Vad skulle du göra/köpa i hifi-väg om du vann drömvinsten?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Byta ut rubbet!
40
56%
Behålla valda befintliga delar, byta ut en del, förfina och optimera.
22
31%
Behålla allt i befintligt skick. Varför ändra en redan perfekt setup?
4
6%
Köpa TUNGT PA-system och ge mig ut på självfinansierad turné.
5
7%

Antal röster : 71

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 11:53

Ponera att du spelar på Lotto/Joker och är ensam vinnare till drömvinsten på lördag, säg 170 miljoner.

Vad skulle du då köpa/göra avseende din hobby musiklyssning?

För att i någon mån begränsa svarsmaterialet, bör ditt inlägg endast omfatta åtgärder gällande EN anläggning. Om du sedan väljer att bo kvar i befintlig lya/villa eller bygga nytt är upp till dig, så länge du som sagt håller dig till ETT system att beskriva. Renodlad tvåkanal eller tung biokonfig; your choice.

Ha nu i åtanke att 170 millar är mycket pengar. Det finns således ingen anledning att tänka snålt bara för sakens skull... Emellertid är devisen " dyrt är inte alltid lika med bra" tillåten att utgå från, så länge man är ärlig. Helt ärlig... :wink:

Själv skulle jag bo kvar i befintligt casa. Enligt mig ett optimalt hus på rätt adress. Helt ärligt. Jag ser således ingen anledning till flytt eller nybygge. Jag skulle dessutom utgå från befintligt lyssningsrum. Så var den saken avklarad!

Det första jag skulle göra vore att kontakta Audio Note UK och be dem sätta ihop ett Level 5-system med AN-E SOGON-högtalare, Gaku-On-monoblock, M10 line preamp samt CDT-six transport + Fifth element DAC. För enkelhetens skull ihopsnörat med deras kablar.

I samråd med deras installatörer, skulle jag sedan kontakta lämplig akustiker samt kompetent akustikregleringsföretag. Om det blir ett Öhman- eller Svanå-rum beror på vad jag och systemet trivs bäst i.

Självfallet ska systemet levereras och installeras och trimmas in enligt alla konstens regler. Själv kommer jag bara att smyga omkring och kolla läget.

Så släpp prestigen nu boys och tillåt er att drömma lite! Och kom ihåg att ärlighet varar längst... :)

PS; bilder är kul.
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 13:00

Byggt nytt hus några kilometer från närmsta granne, aktiverat en flock forumiter på olika uppdrag. Hade blivit mycket sten att vinkelslipa. 8)

Känns väl hyffsat troligt att det blivit tre stycken i68es-s till byggda och en Komorok-flock infraZ. Kanske man hade kunnat hyra något elektroniksnille till att bygga det där optimala surroundförsteget också?

Nu tror jag även så stora pengar försvinner fort om man drömmer stort, annars skulle man kanske börja drömma Dolby Atmos och OmniMax?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2012-12-18 13:07

För 170 miljoner hade jag blivit koncert-mecenat eller startat en egen festival helt utan vinstkrav :)

Hade nog f.ö. avsatt en del miljoner till att köpa upp väl valda vintage-hifibutiker med lager och allt :twisted: Eller ordnat en turnébuss och haft ambulernade hifiträff/loppis-spree med några forumiter :)

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 13:08

Köpa hus med dedikerat biorum och sedan kopiera komoroks anläggning :D

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2012-12-18 13:16

Jag skulle köpa/bygga husmed ett stooooort ljudrum, och sedan bygga ett fett bassystem i det optimerade rummet på ca 5-6 x 10-12m2.
Jag skulle be Ingvar att bygga dom bästa, fetaste och brutalaste toppar som han möjligtvis med några medel kan och vill göra, och sedan stoppa in det i rummet som (om det behövs) ska vara dirrekt anpassat för dom högtalarna och optimalt resultat.

Drivningen kanske skulle vara 8st RS2000 eller något i den stilen, 2st bryggade till topparna och 6st till modulerna.
Modulerna kanske skulle bli InfraZ moduler eller något basserat på massvis av LMS, vem vet...

Resterande pengar skulle gå til att leva gott, resa och ägna mig åt diverse saker som jag vill göra.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2012-12-18 13:20

Jag skulle byggt nytt hus, i viss mån med mig själv hållandes i hammaren.
Men allt tråkigt som spackla, slipa, måla, kakla m.m skulle jag leja bort.

Detta hus skulle bli lite större än nuvarande, där "MITT" rum skulle få plats.
Jag skulle alltså bygga en del av huset på säg 30-50kvm med mina domäner.
Sen vet jag inte i nuläget vad jag skulle göra av'et. Men troligen ett litet
pyssel-krypin (tänk liten verkstad) och sen ett lyssningsrum. Antagligen med
lite hembioanläggning i.
Men som sagt vet jag inte riktigt idag i vilken riktning det ska gå.

Förövrigt skulle gärna denna del av huset var rätt väl separerad från det övriga
huset, t.ex. med en gångsluss på någon meter, för att att inte störa/bli störd.

Jag skulle troligen inte känna någon brådska att bränna pengar heller, så alla
inköp och investeringar skulle antagligen bli rätt utdragna i tiden.

En sån ohygglig summa pengar känns ju lite overklig. Och rätt svår att ta
beslut om. Efter jag köpt mig lycklig och bränt det som känns möjligt så är
frågan vad jag ska göra med resterande 167 miljoner?

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2012-12-18 13:41

Jag skulle nog inte göra så mycket annat än att ersätta mina grejor med nya av samma slag, så jag slipper oroa mig för gamla kondingar och kallödningar. Tyvärr finns det ingen ny fjärrkontroll som är lika bra som min Quad 66.

Det skulle gå åt max 150k.

PS. För pengarna som blir över skulle jag köpa en AM DB9. :D
... tycker jag!

Per

lech
inaktiv

Inläggav lech » 2012-12-18 14:19

Efter som jag har genom livet skaffat det jag vill ha så sitter jag nöjd i Hifi stugan.

Casan här är också ok ( rätt adress och havsutsikt 180 *. ) Jag har ju varit "byggherren själv" och sett till att allt blev som jag/vi ville ha.

!70 Mille skulle mina barn/barnbarn få dela på. Dom behöver dem bättre än jag.

//Lech.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-12-18 14:27

Skulle byta en hel del men inte allt. Ett par Apogee Defenitiv vore trevligt och se till att de får ett passande rum och förstärkning (aldrig i livet med kringutrustning i en altaruppställning som på bilden).

Bild

En vinylrigg av klass skulle jag också vilja ha. Inköp av en mängd fonogram skulle det också bli. Vad de andra 168 miljonerna skulle gå till vet jag inte riktigt, livet tar ju slut vare sig man vill eller ej.

Användarvisningsbild
Morgan

Inläggav Morgan » 2012-12-18 14:35

Dedikerat biorum i storleksordningen 50-70m2. Full INO_treatment och en INO-rigg med 3 stycken i68es som frontar och en hel hög surrounder. Ljudgenomsläpplig duk i 2.35:1-format, givetvis, och en 4K-projje. Prio skulle ligga på hög komfort och användarvänlighet samt förstås total ljud- och ljuskontroll.

Jag skulle förstås vara tvungen att bräcka Komorok med avseende på basarna, så det finge väl bli en MegaBörje-uppsättning per frontkanal, kanske?

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2012-12-18 14:38

Dom stackare som inte känner till Ino och konstruktören, vad gör dom? 8O
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 14:43

Morgan skrev:Dedikerat biorum i storleksordningen 50-70m2. Full INO_treatment och en INO-rigg med 3 stycken i68es som frontar och en hel hög surrounder. Ljudgenomsläpplig duk i 2.35:1-format, givetvis, och en 4K-projje. Prio skulle ligga på hög komfort och användarvänlighet samt förstås total ljud- och ljuskontroll.

Jag skulle förstås vara tvungen att bräcka Komorok med avseende på basarna, så det finge väl bli en MegaBörje-uppsättning per frontkanal, kanske?

Låter som en mycket sund rigg. Ta en till mig med vet jag :D

Användarvisningsbild
Morgan

Inläggav Morgan » 2012-12-18 14:56

PerStromgren skrev:Dom stackare som inte känner till Ino och konstruktören, vad gör dom? 8O

Ja... De köper sämre grejer för mer pengar, men blir ganska nöjda ändå? Jag menar, det går ju faktiskt att leva med ett par Dynaudio Consequence också :) Även om de kostar fem gånger mer och låter hälften så bra som i68es.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 15:00

PerStromgren skrev:Dom stackare som inte känner till Ino och konstruktören, vad gör dom? 8O

För utom att ta reda på det då? ;)

Största B&W ?

Dammsuga marknaden på Snell type A reference?

Bygga innerväggarna av stora Magnepan?

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 15:08

adzer skrev:Köpa hus med dedikerat biorum och sedan kopiera komoroks anläggning :D

Satan i gatan vad jag skulle vilja lyssna på det systemet! :) Jag kanske rent av blir omvänd... :D
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 15:09

bensnake skrev:
adzer skrev:Köpa hus med dedikerat biorum och sedan kopiera komoroks anläggning :D

Satan i gatan vad jag skulle vilja lyssna på det systemet! :) Jag kanske rent av blir omvänd... :D

Hehe jag det lät bra när jag var där sist. Nu efter ombygget lär det vara farligt bra.
Du får väl fråga snällt ;)

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 16:57

Nattlorden skrev:Byggt nytt hus några kilometer från närmsta granne, aktiverat en flock forumiter på olika uppdrag. Hade blivit mycket sten att vinkelslipa. 8)

Känns väl hyffsat troligt att det blivit tre stycken i68es-s till byggda och en Komorok-flock infraZ. Kanske man hade kunnat hyra något elektroniksnille till att bygga det där optimala surroundförsteget också?

Nu tror jag även så stora pengar försvinner fort om man drömmer stort, annars skulle man kanske börja drömma Dolby Atmos och OmniMax?

Har du kollat ut tomten? Där du ska bygga, alltså? :wink:

Hur resonerar du kring förstärkeriet? Behålla befintligt?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 17:02

bensnake skrev:
Nattlorden skrev:Byggt nytt hus några kilometer från närmsta granne, aktiverat en flock forumiter på olika uppdrag. Hade blivit mycket sten att vinkelslipa. 8)

Jag skrev "en flock forumiter". Vilka forumiter pratar man med om förstärkeri, måntro? :wink:

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2012-12-18 17:36

Jag skulle låta någon bygga ett surround-försteg precis som jag skulle vilja ha det och så skulle jag skaffa 4st nya slutsteg. Sen skulle jag låta någon bygga kablar åt mig som var perfekt långa till varje komponent, för att slippa kabel/sladd-härvor.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 17:40

Nattlorden skrev:
bensnake skrev:

Jag skrev "en flock forumiter". Vilka forumiter pratar man med om förstärkeri, måntro? :wink:

Jag tror jag förstår vilka som avses... :wink:

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-12-18 17:47

Tror ni pengarna skulle räcka, om man lät utveckla trevägarna till fulländning?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 17:58

DVD-ai skrev:Jag skulle be Ingvar att bygga dom bästa, fetaste och brutalaste toppar som han möjligtvis med några medel kan och vill göra...

Räcker inte i68:orna? :?: :?:

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2012-12-18 18:06

Jag skulle skaffa en projje och en stor duk till jobbet så jag kunde köra 100 tums sinussvep med Tombstone. :D
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-12-18 18:07

bensnake skrev:
DVD-ai skrev:Jag skulle be Ingvar att bygga dom bästa, fetaste och brutalaste toppar som han möjligtvis med några medel kan och vill göra...

Det fanns väl dom där adra vad dom nu hette med en massa element i?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 18:15

paa skrev:
bensnake skrev:

piLine?

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2012-12-18 18:18

Skulle våga mig på en lyssning av Sonus Faber Fenice.

Bild

Krell, Mcintosh, Mark Levinson, Audio Research, Accuphase eller något annat skoj till drivning.

Eller varför inte MBL, dom små lät trevligt då jag lånade dom ett öra.
Då låter säkert bamsingarna än mysigare.

Bild

Sen så blir det nog aco-skum på väggarna... Öhh njeee :D
Adhoc får komma hem och bli bjuden på annat än pizza denna gången.

Sen gömmer vi hela fronten bakom ljudtransparent duk, mm det blir nog ett stort rum detta.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-12-18 18:53

Med drömvinst så skulle jag produktifiera Stig Carlssons trevägare, eller ngt inspirerat därav. Dessa skulle vara i utförandet svartschatterad flammlönn som i sig är transparent gråsilverlackat. Till dessa skall kopplas ett gäng O&G eller HA-stärkare.

Resten av drömvinsten skulle läggas på en Ampeg B15 Portaflex, SVT V4, lämpligt 2-15"-låda och tillhörande trevlig Fender Jazz Masterbuilder-byggd, mikar lindade av Abigail Ybarra, i tobacco burst eller LPB.

Som tjänstebil/turnéfordon/shoppingkärra skall där finnas en VW Split typ2 Lyxbuss RestoCal, Jaguar XKR samt plats för nuvarande saab.

Till detta skall det byggas ett brutalfunkisbetonghus för ovanstående påhitt.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2012-12-18 19:09

Jag skulle sponsra IÖ med en jäkla massa slantar så att han kan
konstruera en 3-vägshögtalare som krossar allt som finns på marknaden.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 19:10

adzer skrev:
paa skrev:
bensnake skrev:

piLine?

Hoppas han inte syfta på mina i128 :lol:

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2012-12-18 19:11

Specialbyggda jorma-kablar av titan och träbubblor med trä från Wasa och guldplätering med guld från tutankhamons dödsmask. och en dolce gusto men det räknas nog inte som hifi nej
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 19:12

Nefilim skrev:Jag skulle sponsra IÖ med en jäkla massa slantar så att han kan
konstruera en 3-vägshögtalare som krossar allt som finns på marknaden.

Det kanske bara behövs en kund, han har nog funderat länge nog på dem...

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2012-12-18 19:30

Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Bikinitider

Användarvisningsbild
patjoh

Inläggav patjoh » 2012-12-18 19:32

Morgan skrev:

Ja... De köper sämre grejer för mer pengar, men blir ganska nöjda ändå? Jag menar, det går ju faktiskt att leva med ett par Dynaudio Consequence också :) Även om de kostar fem gånger mer och låter hälften så bra som i68es.

I min prislista från 2010 kostar i68es 262.700 sek. Idag 2012 kostar Consequence 490.000 sek

Och jag tror du kan pruta en del på Consequence i en butik också

Så vet inte vart du fått 5 ggr mer ifrån

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 19:37

celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa

Hur kommer du till den slutsatsen?

Användarvisningsbild
DS

Inläggav DS » 2012-12-18 19:40

Vid drömmvinst är det ju inget o snacka om. Köpa The Dream såklart för att driva ett par påskägg :D
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2012-12-18 19:44

DS skrev:Vid drömmvinst är det ju inget o snacka om. Köpa The Dream såklart för att driva ett par påskägg :D

När du kittat klart loungelyssningen i köket, vad skall du ha i ditt riktiga lyssningsrum :?:

Själv hade jag nog inte gjort någonting, möjligtvis bytt projektor :)

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 19:45

DS skrev:Vid drömmvinst är det ju inget o snacka om. Köpa The Dream såklart för att driva ett par påskägg :D

Med så mycket pengar, skall du inte ha Fabergé istället då?

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2012-12-18 19:52

celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa

Jag är definitivt inte missnöjd men med obegränsat med pengar så är ju förutsättningarna lite annorlunda mot idag :wink:

Efter att Svanå byggt ett dedikerat rum skulle jag gå upp en modell till MG20.7 och driva dom med något större klass-A steg från Pass eller Lamm med matchande försteg. Sedan kunde man väl tänka sig en uppsättning MSB på digitalsidan och nå´n bra vinylsvarv, allt hopsnörat med idel dyrkablar. Man kanske skulle lämna in en rad eller två :D
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 20:00

Nattlorden skrev:

Hur kommer du till den slutsatsen?

