Morello skrev:Alldeles oavsett det har ju Apple valt att implementera den taktila plattan, så varför gjorde man det inte så den går att använda? Varför gjorde man ett chassie som förstör armband och klockor? (En polare förstörde länken till sin Rolex på några få månader) Varför är skärmen blank så att användaren besväras av reflexer från lampor och dyl? Varför gjorde man tangentbordet standardfientligt? Varför har man proprietära kontaktdon som gör anslutning till andra enheter (projektor, ethernet etc) komplicerad?
Den taktila plattan fungerar bra som den är och hade den vart mjukare så hade man riskerat att klicka i onödan.
Alla metallchassin kan skrapa din klocka och vise versa kan din klocka skrapa alla chassin. Detta är inget unikt för Apple och jag skulle inte använda en metalllänk på armen när jag sitter vid en laptop.
Blanka skärmar är faktiskt väldigt vanligt på bärbara. Jag personligen föredrar mer matta på just bärbara, men Apple är långt från enda tillverkaren som har blanka skärmar. Många verkar föredra dessa helt enkelt.
Tangentbordet är det inget fel på alls. Mycket bättre än många andra enligt mig, men tangentbord till bärbara är över lag inte jättebra om man behöver skriva mycket anser jag. Arbetar jag seriöst på ett skrivbord så är det riktigt mekaniskt tangentbord och en riktig mus om gäller för mig.
Vilken bärbar du än har så får man ha med sig skärm adaptrar nu mera. Jag har haft allt från hdmi, vga, displayport, mini displayport mm på mina datorer. Väldigt sällan som något annat än vga går att ansluta på arbetsplatser och konferenser. Så adapter är det som gäller.
Detta är väldigt OT så nu tänker jag inte diskutera mer här, men jag hoppas du inser att det är väldigt många personer som uppskattar Apples produkter som de är och att du (som vanligt) tycker annorlunda påverkar inte det.
ps.
Kan påpeka att jag längre inte har någon Apple dator då jag hittat andra som passar mina behov bättre, men jag uppskattar dem fortfarande. Väldigt trevliga maskiner.