BlueBond skrev:Jag har tämligen svårt att tro att ett intro på Rottnes svar på T-REX's andra album ligger bakom uppkomsten av denna (rätt intressanta) hifidelitiva gallupundersökning. Likaså Svedalas i etern mest spelade låt för några år sedan, Come Along.
Come Along IÖ, vad lägger du i CD-släden för att konkretisera det "det mörka hotet mot det hifidelitiva evangeliet"? (Ark & Titiyo gills inte...

)
Det pinsamma är väl att jag vid praktisk lyssning till musik är förskräckligt lite ljudkvalitetsorienterad. Det blir ju så när man har musikbakgrund och inte är en "äkta audiofil". Jag är ju primärt musikofil.
Jag spelar bara musik som jag vill höra, men jag lider i varje fall (alltid något?) när ljudkvaliteten är usel. Mitt knep mot eländet är att spela svagare, då lider jag inte så mycket längre. Är även rätt skicklig på att (så länge det är tillräckligt svagt) inte tänka alls på ljudkvaliteten, eller rättare sagt bristen på den...
Just låten 'Come Along' är ju ett prima exempel på katastrof ljudkvalitetsmässigt

men en låt som jag älskar

.
Jag skulle vilja spela den högt, högt, högt, och nästan gå i trans, liksom "in i den", men det går inte för den låter så j-a illa!!!
Men den gills alltså inte?
Hmmm.
Nåja, man kan ta nästan vilken topplistelåt som helst. ALLIHOPA borde ha låtit, från mycket bättre till mycket, mycket bättre. Drömmen vore om en massa skickliga filmljudläggare importerades till musikvärlden (nota bene: Utan att fördärvas däremellan).
Vh, iö
PS. Lingonrapp, gills den?

Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).