Det undrar jag också.

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 20:02

Panelguy skrev:

Jag är definitivt inte missnöjd men med obegränsat med pengar så är ju förutsättningarna lite annorlunda mot idag :wink:

Efter att Svanå byggt ett dedikerat rum skulle jag gå upp en modell till MG20.7 och driva dom med något större klass-A steg från Pass eller Lamm med matchande försteg. Sedan kunde man väl tänka sig en uppsättning MSB på digitalsidan och nå´n bra vinylsvarv, allt hopsnörat med idel dyrkablar. Man kanske skulle lämna in en rad eller två :D

Det där med dyrkablar... Undrar just hur många som skulle inkludera sådana i köpet...

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2012-12-18 20:14

Jag kan för lite för att våga lita på mig själv med tillgång till sådana pengar.. Det lilla Ino jag hört har imponerat storligen, så förmodligen skulle jag erbjuda Öhman en miljon för att ta sig an projektet och och låta honom helt utan budgetrestriktioner bestämma vad som skulle in och hur rummet skulle se ut. Jag har bara 25 kvadrat och är inte så road av av spela enormt högt så jag vore nog rätt nöjd med i32s och p-Y4..

Märkligt att helt plötsligt få sväva ut så här för en som planerar köp av LillStig (för att den vore så jäkla rolig att ha) och drömmer om piP (eller iP) men tycker det är för dyrt nu..
Rätt kul ändå.

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2012-12-18 20:18

bensnake skrev:
Panelguy skrev:

Det där med dyrkablar... Undrar just hur många som skulle inkludera sådana i köpet...

Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 20:48

Panelguy skrev:Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?

Dumt att sätta något sämre för att man har för mycket pengar till hands.

Användarvisningsbild
Emanuelgbg

Inläggav Emanuelgbg » 2012-12-18 20:48

Skulle ha svårt att inte vilja ha ett par av dessa

Bild

Användarvisningsbild
nikeb

Inläggav nikeb » 2012-12-18 20:50

3 stycken i32es samt infra Z-6 samt ett helt gäng ino bakhögtalare. Primare BD-spelare och primare SP32 processor. Till detta några riktigt kraftiga krell slutsteg.

Stor EN4k AT duk och Sonys nya 4K projje.

Sedan skulle jag bygga ett eget biohus där ingvar får bestämma.

Då bestämmer jag att jag skulle vara nöjd.

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2012-12-18 21:01

Nattlorden skrev:

:lol: , då gissar jag att du, förutom EKK-kablarna, även skulle behålla din 208:a?

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 21:06

Panelguy skrev:
Nattlorden skrev:

:lol: , då gissar jag att du, förutom EKK-kablarna, även skulle behålla din 208:a?

Nej tror jag inte för det finns bättre än 208. Bättre än EKK däremot är tveksamt.
Senast redigerad av AndreasArvidsson 2012-12-18 21:07, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2012-12-18 21:07

Alltså, jag vet inte riktigt om något av alternativen passar.

Jag är väl inte riktigt lagt åt att låta ekonomin styra min konsumtion egentligen. Med det menar jag att jag inte brukar gå och sukta efter saker som jag inte anser att jag har råd med, och även om jag hade flis nog att köpa tex de största Magneplanarhögtalarna, så skulle jag nog fundera ett bra tag innan jag bestämde mig.

Så, nä, jag vill nog helst slippa att återigen hamna i prylfokuset och oron över bra, bättre, bäst-tänkandet.

:)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-18 21:10

Panelguy skrev:
Nattlorden skrev:

Det har jag skrivit om tidigare, fast det kräver lite tankeinsats.

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 21:11

Panelguy skrev:
bensnake skrev:
Panelguy skrev:

Men frågan är om man skulle köpa dyrast tänkbara bara för att man kan. Jag skulle som sagt satsa på Audio Notes egna kablar, som är snuskigt, och då menar jag snuskigt, dyra men inte bara för att de är dyra utan för att jag inbillar mig att det blir optimerat för hela systemet. Samma kablar sitter ju även internt i högtalarna. Tillsammans med elektroniken blir det en förhoppningsvis jäkligt väl fungerande helhet sett till samtliga parametrar. Jag tror alltså att det blir bättre än med EKK. Hade jag inte trott det, hade jag kört med EKK. Eller det vetifan, förresten... :wink:

Användarvisningsbild
DS

Inläggav DS » 2012-12-18 21:17

Tengil skrev:

När du kittat klart loungelyssningen i köket, vad skall du ha i ditt riktiga lyssningsrum :?:

Själv hade jag nog inte gjort någonting, möjligtvis bytt projektor :)

Vh Christer

Att du anser den utrustningen jag nämnde duga till musiklyssning över huvudtaget känns skönt och glädjer mig. Du har välsignat mig och konstruktörerna, jag äro evigt tacksam.

Det är skönt att vara välhängd 8)
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-12-18 21:20

Jag skulle gärna köpa ett YL eller Gotosystem helt klart.

Mvh/Harryup

Användarvisningsbild
DS

Inläggav DS » 2012-12-18 21:23

Nattlorden skrev:

Med så mycket pengar, skall du inte ha Fabergé istället då?

Bild

Fina, men låter inte värst mycket. Vilket är bra i HiFi svängen iof, men dessa är ju knäpp tysta utan applicerat våld :?
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-12-18 21:30

Jag hade startat ett högtalarbolag. 8)
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 21:32

Jag hade köpt Ingvar.

:D

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2012-12-18 21:37

bensnake skrev:
Panelguy skrev:
bensnake skrev:
Panelguy skrev:

Men frågan är om man skulle köpa dyrast tänkbara bara för att man kan. Jag skulle som sagt satsa på Audio Notes egna kablar, som är snuskigt, och då menar jag snuskigt, dyra men inte bara för att de är dyra utan för att jag inbillar mig att det blir optimerat för hela systemet. Samma kablar sitter ju även internt i högtalarna. Tillsammans med elektroniken blir det en förhoppningsvis jäkligt väl fungerande helhet sett till samtliga parametrar. Jag tror alltså att det blir bättre än med EKK. Hade jag inte trott det, hade jag kört med EKK. Eller det vetifan, förresten... :wink:

Jag hade inte köpt Odin eller Opus MM bara för att de är dyrast. Jag hade köpt något mer "neutralt"... som nödvändigtvis inte behöver vara dyrast :wink: . Lägg märke till att jag inte suktar efter ett par Alexandrior utan efter ett par "billiga" 20.7, men med de slantarna kunde jag nog ha två system 8) .

Användarvisningsbild
DS

Inläggav DS » 2012-12-18 21:37

adzer skrev:Jag hade köpt Ingvar.

Kamprad?
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 21:41

DS skrev:
adzer skrev:Jag hade köpt Ingvar.

Kamprad?

Nää han är inte alls bra på HiFi.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2012-12-18 21:44

IKEA sålde faktiskt stereoanläggningar en gång i tiden.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-18 21:45

Strmbrg skrev:IKEA sålde faktiskt stereoanläggningar en gång i tiden.

De har börjat med det igen:
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_idea ... pleva.html

Användarvisningsbild
DS

Inläggav DS » 2012-12-18 21:46

Strmbrg skrev:IKEA sålde faktiskt stereoanläggningar en gång i tiden.

Jo, men han tänker tydligen på någon annan.
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
Micke23

Inläggav Micke23 » 2012-12-18 21:47

Användarvisningsbild
DS

Inläggav DS » 2012-12-18 21:51

Micke23 skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingvar_Oldsberg

Ja, han låter ju......typ :?
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-18 22:18

Panelguy skrev:
bensnake skrev:
Panelguy skrev:
bensnake skrev:
Panelguy skrev:

Jag hade inte köpt Odin eller Opus MM bara för att de är dyrast. Jag hade köpt något mer "neutralt"... som nödvändigtvis inte behöver vara dyrast :wink: . Lägg märke till att jag inte suktar efter ett par Alexandrior utan efter ett par "billiga" 20.7, men med de slantarna kunde jag nog ha två system 8) .

För the record; jag är dyrkabelidkare. Tjocka brandslangar i såväl signal- som högtalarkabelväg. Och jag inbillar mig att det låter bättre. Så jag är definitivt inte emot dyrkablar som sådana. Däremot anser jag att de bör prövas ut med omsorg (läs UNDER LÅNG TID i hemmiljö). Mina nuvarande valde jag dock ut blint. Alla testobjekten var dock tjocka, så jag hade inget att förlora. :D

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-12-18 22:21

Skaffa stor lya och låta ljudisolera ett ru, så inga grannar störs. Sen skulle rummet få förutsättningar till optimal basåtergivning. Fint rum skulle det vara, med stora vackra bokhyllor och gigantisk kristallkrona. Engelskt bibliotek/herrum vore målet. Att jag ska kunna slappna av totalt där är försättningen. Sen blir det nog en passande Ino-anläggning, som så många andra här nämnt.

Men jag är inte den som är den. Vill gärna ha minst två anläggningar. Låter kanske fånigt att bara hålla sig till forumiter, men Bremenäggen låter rackarns trevligt. Skulle gärna se ett rum med detta också.

Fasen, blir ju rätt billigt det här. Mest pengar skulle helt klart gå åt till boendet och det rummen kräver för att bli optimala ur ljud- och trivsam-vistelse-hänseende.

Fanken om jag inte skulle försöka få någon att utveckla en galet användarvänlig mediaspelare också. Där tog nog pengarna slut förresten.
Senast redigerad av shifts 2012-12-19 07:06, redigerad totalt 1 gång.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2012-12-19 00:45

Lustigt, jag känner mig helt dregel-fri numera. Jag har såpass god ekonomi att jag skulle kunna köpa mycket bättre saker än vad jag har idagf, men gör det ändå inte.

Det enda jag skulle vilja är bygga mer, men det har jag inte tid till.

Det är väl det där:

-När man är ung har man gott om tid och ork men ont om pengar.
-När man är medelålders har man gott om ork och pengar, men ingen tid.
-När man är gammal har man gott om tid och pengar, men ingen ork.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2012-12-19 22:50

Skaffa ett hus och ställa in grejjorna i.

Det finns inte någon anledning att byta ut något.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2012-12-19 23:24

Om fick jag hutlöst mycket pengar en dag av en slump, vilket lotteri är, skulle jag satt igång att bygga vansinnigt många kloner av högtalare som låter bra men borde vara snyggare än de är. Ungefär som när för rika människor beställer rosa Rolls Royce för att dom har dålig smak. Jag vill göra likadant fast med god smak, och min smak är givetvis god rent objektivt sett! 8)

Sen skulle jag nog oxå KÖPT en ny förstärkare till övervåningen. En ny gammal alltså, det tar sådan tid och kräver ett enormt tålamod att uppgradera min anläggning på tippen. För det mesta finns det ju bara skräp där...Och för 170 miljoner kroner måste man väl kunna hitta en ok reciever till mina Dux dx 181 från tippen?

/Anders
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
JohanM

Inläggav JohanM » 2012-12-20 02:08

Sigiswald Kuijken har blivit av med sitt statsbidrag till La Petite Bande
560000 €/år, jag skulle gärna ersätta mina pi25 med dessa musiker.
Virrpanna

Användarvisningsbild
ivor-isobarik

Inläggav ivor-isobarik » 2012-12-20 04:20

Inledningsvis utöka boytan,skänka en del pengar,sedan så skulle det bli några olika temarum för alla mina perversioner.

1.Arkadrum:Drömmen är att kunna ställa upp mina dedikerade arkadmaskiner,Outrun,PowerDrift,PacMan,Bombjack,1943,mitt Neo-Geo,väggkabinetten och gärna i anslutning till rum nummer två..

2.Filmrummet:några sköna stolar och en projektor,inget mer avacerat ljud än mina Linn Keltik via en Klimax DSM i tvåkanal,skulle räcka långt de få gånger jag ser im mina favoriter som:Nyckeln till frihet,Easy Rider eller någon konsert med Queen eller Led Zeppelin..

3.tvåhjuligt temarum där alla mina 30+ mopeder kan glänsa i kapp,givetvis full maskinverkstad och en grön Carlsbergkyl(av självfyllande modell)

4.Lyssningsrum: Tror faktiskt att jag skulle ha Linn till att låta återuppta tillverkningen på Komri då jag tror den skulle hålla i längden. När jag summerar alla dyrsystem,rörbestyckade eller solidstate,små som stora Ino,Kef i alla utgåvor eller linnburkar så känns totalt Sportis gamla Komris hos Killarna i Umeå som det bästa jag någonsin hört.

Vidare så skulle de få så många slutsteg de vill,handplockade Linn Solos,gånger flera tillsammans med vidhängande filter levererade av självaste Philbo på Linn och intrimmat medan jag sörplar på en espresso som Ivor Tiefenbrun omsorgsfullt tunat till på en exotisk barrista anordning.

Som källa kan jag till nöds tänka mig en Klimax DS och som försteg köper jag både en ny Klimax kontrol och det försteget som folket på brittiska Linnforumet kivas om huruvida det är bättre eller ej trots att det saknar loggan,och visar det sig inte fungera så slänger jag det på grannen som ärvt mina Ino högtalare. LP12'an min skulle Bassman få och sedan så skulle jag beställa en till Järnet,Urban,Tony,Westerdahl,Anders som fortfarande saknar vettiga källor och slutligen så skulle jag unna mig en fulltiltad maskin själv också,fast med undantaget att jag skulle ha Linn till att göra en oldschool serie enkomt för mig: En Ittok 2113 och en ny Troika..

5.Old school rum,uppdelad i singel speaker demonstration fack:

A:Linn KAN1,Naimelektronik,LP12 och Göran Rudling som discjockey

B:Diorama av gamla Takt&Ton i Luleås galleria anno 1991,ett helaktivt Linn Isobarik system med fyra LK280/Sparks och en LK1 med DIRAK,stora filterboxen med BINGO Bass extension,en gammeldags skruvad LP-12'a med antingen ovanstående nämnda retroarm antingen en Ittok med ilsket röd Troika Puppa,eller en Ekos med tidstypisk attribut.

I detta rummet står Peter på sitt bästa humör och frågar "-Vad är musik för dig" och kör Linnshowen så fort man knäpper med fingrarna och demonstrerar mediokra skivspelare i jämförelse,avslutar showen på systemet med några oförglömliga spår som "All along the watchtower" med Hendrix eller "Hotel Camifornia" och varje gång man lämnar rummet ska det kännas som Oddbratt en gång uttrycke det om hur det kändes när man besökt gamla Takt&Ton:
"-Det var som att man varit på en riktigt trevlig förfest innan man skulle ut på lokal under universitetstiden"

Nästa rum skulle innehålla ett litet Linn Sara system som man kunde kika in i bara för att förstå hur jäkla bra de kan spela om dessa underliga burkar..

Ett elektronikschack skulle kunna få plats det med i något rum..

Sedan så skulle jag köpa längre dygn också och några hundra levnadsår för att hinna med allt...
Drag èm in through the telephone

Make the customer a Linnie

Linn-music for life

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-21 14:30

Jaha, det är i morgon det gäller... :D

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2012-12-21 16:54

NiklasF skrev:Skulle våga mig på en lyssning av Sonus Faber Fenice.

Bild

Krell, Mcintosh, Mark Levinson, Audio Research, Accuphase eller något annat skoj till drivning.

Eller varför inte MBL, dom små lät trevligt då jag lånade dom ett öra.
Då låter säkert bamsingarna än mysigare.

Bild

Sen så blir det nog aco-skum på väggarna... Öhh njeee :D
Adhoc får komma hem och bli bjuden på annat än pizza denna gången.

Sen gömmer vi hela fronten bakom ljudtransparent duk, mm det blir nog ett stort rum detta.

The sonus faber (som de heter numera) finns att avlyssna i göteborg om man har lite tur....det hade jag för 2v sedan och de lät både vackert och brutalt :)

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2012-12-21 23:45

Två Ino i68es, fyra Bremenägg, sex Hologrphic Audio 27 och åtta TC Sounds LMS Ultra 5400 18".
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2012-12-22 19:59

sonus faberhögtalarna ser verkligen ut som skit sedan franco serblin lämnade företaget, sonus faber lär tappa otroligt mycket marknadsandelar
Bikinitider

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-22 20:33

celef skrev:sonus faberhögtalarna ser verkligen ut som skit sedan franco serblin lämnade företaget, sonus faber lär tappa otroligt mycket marknadsandelar

Återstår ju att se om man förlorar fler än man vinner...

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2012-12-22 21:12

Ja blev man mångmiljonär så skulle jag köpa ett hus,angående hifi så hade jag bjudit hem ingvar.

Sen hade han fått härja bäst han velat i det rum som varit mest optimalt för hifilyssning.

3-4 hundratusen hade man väl kunnat lägga på acustik och ett par bananinos med en drös basmoduler :) :)

Prisar ju ofta mina 8071+basmoduler,men är inte dummare än att jag begriper att om en sån här dröm skulle slå in så skulle man fått ett ljud så folk sett ut som basfioler i ansiktet om man poppat lite för dom :D

Ja är det inte kul att man kan drömma lite i alla fall,,god jul på er alla :)

Användarvisningsbild
Beakungen

Inläggav Beakungen » 2012-12-22 22:42

Jag skulle försöka använda pengarna som säkerhet i ett banklån där jag lånar det dubbla!

Med mina 340 millar så skulle jag köpa kablar för hela slanten! Helst såna där moddade kablar som mest består av lådor stora hus på och kanske lite kabel också förstås!

Tänk så mycket bättre min denver-stereo skulle låta sen hörrni! :D

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2012-12-23 14:18

Borde inte denna tråd ligga i INO-avdelningen? Och döpas om till "Min våta dröm om Ingvars..."? Typ.
Fd kabelforskare & professor på KTH
Konsult åt andra
Innehar ej F-skattsedel

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-23 14:20

JanBanan skrev:Borde inte denna tråd ligga i INO-avdelningen? Och döpas om till "Min våta dröm om Ingvars..."? Typ.

Haha för jädra bra :D

Verkar som att väldigt många på detta forum gillar Ino.
Senast redigerad av AndreasArvidsson 2012-12-23 14:39, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-12-23 14:22

JanBanan skrev:Borde inte denna tråd ligga i INO-avdelningen? Och döpas om till "Min våta dröm om Ingvars..."? Typ.

Du är välkommen att bidra med hur du skulle spendera pengarna. :)
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
DS

Inläggav DS » 2012-12-23 18:36

:mrgreen:
FUCK ART - LET`S FUCK

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2012-12-23 19:34

Kan ha att göra med att Ingvars större grejer är så jäkla dyra att de kräver en högvinst för att bli ens egen verklighet.
Det bästa vore alltså att INGVAR vinner 200 millar.. Då har han råd att gå med brakförlust på högtalarna så att fler kan få del av välljudet. Snacka om att alla vinner... :wink:

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2012-12-23 20:00

BPM skrev:Kan ha att göra med att Ingvars större grejer är så jäkla dyra att de kräver en högvinst för att bli ens egen verklighet.
Det bästa vore alltså att INGVAR vinner 200 millar.. Då har han råd att gå med brakförlust på högtalarna så att fler kan få del av välljudet. Snacka om att alla vinner... :wink:

Nöjer man sig med s i slutet så är de ju rent av billiga :) och i förhållandet till prestandan på det mesta andra, så är de ju ett kap.

Får han dessutom hjälpa till att fixa till lyssningsrummet så blir det ju magiskt :)

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2012-12-23 20:28

En stor och vulgär skivspelare byggd av guld, plexiglas, kolfiber, rosenträ och kautschuk.
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2012-12-23 20:36

köpa hus på landet å sen dra dit HIFI:et :wink:
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2012-12-23 20:44

Jag ska inte spamma tråden, men jag gav frågan 10min av seriös eftertanke..och insåg att den pryl jag helst skulle vilja köpa inte finns.
Jag skulle gärna, om jag hade pengarna, sponsra utvecklandet av en pryl jag tror att MÅNGA skulle vilja ha..

Tänk ett 7.2-kanaligt försteg med minst 5 HDMI-ingångar och en bra DAC med stöd för de senaste ljudformaten och lågnivå ut för alla kanaler. Därtill en inbyggd motsvarighet till minidsp med möjlighet att ändra mjukvara efter behovet. 7st 100w class D slutsteg som kan användas till vad man vill, som t.ex 5st högtalare i traditionell biouppställning samt 2st filtrerade och, om man vill, PEQ:ade subbasar. En bluray-drive, en formatslukande mediaspelare som får media via usb eller nätverk, wifi med spotifystöd och en OSD där mediafunktioner, dedikering av slutsteg, filtrering och dsp-korrigering och allt som har med enheten att göra styrs lättöverskådligt.
Allt i ett och samma skal, och med en behaglig prislapp.
Enheterna separat hittar man lätt idag för under 10k så att bygga en lösning som innehåller dessa komponenter i samma skal för samma pengar borde låta sig göras.
En SÅN skulle jag se till att den hamnade på marknaden..

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2012-12-23 20:54

men då e du inte GRÖN som din avatar, väl..
jo drömma får man dock :lol:
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2012-12-23 21:29

Jag hade nog inrett 3st olika rum med var sin anläggning :)

Rum 1 "grottan": "Ingvar rum" med det bästa av det bästa fast lite bättre ändå med lite extra bra på toppen :lol:
rummet ska vara 101% omtimalt och jag
Hade frågat om Ingvar ville och betalat honom för att ta fram det brutalaste och mest välljudande toppsystemet som möjligtvis går inom någon slags budget av feeet sort.
och slängt på infraZ-48 eller något i den stilen, rummet ska vara ca 5x12m eller något i den stilen (det som anses vara bäst :P).

drivning blir kanske 6-8st RS2000 och HA försteg m.m.

Rum2 "mysrummet" : MBL extreme system, kompletterade med extra basar för frekvenser under 20-25Hz.
stort rum, ca 6x12m och trevlig inredning med hög mysfaktor och massor av musik överallt :D
Drivning blir antagligen något så trist som 2st RS2000.... :P
övrig elektronik vet jag inte... Meridian kanske :)

Rum3: "vardagsrummet" ett Ino system igen, fast av mindre sort, i32s och någon slags moduler :)
Drivning blir nog något i stil med 1st XPR-5 till modulerna och 1st XPR-2 till i32s.
en fet reciver från sköta drivningen av dom ca 8st a2 som står för surround och den i16s som är center.
rummet ska vara trevligt ombonat och hembio och umgäng är pryo :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2012-12-23 23:29

Lite förvånad över hur försiktiga folk är om dom vann så mycket pengar..
Själv hade jag klämt upp ett helt system med TAD. Givetvis tre R1 i fronten.
Kunde väl ha köpt ett gäng av dom "mindre stativarna" som bakkanaler.
Drivning...? Vad är det fetaste som finns...?
Tio millar kan man väl lätt lägga på hifi om man vinner 170 ?

Sen skulle det givetvis vara i ett megastort rum som en akustiker fått rita, men det ingår ju i huset som vilken människa som helst hade köpt med så mycket pengar.
En villa i valfritt område. Ju större stad, desto mindre/sämre villa för en givet budget givetvis, men här i Motala får man fan nästan ett slott för tio millar. :D

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2012-12-23 23:41

Det skulle vara trevligt att bygga en liten (max 15 platser) lyssningssalong öppen för typ skolor och studieförbund, med en synnerligen genomtänkt och behaglig inredning och fördelaktigt ljudsystem då, och ett välordnat gigantiskt musikbibliotek med egenutvecklat sökgränssnitt och en anställd musikbibliotekarie som uppdaterar och överser samlingen och dess organisation samt bistår vid planering och lyssning.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2012-12-23 23:48

Det vore ju då att skaffa en Nagra-anläggning, och dessutom bara spela musik från en Nagra-bandare.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2012-12-24 00:00

darkg skrev:Det skulle vara trevligt att bygga en liten (max 15 platser) lyssningssalong öppen för typ skolor och studieförbund, med en synnerligen genomtänkt och behaglig inredning och fördelaktigt ljudsystem då, och ett välordnat gigantiskt musikbibliotek med egenutvecklat sökgränssnitt och en anställd musikbibliotekarie som uppdaterar och överser samlingen och dess organisation samt bistår vid planering och lyssning.

+1 på det !

Fast jag hade nog häldre velar sponsra en studio av riktigt bra kvalitet och låta intresserade spel in, träna och göra musik där :)
Så ideellt som möjligt, utan eget vinstintresse, och med enbart sponsring och minsta möjliga avgifter i någon mån alls, för att hålla studion i rullning.
För att studion och redskapen till att göra och spela in musik ska finnas tillgängliga för så många som möjligt :)

Det är något som jag hade vilja gjort, det är något jag funderat på att man skulle vilja göra!
För jag tycker att det vore kul att ge fler blivande musiker/ intresserade möjligheten att få uppleva en bra inspelning av deras musik och kunna göra någonting med det hela :)
Den som rattar studion ska NATURLIGTVIS inte vara någon annan än den person som känner stort intresse i verksamheten och med bästa möjliga ljudliga resultat som resultat i symbios med artisternas önskemål!

Men, klart, att en bio vore ju kul det med :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2012-12-24 06:17

Tengil skrev:
BPM skrev:Kan ha att göra med att Ingvars större grejer är så jäkla dyra att de kräver en högvinst för att bli ens egen verklighet.

Nöjer man sig med s i slutet så är de ju rent av billiga :) och i förhållandet till prestandan på det mesta andra, så är de ju ett kap.

Får han dessutom hjälpa till att fixa till lyssningsrummet så blir det ju magiskt :)

Sen skulle jag donera ett antal miljoner till en placebo-fond avsedd för att blinga upp alla dessa "form följer funktion"-system med finaste faner och/eller lack så att ingen behöver gå miste om lite ytlighet i sitt hobbyutövande :twisted:

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2012-12-24 11:52

Byggt en scen och hyrt in artisterna när jag ville lyssna på musik.
Snabler och grobianer

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-24 11:52

StefanL skrev:Byggt en scen och hyrt in artisterna när jag ville lyssna på musik.

Här är en som tänker stort :D

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2012-12-24 14:23

StefanL skrev:Byggt en scen och hyrt in artisterna när jag ville lyssna på musik.

Bra idé. Lite som killen som har KISS i bilen istället för bilstereo. Jag hade nog fan hyrt U2 en dag... :)

God jul, förexten!

Återgå till Generellt om hifi