På bilden ovan är det fäst skruvhålet sett från lådan, d.v.s. bakifrån. Det sitter alltså en tätningslist på elementet, trevligt. Ytan runt om som kommer mot lådan är bred, också mycket trevligt och bra. Jag ogillar nämligen när den är så smal så man är orolig för att det inte blir tätt och skruven kommer väldigt nära hålet (t.ex. Seas gamla kända sexochhalva).
Fjonkalicious skrev:Hur kör man med en sådan?

En gammal Onkyo receiver och Rix FM
Hade på den härom dagen, framåt kvällen så var chassi och membran lite ljumna.
chrisss skrev:82 dB suger stärkare.
Jo, men när man kommer ner i låga frekvenser (ca under 30) så är det inte så stor skillnad mot element med högre känslighet. Om man kör med någon aktiv kompensering så är det ju vid låga frekvenser som man kommer att gasa på. Detta leder då till att det finns resurser i stärkaren att även gasa på lite vid högre frekvenser.
LT... Kanske, men det behövs nog inte. Vi får se vad simuleringar visar.
Har börjat med Basta på lite mer allvar nu. Lekt lite innan, men nu behöver jag sätta mig in lite mera så jag vet va jag gör i Basta.
Detta är ett skoj projekt och jag har faktiskt inget riktig tillämpning aktuell just nu för mig.
Det startade ungefär så här...
I en tråd för lite sedan så skrev iö om SB Acoustics, nytt märke för mig. Kollade lite på deras element och i pK-basmodul-stativ tråden så tyckte jag att det vore bra med två element mitt emot varandra. Det kräver då ett element som inte är så djupt. Det har även annars före kommit endel frågor om element som är grunda och även de som vill ha små lådor. Detta element kanske är lämpligt.
Jag har tänkt att prova i en liten sluten låda, ca 15 liter.
Tyvärr när jag fick se elementet i verkligheten så stötte jag på lite problem. Den har ett luft utsläpp bakåt, grrrrr. Jag som t.o.m. hade tänkt att fräsa bort lite i bakväggen för att lådan skulle bli smal. Nu måste jag lämna utrymme så luften/ljudet kan ta sig fram.
//Michael