Bill:
Fel.
Jag förklarar bara luringarna i detalj. De övriga är ju som ni ser delar till skivspelaren. Kondingen är en startkonding, en vanlig detalj för stegmotorer (som också finns i bild), som tillsammans står för drivningen av spelaren. MDF-skivorna kan både bli tallrik eller plint; valet är fritt. AC-adapter från ikea för spänningens skull.
Alltså; vad har då denne man med allt att göra?
Johannes Kepler, en särdeles smart kille när det begav sig. Associationen skulle här ledas dels till ellipser, vilket är en mycket bra slipning på pickuper. Dels så skulle associationen vara allehanda rotationer. Resten kan man ju studera vidare på egen hand.
Spår. Steget är inte så långt till skivspår. Ban-al ledtråd.
Här åsyftades
lager (skivspelarlagret dvs), med viss återkoppling till Kepler, som skall enligt sägnen ha räknat matte istället för att tömma tunnan på drickat. Trist för Kepler, roligare för oss.
Denna var en extra lurig luring. Bilden skulle föra tankarna till tonarm. och skivspelartillverkaren SME. Inte helt självklart kanske, men betänk att SME står för "The
Scale
Model
Equipment Company Limited". På bilden ser vi mkt riktigt en stålskala, en modell, och en hel servis som per definition torde kunna användas som utrustning för kaffekalas, om än i liten skala.
Ett plastlager, helt enkelt.
Den inverterade RIAA-funktionen (säger de som vet, jag är maskinare så skyll inte på mig).
Åter en hänvisning till en detalj i lagret. Jag hade först tänkt att även komplettera med en bild på en överkryssad Ingvar Öhman, men då skulle den bli lite för lätt. På bilden ses figuren En Dum En, från filmen Dunderklumpen. Han sjäng titt som tätt den klämmiga valsen om Axel Öhman.
Axel var således rätt svar på denna bild.
Ingen har inkommit med korrekt svar, men ngn skall iaf vinna en skiva. Om detta meddelas senare.