Moderator: Redaktörer
OlA-68 skrev:Nattlorden skrev:Luftburen golvvärme är ett ganska trevligt koncept också...
vad innebär det undrar en fåkunnig ...åtm inom detta område
Alexi skrev:Finns ett typ av system som blåser in varmluft precis vid kanten mellan golv och vägg. Sedan sugs luften ut i takhöjd.
PekkaJohansson skrev:Alexi skrev:Finns ett typ av system som blåser in varmluft precis vid kanten mellan golv och vägg. Sedan sugs luften ut i takhöjd.
Vore det inte bättre att blåsa in kalluft om avsikten är att kyla ett rum?
Med vänlig hälsning
Pekka
Kaffekoppen skrev:Jag skulle direkt avråda från golvvärme om det skall läggas ut en tjock matta!
screen skrev:Ja, det enda man behöver ta hänsyn till med tanke på kombinationen matta->golvvärme är om man har någon form av trägolv.
Vissa trägolv (oavsett typ (t.ex. klick-golv) och byggsätt) tål inte en temperatur överstigande 27grC, vilket lätt uppnås med en isolerande matta på.
Så om du ger f_n i trägolv under mattan, så är det helt OK och som allra bäst ur värmekomforthänseende.![]()
Lägg golv-spån eller gips...
OlA-68 skrev:var på biltema igår och införskaffadee allt för att kunna få bygget rakt ett laservattenpass med tripod...199:-... hur kan de göra det så billigt
köpte även ett långvattenpass 109:- samt märkband halleluja för biltema alla hemsnickares blöta dröm.
här skall inte ett skit bli snett
-Martin- skrev:Stavas inte Kanada med K?
Aerob skrev:Instämmer med Frodrak, kolla upp så att passet faktiskt visar rätt.
Har själv köpt billiga vattenpass från Biltema och förundrats över varför
man ska betala dyra pengar för ett likadant från Hultafors eller liknande.
OlA-68 skrev:bilder kommer liiite senare
OlA-68 skrev:hur pass bindande är en muntlig offert???
i februari fick jag en offerrt av vd:n för foamsystem
på väggatak samt golvisolering inkl. armeringsmatta
summa 109.000:- ink moms
detta var beräknat på en tillbyggnad om 4900x9800 mm
4 månader senare när slutgiltiga ritningar kommer och detta beräknas ...obs höjder har inte justerats eller ngt sådant
endast takutsprång samt att 4900 numera är 4800 och
9800 numera är 10200
och priset är numera 160.000:- ink moms
känns detta rimligt
och som sagt till frågan hur bindande är en muntlig offert
MagnusÖstberg skrev:Än mer intressant är väl att han gjutit in vattenfyllda rör som skall absorbera mikrofoniska vibrationer i betongen och omvandla det till värme!!
nadifierad skrev:MagnusÖstberg skrev:Än mer intressant är väl att han gjutit in vattenfyllda rör som skall absorbera mikrofoniska vibrationer i betongen och omvandla det till värme!!
Jaså det var det de var till!
Påminde lite om traditionell golvvärme, om man bortser från det tilltagna cc måttet, mellan slangarna............![]()
OlA-68 skrev:nadifierad skrev:MagnusÖstberg skrev:Än mer intressant är väl att han gjutit in vattenfyllda rör som skall absorbera mikrofoniska vibrationer i betongen och omvandla det till värme!!
Jaså det var det de var till!
Påminde lite om traditionell golvvärme, om man bortser från det tilltagna cc måttet, mellan slangarna............![]()
jag tror det duger till mig
jag är inte så frösen av mig
OlA-68 skrev:kan påtala för eventuella belackare att enl.gängse expertis på golvvärmeområdet så sprids värmen fr. röret 45 grader uppåt och mao om du som i mitt fall har 15 cm sula så är det inga problem med cc 300 mm och faktiskt ända upp till 400 mm innan det blir märkbar skillnad...
däremot kan det bli ett något långsamare system.
MagnusÖstberg skrev:Jag vet när det är premiärparty![]()
![]()
KarlXII skrev:Precis! Var i helvete är bilderna?!?![]()
![]()
KarlXII skrev:Precis! Var i helvete är bilderna?!?![]()
![]()
profbd skrev:fejjan är något djävulstyg från belsebub
upp med bilderna här
profbd skrev:JAG HAR MYCKET BÄTTRE PRYLAR ÄN KALLE DUSSIN
OlA-68 skrev:bli vän med mig på fejjan så får ni snabbare uppdateringar vad gäller bilder eller kom och besök mig
KarlXII skrev:Fina bilder och kul skrivet men jag blev litet rädd för prästen
profbd skrev:dom där rrrrrrrrrunda burkarna jämte spelahögtanläggningen vad är det?
musikalfidelity

di va för klena så jag köpte 750 K supercharger iställetFjonkalicious skrev:profbd skrev:dom där rrrrrrrrrunda burkarna jämte spelahögtanläggningen vad är det?
musikalfidelity
Korrekt:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster