Moderator: Redaktörer
akelius skrev:Tack för alla trevliga kommentarer...det uppskatas när man får respons i det här Forum.......går till ett annat forum där man får säkert ett och annant kommentar...
Ja, Emblan torde överglänsa det flesta rörstärkare på marknaden i basregistret,
PEGE skrev:Ja, Emblan torde överglänsa det flesta rörstärkare på marknaden i basregistret,
Det går väl att diskutera, har du hört alla rörsteg, så att du kan dra denna
generella slutsats?
PEGE skrev::( Tyvärr, Rookie, det tror jag inte, har du själv upplevt något rörsteg som inte levererar bas?
PEGE skrev:Var hos Anaveiw i Helsingborg, tillverkar class-d i ett par nivåer över ICE, deras ödmjuka inställning ifrågan är att class-d stegen inte är lösningen på high-end frågeställningen.

PEGE skrev:Sorry grabbar, ska ni märka ord, eller diskutera väsentligheter?
PEGE skrev:Så den här generaliseringen som finns att ICE bara duger till bas, och att rör bara funkar till mid och diskant är inte med verkligheten överenstämmade.
PEGE skrev:Jag ifrågasätter inte Morellos kunskaper ursv, men denna genaralisering som förekommer är jag inte helt överrens med .
PEGE skrev:Jag vet inte, men kom gärna med mätuppgifter, inte sådan som Rydbergs, som föväntas ge en generell bild av olika konstruktioner.

PEGE skrev:Rydberg, jag vet att du har en sund inställning vad det gäller ljudåtegivning, men, det här generaliserandet att rör inte funkar till bas ställer jag inte upp på.
Du missade tydligen Philipsen hos Mayro, jag var där i går, när han fick tillbaka den, efter lite service, det spelades bas från Philipsen till en fullrangehögis. med auktarietet, jag blev förvånad själv.
Just nu spelar jag med Mayros Opera Cyber 800, jag bytte jämt av med Philipsen, han var så nöjd, och framförallt så är jag nöjd, har testad en del kvalicerade slutsteg till min a Quadar, det är rör som gäller, vem som helst är väl kommen att bevisa motsatsen
PEGE skrev:OK, Rydberg![]()
Jag påstår inte att rör är det ultimata, men till mina högisar så är det nog så.![]()
PEGE skrev:Kom ihåg Rydberg, rören som sitter i Philipsen köptes från dig en gång i tiden![]()
Åk till Tobbe igen, Ola, det kan vara uppfriskande
vem som helst är väl kommen att bevisa motsatsen
Mayro skrev:tror inte en "rörmotståndare" vill höra ozzy osborn låta som ren highend.
Vee-Eight skrev:Är vi inte lite väl långt från Embla och ICE-Power?
Mayro: vad var snacket om Ozzy, Deep Purple och AcDc? Det var svårtolkat minst sagt...
ag försökte ju just att inte generalisera, dock så har jag som stereophile läsare noterat att de flesta rörsteg distar ganska mycket i basen, inte alla men många. Jag tror vidare att det har en naturlig förklaring i utgångstransformatorns begränsning.
Tackar för inbjudan, skulle verkligen va kul att komma förbi och lyssna litePEGE skrev:Rydberg, du är välkommen närsomhelst att komma och lyssna, när du är nere i Blekinge så har du inte så många mil ner till Österlen, , du är alltid välkommen.
Rydberg skrev:Tackar för inbjudan, skulle verkligen va kul att komma förbi och lyssna litePEGE skrev:Rydberg, du är välkommen närsomhelst att komma och lyssna, när du är nere i Blekinge så har du inte så många mil ner till Österlen, , du är alltid välkommen.![]()
Ps Läsa hifitidskrifter har jag också tröttnat lite på, bättre som du säger att spisa lite plattor