Och här upphängd i vardagsrummet (fotat med respektive utan blixt).

Det blev ett lyft i akustikmörkret också, inte bara det visuella mörkret. Någon som känner igen konstruktionen mellan spottarna? (Nej Morgan, du får inte svara…

Moderator: Redaktörer
Adhoc skrev:Paa,
Alla och ingen speciell skulle jag nog säga. (Slänger in en länk från där jag snodde idén om ett tag)
n3mmr skrev:
War är länken???
Upptäckte en kulen decemberdag att vardagsrummet var så mörkt och skumt att det var svårt att läsa tidningen.
perstromgren skrev:Snyggt bygge, men...Upptäckte en kulen decemberdag att vardagsrummet var så mörkt och skumt att det var svårt att läsa tidningen.
... det verkar som du måste sitta på armstöden i soffan för att få ljus att läsa!
Men mycket snyggt, absolut.
soundbrigade skrev:n3mmr skrev:
War är länken???
VART är länken heter det.![]()
(Vill ha!)
Adhoc skrev: Upptäckte senare att RPG vidareutvecklat BAD:en till även en Curved BAD men inte presenterat någon tjusig sida på den än.
Svante skrev:Jag tror att hålen är en del av ett gammalt Fortranprogram.
guldfisk skrev:Jag vet inte om jag tycker att absorptionen är bättre.
Böjd:
http://www.rpginc.com/products/badarc/badarc_ac.htm
Vanlig:
http://www.rpginc.com/products/badpanel ... arison.htm
Vad blir timlönen?
Nu har jag inte läst igenom tråden men visst finns det färdigborrad masonit!
/Jocke (som bor i möblerade rum)
celef skrev:
celef som tycker att även möblerade rum kan bli ljudligt bättre, bad-paneler kanske räcker och ett par bastuber
Vilket kärringgnäll Celef! Här sparar du ju grova pengar på att borra lite hål. (Även om andra hål och mängder kan vara roligare att ge sig i lag med.) Själv funderar jag på att mura upp en tegelvägg om 4,2 x ca 2,2 m som en kurvad BAD-panel. Då blir det anledning till pustande …
Oljehärdad masonit är den som kommer närmast specarna i RPGs papper (inte den billigare ”pappaktigare” masoniten alltså) och kostar vad, 150:- (?), per skiva om 2440x1220x3,4 mm. Det ger 8 st paneler i RPGs standardstorlek, akustikskivor med d=96 kg/dm³ tror jag ligger någonstans vid 350:-/m² vid 25 mm tjocklek. I runda slängar 1200 kr + tyg för 8 paneler. Om 1500:- var priset för deras 60x60 cm panel hamnar du på cirkus en 1/10 i materialkostnad + egen arbetstid som kostnad, Hyfsat skulle jag säga.
Om du trär igenom M12-skruv mot bricka + mutter på baksidan, genom färdigborrade hål med ca 10 cm mellanrum och drar åt ordentligt så du får en stabilt sammanpressad packe skivor, då tror jag du kan slippa rensa borrspetsen för varje genomborrad skiva.
Malören med bortkapade rader hål; jag har lagt in excelprogrammet jag skrev ihop på HF och Component, på Faktiskt fanns inget intresse. Med det kan du få fram exakta kopior av RPGs original eller skräddarsy mått på panelen så den passar bättre in i befintligt rum.
celef skrev:håller för fullt på med att borra alla hålen i mina bad-paneler
jag använder masonit och det är nog inte ett optimalt material
jag har lagt flera lager masonit på hög för att borra igenom flera skivor samtidigt, men för varje lager jag borrar igenom så fastnar en bit masonit på borrspetsen! då måste jag lyfta upp maskinen - plocka bort masoniten som fastnat på borrspetsen - fortsätta borra genom nästa lager masonit - lyfta upp maskinen - plocka bort masoniten som fastnat på borrspetsen - fortsätta borra genom nästa lager masonit - plocka bort masoniten som fastnat på borrspetsen...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], sammel och 8 gäster