Moderator: Redaktörer
Solveit skrev:Ett par Proson högtalare som vart hypad på nått forum lång innan man visste något om ljud.
Det sjöng om hela lådan av resonanser och dessutom väldigt tungdrivna.
Slutade med jag i vredesmod kastade dom på tippen vid en flytt.
Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.
Min näst sämsta affär var ett Sony kassettdäck Sony Tc-177sd, som trots sitt pris på 4,5 tusen i slutet av 70-talet, i princip oanvändbart. Gick bara att använda till körmusik, allt annat klippte i diskanten. Om man ville justera avspelningshuvudet (det var en trehuvudsmaskin) var man tvungen att först lossa bottenplattan, därefter lyfta ut hela inkromet för att komma åt justeringsskruven. En på papperet/mätmässigt fantastisk apparat som lät så illa så den i praktiken var oanvändbar.
Ted_B skrev:Varenda NAD-produkt som jag köpt, så jäkla dålig kvalite.
Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.
Min näst sämsta affär var ett Sony kassettdäck Sony Tc-177sd, som trots sitt pris på 4,5 tusen i slutet av 70-talet, i princip oanvändbart. Gick bara att använda till körmusik, allt annat klippte i diskanten. Om man ville justera avspelningshuvudet (det var en trehuvudsmaskin) var man tvungen att först lossa bottenplattan, därefter lyfta ut hela inkromet för att komma åt justeringsskruven. En på papperet/mätmässigt fantastisk apparat som lät så illa så den i praktiken var oanvändbar.
RJohan skrev:Lite nyfiken, hur många kommersiella radiostationer lyssnar du på idag?
Ted_B skrev:Varenda NAD-produkt som jag köpt, så jäkla dålig kvalite.
Bill50x skrev:RJohan skrev:Lite nyfiken, hur många kommersiella radiostationer lyssnar du på idag?
det tog inte många dagar innan jag insåg mitt gigantiska felsteg. Likriktad musik i usel kvalitet, ingen blueskanal, ingen klassisk.
Jag försöker ibland lyssna på någon kommersiell kanal, företrädesvis i bilen, men hittills har jag aldrig klarat mer än fem minuter...
/ B
Baffel skrev:Finns många bra radiokanaler om man bara letar.
Här några bra ,med bra ljudkvalite
https://www.hiresaudio.online/cd-qualit ... net-radio/
Här en rockkanal , utan reklam . Bra ljudkvalite. Behöver Chrome eller VLC. Tyck på länken . Startar direkt. Enklare blir det inte![]()
http://stream.radioparadise.com/rock-flac
Mycket info om Tuners:
https://www.fmtunerinfo.com
hifikg skrev:Ted_B skrev:Varenda NAD-produkt som jag köpt, så jäkla dålig kvalite.
Varför köpa så många då? Tog det 30 år innan den dåliga kvaliteten avslöjade sig?
Själv har jag bara köpt en enda NAD-produkt. Den har inte tagit slut än.
lennartj skrev:Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.
Min Tandberg 3011 tuner blev med tiden outhärdligt buggig så jag packade ner den i originalkartongen och förpassade den till förrådets oåtkomligaste hörn och köpte en Pure DRX-702ES DAB/FM/AM tuner hos Hifi-klubben för att vara framtidssäker. Pyttsan!![]()
Mindre än ett år senare meddelade SR och /eller Terracom att DAB-projektet skrotas för gott.
Ljudkvaliteten från Pure-tunern är så medioker att jag helt har tappat intresse att lyssna på den.
Nu, ett antal år senare inser jag att det var ett djärvt och framsynt beslut att lägga ner DAB, nu när internetradion gått om DAB ljudkvalitetsmässigt. Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.
lennartj skrev:Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.
Min Tandberg 3011 tuner blev med tiden outhärdligt buggig så jag packade ner den i originalkartongen och förpassade den till förrådets oåtkomligaste hörn och köpte en Pure DRX-702ES DAB/FM/AM tuner hos Hifi-klubben för att vara framtidssäker. Pyttsan!![]()
Mindre än ett år senare meddelade SR och /eller Terracom att DAB-projektet skrotas för gott.
Ljudkvaliteten från Pure-tunern är så medioker att jag helt har tappat intresse att lyssna på den.
Nu, ett antal år senare inser jag att det var ett djärvt och framsynt beslut att lägga ner DAB, nu när internetradion gått om DAB ljudkvalitetsmässigt. Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.
peterh skrev:Samma observation med övergången till digital-tv, den påstådda besparingen i ström till tv-sändarna åts upp av alla set-top boxes som drog ström dynet runt. Enda resultatet var sämre bild och sämre täckning, ändå
kunde man förutspå att Internet och sattelit skulle överta markbundna extrakanaler.
FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
Baffel skrev:FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
Nu tar det hus i helvete .
Morello skrev:Nej, det där är inte sant - det är mycket lätt att visa att tex högtalare med urholkat presensregister gör skräniga 80-talsproduktioner mer öronvänliga, men ur ett hifi/återgivningsperspektiv är högtalaren med det urholkade presensregistret de facto sämre.
Bill50x skrev:Baffel skrev:FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
Alla apparater som gör fonogram ospelbara, hur bra ett fåtal än låter, är enligt mig inte speciellt bra. Bra högtalare eller elektronik gör att alla fonogram låter bättre. För hur kan en sämre pryl låta bättre på vissa skivor?
/ B
Zappa skrev: Högtalare med påtaglig färgning, t ex ljust klingande diskant (vilket tyvärr är vanligt), brukar åtminstone jag ledsna på snabbt.
Baffel skrev:Zappa skrev: Högtalare med påtaglig färgning, t ex ljust klingande diskant (vilket tyvärr är vanligt), brukar åtminstone jag ledsna på snabbt.
Köp INTE JM Lab/ Focal högtalare!
RJohan skrev:Bättre anläggning -> allt låter bättre, men kanske olika mycket bättre.
MichaelG skrev:Jag har gjort några dåliga köp. Det totalt sett sämsta var när jag bytte "upp" mig från QLN Signature till QLN Reference. Anledningen var att hur bra jag än tyckte att signaturerna lät, så gick det inte att spela alls så starkt som jag ville. Först började basen komprimera. Då tyckte jag att referencerna borde vara perfekta ersättare. Visst, mer bas och mycket högre ljudtryckskapacitet. Men jag fick dem aldrig att låta bra. Jag slutade i princip att lyssna på klassisk musik under några år. Rock och pop funkade, men det fanns alltid en gnagande känsla av något var fel. När jag så småningom bytte upp mig till QLN Artech blev det roligt att lyssna på musik igen. Och eftersom jag fick igen pengarna jag lagt ut på referencerna, var det ingen ekonomisk förlust. Men det var ett par borttappade år lyssningsmässigt.
lennartj skrev:Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.
RogerGustavsson skrev:Saknar vettiga tonkontroller! Kan vara guld värda.
Baffel skrev:FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
hifikg skrev:Baffel skrev:FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
Ha, ha, samma vecka som mina OA52 blev kallade "trasiga leksakshögtalare" är det ett symptom på Covid?? Snart påstår väl någon att kabellyftare är bortkastade pengar också!
Fostex skrev:Mitt sämsta köp var för- och slutstegskombinationen Meridian 501/555. Effekten (65 W i 8 ohm) räckte inte alls för mina behov. Köpet var en chansning, och fick mig att förstå att jag vill ha minst 200 W per kanal. Meridian-kombinationen var synnerligen trevlig i övrigt. Annars har jag varit väldigt förskonad från dåliga HiFi-köp.
goat76 skrev:hifikg skrev:Baffel skrev:
Ha, ha, samma vecka som mina OA52 blev kallade "trasiga leksakshögtalare" är det ett symptom på Covid?? Snart påstår väl någon att kabellyftare är bortkastade pengar också!
Det sved nog till lite av den där sågningen av dina guldklimpar!
...
Morello skrev:FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
Vad är det för egenskaper hos pi60 som medförde detta - tror du?
Vilka högtalare bytte du till?
Alla apparater som gör fonogram ospelbara, hur bra ett fåtal än låter, är enligt mig inte speciellt bra. Bra högtalare eller elektronik gör att alla fonogram låter bättre
FBK skrev:Och det har jag numera som utgångspunkt när jag väljer grejer. Jag vill kunna njuta av det mesta även om det finns en del undantag som behöver hjälp för att kunna njutas av.
FBK skrev::mrgreen: Jag kommer i alla fall inte såga dem som JM, det kan du vara lugn överHar ju lyssnat på Larsen utan att öronen ramlat av. Sedan har jag en hemlighet som jag ska avslöja för dig när jag kommer.
Hårdvara!Bill50x skrev:Hur kan en Tandberg 3011 vara buggig? En helt igenom analog produkt som låter superbt. Den enda ändring jag gjorde på mitt exemplar var byte av antenningångkontakt, till en F-kontakt.
/ B
FBK skrev:[en högtalare som inte klarar att spela även sämre inspelningar utan att öronen ramlar av är inget för mig helt enkelt.
RogerGustavsson skrev:Lite förvånad över att högtalare som har en god renomé helt plötsligt sågas med fötterna för att det inte låter kul på vissa musikstycken. Menar ni att Carlsson, Ino, Bremen m.fl. är kass högtalare överlag eller för att de inte är förlåtande nog mot sämre fonogram?
Rydberg skrev:Mitt sämsta köp ur en hifi-synpunkt (ej monetärt) var en BAT VK-D5SE, riktigt junk!
Bill50x skrev:Rydberg skrev:Mitt sämsta köp ur en hifi-synpunkt (ej monetärt) var en BAT VK-D5SE, riktigt junk!
En CD-spelare med rör?
/ B
Rydberg skrev:FBK skrev:[en högtalare som inte klarar att spela även sämre inspelningar utan att öronen ramlar av är inget för mig helt enkelt.
Precis det som jag finner styrkan med mina pi60s, man kan spela allt och njuta, även sämre inspelningar. Säker på att de var rätt monterade?
RogerGustavsson skrev:Lite förvånad över att högtalare som har en god renomé helt plötsligt sågas med fötterna för att det inte låter kul på vissa musikstycken. Menar ni att Carlsson, Ino, Bremen m.fl. är kass högtalare överlag eller för att de inte är förlåtande nog mot sämre fonogram?
Ted_B skrev:Jag har haft lite liknande tankar angående mina pi60s, dåliga inspelningar lät verkligen otrevligt och lyssningsglädjen försvann.
Jag brottades med de problemen under en längre tid och var nära att sälja högtalarna eftersom det inte alls var roligt att lyssna på en hel del av min musik.
Samtidigt visste jag ju hur bra de kan låta under bra förutsättningar så jag gav inte upp, som tur är.
Lämnade in dem hos Öhman för uppmätning så jag skulle veta att det inte var fel på högtalarna, de var korrekt monterade av mig, och fick rådet att prova att vrida lyssningspositionen 90 grader i rummet.
Det gjorde en enorm skillnad, innan hade jag alldeles för lite bas och fyllighet i ljudet, det hade låtit tunt och skränigt eftersom jag hade lyssningspositionen ungefär mitt i rummet på längden.
Efter det har jag fixat lite mer absorbenter och provat lite annat också och det låter mycket bra numer.
Kanske har problemet varit något liknande i FBK:s fall, fel position på antingen högtalare eller lyssningsposition, eller båda?
Lite för tunt och skränigt ljud utan att man är medveten om felet, men att det ändå låter bra på bra inspelningar.
FBK skrev:Ted_B skrev:Jag har haft lite liknande tankar angående mina pi60s, dåliga inspelningar lät verkligen otrevligt och lyssningsglädjen försvann.
Jag brottades med de problemen under en längre tid och var nära att sälja högtalarna eftersom det inte alls var roligt att lyssna på en hel del av min musik.
Samtidigt visste jag ju hur bra de kan låta under bra förutsättningar så jag gav inte upp, som tur är.
Lämnade in dem hos Öhman för uppmätning så jag skulle veta att det inte var fel på högtalarna, de var korrekt monterade av mig, och fick rådet att prova att vrida lyssningspositionen 90 grader i rummet.
Det gjorde en enorm skillnad, innan hade jag alldeles för lite bas och fyllighet i ljudet, det hade låtit tunt och skränigt eftersom jag hade lyssningspositionen ungefär mitt i rummet på längden.
Efter det har jag fixat lite mer absorbenter och provat lite annat också och det låter mycket bra numer.
Kanske har problemet varit något liknande i FBK:s fall, fel position på antingen högtalare eller lyssningsposition, eller båda?
Lite för tunt och skränigt ljud utan att man är medveten om felet, men att det ändå låter bra på bra inspelningar.
Jag provade olika placeringar och jag fick till en bättre återgivning, men inte så jag blev helt nöjd. Men jag har lyssnat på andra riggar med pi60 som låtit bättre än hos mig men då har det också varit lite kostsam elektronik som tex en annlägning som jag lyssnade på med Meridian rakt igenom och den lät bra. Och en rigg med ett danska märke som inte finns längre, minns bara inte namnet, men den lät också bra.
Oeldling skrev:
Snabb fråga eller ja två frågor efter par öl på lördagskväll...
1. Är Karlsson högtalar community /älskare en sekt?
2. 1. Är ino pip högtalar community /älskare en sekt?
Dessa två frågor är på ofullaste allvar
Oeldling skrev:FBK skrev:Ted_B skrev:Jag har haft lite liknande tankar angående mina pi60s, dåliga inspelningar lät verkligen otrevligt och lyssningsglädjen försvann.
Jag provade olika placeringar och jag fick till en bättre återgivning, men inte så jag blev helt nöjd. Men jag har lyssnat på andra riggar med pi60 som låtit bättre än hos mig men då har det också varit lite kostsam elektronik som tex en annlägning som jag lyssnade på med Meridian rakt igenom och den lät bra. Och en rigg med ett danska märke som inte finns längre, minns bara inte namnet, men den lät också bra.
Snabb fråga eller ja två frågor efter par öl på lördagskväll...
1. Är Karlsson högtalar community /älskare en sekt?
2. 1. Är ino pip högtalar community /älskare en sekt?
Dessa två frågor är på ofullaste allvar
FBK skrev:...När det gäller Carlsson så har det aldrig varit som det varit med Ino utan de har alltid haft en annan hållning till sin omgivning.
paa skrev:Jag insåg det nog inte först, men skivspelaren Era Mk4 var inte alls bra! Otroligt känslig för återkoppling och rundgång, samt helt värdelöst skivtallrikslager av härdad kula mot aluminium för axiallagret. Aluminiumtryckplattan slets och lagret började mullra och leva om. Dessutom köpte jag samtidigt ett riaa-steg även det från Era som drevs med 9-voltsbatteri. Det brusade kopiöst och drog slut batterierna på nolltid. Spelaren hamnade på metallåtervinningen vid coronastädningen.
Baffel skrev:Oj oj först är det FBK som kommer få kompanistryk sen Oeldling dubbelt upp.
FBK skrev:Baffel skrev:Oj oj först är det FBK som kommer få kompanistryk sen Oeldling dubbelt upp.
Verkar som de flesta har tagit Söndagsledigt i så fall.![]()
Nej ärligt talat så är det inte så farligt utan det är lätt att se själv om man "orkar" söka på så gamla inlägg från den tiden. Det var annorlunda då och skillnaden är stor mellan då och nu.
Och det är bara ett stort tecken på att folk har blivit mer vuxna
Frisk skrev:FBK skrev:Baffel skrev:Oj oj först är det FBK som kommer få kompanistryk sen Oeldling dubbelt upp.
Verkar som de flesta har tagit Söndagsledigt i så fall.![]()
Nej ärligt talat så är det inte så farligt utan det är lätt att se själv om man "orkar" söka på så gamla inlägg från den tiden. Det var annorlunda då och skillnaden är stor mellan då och nu.
Och det är bara ett stort tecken på att folk har blivit mer vuxna
Fast än idag finns det ju inget bättre än Ino Audio, så länge man driver de med en NAD 208 eller möjligtvis Rotel RB1090!
Frisk skrev:...Fast än idag finns det ju inget bättre än Ino Audio, så länge man driver de med en NAD 208 eller möjligtvis Rotel RB1090!
hifikg skrev:Frisk skrev:...Fast än idag finns det ju inget bättre än Ino Audio, så länge man driver de med en NAD 208 eller möjligtvis Rotel RB1090!
Det är sådant som Carlsson- vs Ino-klanerna slåss om på sina möten. Grymma battles!
Oeldling skrev:hifikg skrev:Frisk skrev:...Fast än idag finns det ju inget bättre än Ino Audio, så länge man driver de med en NAD 208 eller möjligtvis Rotel RB1090!
Det är sådant som Carlsson- vs Ino-klanerna slåss om på sina möten. Grymma battles!
Jag hade mina aningar som nu nu ni verkar bekräfta. Det är helt klart lite Knutby sekt över både ino och Karlsson har man väl börjat med det och enbart kör en av dessa och klassar sig själv som medlem vågar man inget annat än tycka Karlsson eller ino är bäst. Spelar ingen roll om man ställer dem mot något 10 ggr så dyrt eller något med 10grr bättre värden är man nu med i sekten är man. Själv vågar jag inte ens gå in på ämnes sidorna här på forumet i frukta vad man kan bli indragen i. Jag har bara hört par original oa5 i gott skick och par renoverade oa51 med Peerles element inte speciellt imponerad av något av dess, måste helt enkelt va mig det är fel på ! . Ino skulle jag så sjukt gärna vilja höra är dom som kvalitén från japan ? Spelar dom lika brett som Christina Aguilera röst register så många frågor ... skulle jag nu komma över ett par ino skulle det vara mitt bästa eller sämsta köp !
Oeldling skrev:hifikg skrev:Frisk skrev:...Fast än idag finns det ju inget bättre än Ino Audio, så länge man driver de med en NAD 208 eller möjligtvis Rotel RB1090!
Jag hade mina aningar som nu nu ni verkar bekräfta. Det är helt klart lite Knutby sekt över både ino och Karlsson har man väl börjat med det och enbart kör en av dessa och klassar sig själv som medlem vågar man inget annat än tycka Karlsson eller ino är bäst. Spelar ingen roll om man ställer dem mot något 10 ggr så dyrt eller något med 10grr bättre värden är man nu med i sekten är man. Själv vågar jag inte ens gå in på ämnes sidorna här på forumet i frukta vad man kan bli indragen i. Jag har bara hört par original oa5 i gott skick och par renoverade oa51 med Peerles element inte speciellt imponerad av något av dess, måste helt enkelt va mig det är fel på ! . Ino skulle jag så sjukt gärna vilja höra är dom som kvalitén från japan ? Spelar dom lika brett som Christina Aguilera röst register så många frågor ... skulle jag nu komma över ett par ino skulle det vara mitt bästa eller sämsta köp !
Nattlorden skrev:...Sen finns det det där gnälla-på-Ino-och-Carlsson-sekten också, glöm inte den.
Oeldling skrev:...Jag har bara hört par original oa5 i gott skick och par renoverade oa51 med Peerles element inte speciellt imponerad av något av dess, måste helt enkelt va mig det är fel på ! ...
hifikg skrev:Oeldling skrev:...Jag har bara hört par original oa5 i gott skick och par renoverade oa51 med Peerles element inte speciellt imponerad av något av dess, måste helt enkelt va mig det är fel på ! ...
Ditt urval är lite för klent för att du ska kunna göra en bedömning, sen är det mycket möjligt att du ändå inte förstår
Ge ett par OA52.2 ett par decennier av varierat lyssnande så kommer du nog till insikt.
Tror du ska köra popboxarna till atmos
Nu har jag inga fler riktigt dåliga hifiköp att rapportera. Har en Yamaha DSP pryl som jag aldrig använt, det kan väl anses som ett ganska dåligt köp. Jag tror att jag ska kunna hänga på den på mitt vanliga tvåkanals-system o få uppleva Dolby Surround på något vis. Många sladdar krävs o så måste jag placera alla högtalare annorlunda. Ett par Duettor som bakre surround o de falska popboxarna som sidohögtalare, eller man kanske bara behöver fyra + center i Dolby Surround?
Nattlorden skrev:Oeldling skrev:hifikg skrev:
Sen finns det det där gnälla-på-Ino-och-Carlsson-sekten också, glöm inte den.
Baffel skrev:HK säger du, hum börjar skönja ett mönster:
viewtopic.php?f=9&t=71446
Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner [...] Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet... I övrigt ett gigantiskt nedköp.
poppop skrev:Hörlurar Philips Phidelio till min son i julklapp. Han hade dom i en vecka innan de ramlade av hans huvud och ned på golvet varpå ena luren lossnade från bygeln. Visade sig att det enda som höll fast luren var en plastskruv som gick itu. Lyckades laga dem med nylontråd från mitt kastspö som fick ersätta plastskruven. Men det har bra ljud för sitt pris.
eljulio skrev:Har haft ett par Dynaudioburkar som nog inte kan klassas som en dålig högtalare. Men särskilt kul att lyssna blev det lite aldrig. Lite oengagerat på något sätt svårt att beskriva. X16 tror jag modellen heter.
Ted_B skrev:Jag tycker nog mumer att mitt sämsta hifi-köp är ett antal tidiga utgåvor av Queens skivor på cd från en säljare på Discogs.
Över fyra månader har gått nu och inget paket har levererats, säljaren svarar inte på mina meddelenden om att jag vill ha pengarna tillbaka så nu har jag dragit in paypal i detta, får se hur det går.
Jag hade ju onda aningar om att beställa från en spansk säljare, det visade sig också vara så, de kan ju inte leverera ett litet paket till Sverige.
De har massor med positiva recensioner men läser man deras negativa recensioner så framgår det att de gör samma sak varje gång en order går fel; ingen refund och låter bli att svara på meddelanden.
Totem Tanz sc heter de förresten.
FBK skrev:Slutstegen PS Audio HCA-2 och Vincent SP331 Försteget HEGEL P20 Och pi60
enJohn skrev:eljulio skrev:Har haft ett par Dynaudioburkar som nog inte kan klassas som en dålig högtalare. Men särskilt kul att lyssna blev det lite aldrig. Lite oengagerat på något sätt svårt att beskriva. X16 tror jag modellen heter.
Har haft sådana och delar din bedömning om dem som tråkiga. Själv tyckte jag att det var fantastiskt! Dom var så otroligt befriade från "bells and whistles" men hade ett djup och en nyansering som jag gillade.
/en john som är missnöjd över julens investering i ett par Jabra Elite Active 75t som varken låter eller funkar bra
eljulio skrev:enJohn skrev:eljulio skrev:Har haft ett par Dynaudioburkar som nog inte kan klassas som en dålig högtalare. Men särskilt kul att lyssna blev det lite aldrig. Lite oengagerat på något sätt svårt att beskriva. X16 tror jag modellen heter.
Har haft sådana och delar din bedömning om dem som tråkiga. Själv tyckte jag att det var fantastiskt! Dom var så otroligt befriade från "bells and whistles" men hade ett djup och en nyansering som jag gillade.
/en john som är missnöjd över julens investering i ett par Jabra Elite Active 75t som varken låter eller funkar bra
Tror kanske att beskrivningen "tråkig" missuppfattades. Så som du beskriver tråkig ser jag också på saken, dvs att ursprunget skall bevaras i möjligaste mån. Nu är ju ljudminnet bedrägligt, dvs. man glömmer snabbt, men som jag minns det var det dåligt släpp eller hur man beskriver det? Det kändes som att ljudet stannade kvar lite inne i högtalaren. Jäkligt svårt att beskriva. Som sagt, ingen dåligt högtalare, det tror jag inte någon av Dynaudios modeller är, men denna föll mig inte riktigt i smaken. Nåväl, kommer inte att behöva byta högtalare igen. På den fronten är det klart.
goat76 skrev:eljulio skrev:enJohn skrev:
Tror kanske att beskrivningen "tråkig" missuppfattades. Så som du beskriver tråkig ser jag också på saken, dvs att ursprunget skall bevaras i möjligaste mån. Nu är ju ljudminnet bedrägligt, dvs. man glömmer snabbt, men som jag minns det var det dåligt släpp eller hur man beskriver det? Det kändes som att ljudet stannade kvar lite inne i högtalaren. Jäkligt svårt att beskriva. Som sagt, ingen dåligt högtalare, det tror jag inte någon av Dynaudios modeller är, men denna föll mig inte riktigt i smaken. Nåväl, kommer inte att behöva byta högtalare igen. På den fronten är det klart.
Men kanske ett komplement, ska du inte försöka införskaffa dig Center-ägget?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster