar till sina Y-moduler av XTZ, dom kanske har en modell som passar X-moduler också?
spuj skrev:-Palle- skrev:spuj skrev:Söker tips på var och vad jag ska köpa som lämpligt material för pluggar till mina prof x.
Vet att hmmpz köpte pluggar till sina Y-moduler av XTZ, dom kanske har en modell som passar X-moduler också?
Här dröser det in tips, man tackar
spuj skrev:-Palle- skrev:spuj skrev:Söker tips på var och vad jag ska köpa som lämpligt material för pluggar till mina prof x.
blixten_no1 skrev:sprudel skrev:Den vanliga modellen av px, hur länge har den varit oförändrad?
Har ett par från 2010 och tänkte komplettera till 4 nämligen och då vill jag ha samma stuk på grejorna.
Den "vanliga" äldre modellen tillverkas fortfarande, så det är bara att beställa :)
bassman skrev:spuj skrev:-Palle- skrev:spuj skrev:Söker tips på var och vad jag ska köpa som lämpligt material för pluggar till mina prof x.
Varför skall du plugga? Rumsproblem eller?
zookaloo skrev:Är det bara jag som är grymt nyfiken på att se riktiga bilder på Profundus X? Eller har det första exemplaret ej ännu blivit levererade?
zookaloo skrev:Är det bara jag som är grymt nyfiken på att se riktiga bilder på Profundus X? Eller har det första exemplaret ej ännu blivit levererade?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster