Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Är inte Tonläget och Reference endast distributörer och agenter?
Hetsporren skrev:Vee-Eight skrev:Är inte Tonläget och Reference endast distributörer och agenter?
Varför har de i så fall fysiska butiker?
Hetsporren skrev:Ni tycker alltså det finns ett stort mervärde med våra lokala butiker, generellt?
Flint skrev:Dom lokala butikerna kommer efterhand att få lägga ner pga. dålig lönsamhet. Det är oundvikligt men lika naturligt som när ångloket ersatte hästen och E-mail ersatte snigelbrev.
Vee-Eight skrev:Tex de behringer-prylar jag köpt har jag köpt via Hifipunkten pga att det är till dem jag bär de trasiga grejjerna utifall det går sönder. En elbashögtalare på 30-40kg packar man inte ned i en kartong bara sådär och fraktar till Tyskland. Sådan närhet till service värdesätter jag.
LeftHand skrev:på rc här i umeå tyckte en säljare att infinity primus 150 (1400:-) va det
bästa jag nånsin hört, tur att dom satte mina
referencer ty jag inte själv vet dom.
Flint skrev:Kunden beställer och betalar och varan levereras direkt från tillverkaren. Alltså i princip som att handla direkt via nätet men med demomöjlighet.
Rydberg skrev:Ultimate i Vimmerby säger jag bara, vilken hästhandlare. Har nog aldrig mött en mer självgod och arrogant hifihandlare.
Kent_n skrev:Är det inte bättre att skriva om butiker som behandlat oss bra, de butiker som inte hamnar på den listan är väl tillräckligt.
Kan kanske bli stor risk att det blir pajkastning annars, någon tycker butik X är dålig varav någon annan tycker tvärtom..
LEXrasta skrev:jobbig snubbe som äger stället. jag sa att jag skulle köpe en förstärkare till mina högtalare (oa-58 ) han sa att carlsson var ren skit och att jag borde köpa ett par högtalare av honom istället.Jag sa att jag var nöjd med mina talare och var intreserad av att köpa en förstärkare,han frågade vad jag hade för förstärkare nu och då sa jag att jag hade en Marantz,han sa då givetvis att det var ren skit..
Allt som han INTE sålde var ren skit enligt han..![]()
/Danne
Flint skrev:Rydberg skrev:Ultimate i Vimmerby säger jag bara, vilken hästhandlare. Har nog aldrig mött en mer självgod och arrogant hifihandlare.
Ja det kan ju knappast bero på dig som alltid är så timid & ödmjuk.
(Ta det som det var menat, som ett skämt)
Rydberg skrev:Jag har nästan alltid blivit mycket väl bemött i de affärer jag besökt, så jag tvivlar att du har rätt.
Floyd skrev:LeftHand skrev:på rc här i umeå tyckte en säljare att infinity primus 150 (1400:-) va det
bästa jag nånsin hört, tur att dom satte mina
referencer ty jag inte själv vet dom.
Jag har handlat en hel del hos RC och måste säga att jag alltid har blivit bra bemött. Trevliga säljare som också ödmjukt kan medge att det finns annan utrustning (än den de själva säljer) som låter bra.
Merkurius skrev:Tux: Så du har varit ändå upp till Luleå å traskat i hifiaffärerVar du inne på Takt&ton fler än en gång? Jag har iaf varit där några gånger och butiksinnehavaren Peter är ju en hyfsat stollig person men det roliga är att han inte verkar ha någon som helst självdistans till sitt linn-tokeri och det är ganska underhållande faktiskt.se
Flint skrev:Sveriges sämsta HiFi-butik måste vara ICA-toppluvan här i stan. Dom säljer ingen hifi alls, bara käk. Å inte går det att snacka med dom heller. Vet inte ens vad en banankontakt är. Hänvisar en till fruktavdelningen.
meanmachine skrev:Den här flint är nog forumets lustigkurre
Magnuz skrev:Både och, skulle jag säga.Vee-Eight skrev:Snarare notorisk sanningssägare.meanmachine skrev:Den här flint är nog forumets lustigkurre
Brickman skrev:Lugn och fin nu.
Att man vill gå in där är ju helt klart. Han har ett mycket intressant sortiment. Problemet är ju att man skall vilja komma tillbaka..
Hetsporren skrev:Klenkar skrev:Alternativet är ett par Corda Amp 1.
Förmodligen löjligt välbyggda och om du kan "låna" någons adress som bor utanför EU så kostar dom "bara" 800 euro...
Hetsporren skrev:Klenkar skrev:Har faktiskten adress utomlands, men det blir lite bökigt att få hit den. Sparar 1000pix- frakt+ en massa huvudbry för farsan.
dd
Du använder två adresser, en fakturerings- (utanför EU) och en leveransadress!
Hetsporren skrev:Funkade det bra med två adresser?Vad har du för högtalare?
Det ena utesluter väl inte det andra?Mikael2 skrev:Hetsporren: Jag har lite svårt att följa ditt resonemang i den här tråden.
Hur menar du att dom lokala handlarna ska kunna konkurrera mot de importtricks du delar ut i andra trådar?
Hetsporren skrev:Klenkar skrev:Alternativet är ett par Corda Amp 1.
Förmodligen löjligt välbyggda och om du kan "låna" någons adress som bor utanför EU så kostar dom "bara" 800 euro...Hetsporren skrev:Klenkar skrev:Har faktiskten adress utomlands, men det blir lite bökigt att få hit den. Sparar 1000pix- frakt+ en massa huvudbry för farsan.
dd
Du använder två adresser, en fakturerings- (utanför EU) och en leveransadress!Hetsporren skrev:Funkade det bra med två adresser?Vad har du för högtalare?
Rydberg skrev:Ultimate i Vimmerby säger jag bara, vilken hästhandlare. Har nog aldrig mött en mer självgod och arrogant hifihandlare.
Rydberg skrev:Lika barn leka bäst (I guess)
Mayro skrev:Rydberg skrev:Lika barn leka bäst (I guess)
Ja asså. Bär man sig snorkit översittaraktigt åt så blir man ju bemött på liknande sätt..
Rydberg skrev:Lika barn leka bäst (I guess)
Jag kan tänka mig att han kan bli oerhört nervös då han VET han ev skall shavoteras på nätet... Så beroende på sådant kan man aggera ur olika utgångslägen mot folk..profbd skrev:ultimate är lite dagsformsberoende ibland kanon ibland bara sälgsnack för att sälga gammal dynga som han vill bli av med
meanmachine skrev:Det blir billigare då också.
Inga begär inga bekymmer. = Klok buddist tråkigt liv
ag kan tänka mig att han kan bli oerhört nervös då han VET han ev skall shavoteras på nätet... Så beroende på sådant kan man aggera ur olika utgångslägen mot folk..
profbd skrev:ag kan tänka mig att han kan bli oerhört nervös då han VET han ev skall shavoteras på nätet... Så beroende på sådant kan man aggera ur olika utgångslägen mot folk..
de flesta ggr jag vart där var i fördatorisk tid(ja innan det blev allmänt spritt)
Rydberg skrev:Intressant att du uppfattar mig som översittaraktig, varför sa du inte det när jag var på besök? Så hade jag kunnat dra direkt menar jag....Mayro skrev:Ja asså. Bär man sig snorkit översittaraktigt åt så blir man ju bemött på liknande sätt..Rydberg skrev:Lika barn leka bäst (I guess)
meanmachine skrev:Jag håller för att Jula är en dålig hifiaffär så i ett reklamblad idag en vinylspelare med inbyggda högtalare för 499:-. Vinyl. Känns inte rätt.
Kent_n skrev:Ibland blir man förvånad..
Var på MediaMark i Kungens Kurva för att köpa en DVD..Gick upp på övervåningen, massor med billigare kompaktanläggningar för 1800-5000 kronor..Upptäcker ett ljudrum där står Canton:s stora referense pris 130000, Jamo:s referens 70000 samt en bjässe till högtalare som hette nå´t som Quarl eller någonting år det hållet 125000:-
Haksläpp, in kommer försäljaren, genuint intresserad och beklagar att förstärkarsidan inte riktigt lever upp till högtalaran, men hade en Meridian förstärkare inkopplade till Querl högtalarna.
Lät riktigt bra..
Man upphör aldrig att förvånas
Lust skrev:Kent_n skrev:Ibland blir man förvånad..
Var på MediaMark i Kungens Kurva för att köpa en DVD..Gick upp på övervåningen, massor med billigare kompaktanläggningar för 1800-5000 kronor..Upptäcker ett ljudrum där står Canton:s stora referense pris 130000, Jamo:s referens 70000 samt en bjässe till högtalare som hette nå´t som Quarl eller någonting år det hållet 125000:-
Haksläpp, in kommer försäljaren, genuint intresserad och beklagar att förstärkarsidan inte riktigt lever upp till högtalaran, men hade en Meridian förstärkare inkopplade till Querl högtalarna.
Lät riktigt bra..
Man upphör aldrig att förvånas
Querl/Quarl = Quadral?
jom8993 skrev:Tak & Ton i Luleå,
har man inte förkälek till ett märke från skottland så har kunden fel och bör genomgå en öron operation.
Ägaren grundaren är inte speciellt sympatisk eller förstående för andras åsikter det har jag fått erfara vid ett antal tillfällen.
Haakan_W skrev:hehe japp men detta är väl konstaterat sen mitten av 90talet?
Hifiklubben i Jönköping... Ivar har hållit på i många år men är fortfarande lika odogmatisk och enkel, samt engagerad. Han säljer klubbens prylar och gillar dem givetvis, men har inte alltid just dom grejorna hemma privat (har för mig att han tidigare jobbat för eller med audionord). Mycket bra representant för Hifiklubben!
Mjae det var styggt sagt. Har varit inne där en gång och har inget negativt att säga om det.
Naqref™ skrev:Haakan_W skrev:hehe japp men detta är väl konstaterat sen mitten av 90talet?
Favorit i repris då m a o?
Mjae det var styggt sagt. Har varit inne där en gång och har inget negativt att säga om det.
gå in och säg att valfritt märke pissar på dessa leksaker med för stora prislappar...
profbd skrev:Hifiklubben i Jönköping... Ivar har hållit på i många år men är fortfarande lika odogmatisk och enkel, samt engagerad. Han säljer klubbens prylar och gillar dem givetvis, men har inte alltid just dom grejorna hemma privat (har för mig att han tidigare jobbat för eller med audionord). Mycket bra representant för Hifiklubben!
ivar har lagt av det är några slynglar där nu som fattar nada
(min egen åsikt är att ivar väl lite väl på ibland och snackade gärna ner konkurenter lite hårt)
matereo är du från lilla jerusalem?
gå in och säg att valfritt märke pissar på dessa leksaker med för stora prislappar...
profbd skrev:urfonia kallades butiken i folkmun
butiken kördes i kk
och leverantörerna svindlades på pengar
det är många i branshen som gärna vill ha ett ord med joakim selin
inte minst på naim
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster