Moderator: Redaktörer

Nusse skrev:Nu har jag fått min "HD". Någon annan som fått sin och hunnit koppla in?
 .
.
genstruktur skrev:Nusse skrev:Nu har jag fått min "HD". Någon annan som fått sin och hunnit koppla in?
Hur går det för er med den nya 2x4 HD? Lite intryck hade varit kul.

Har du själv provat att köra frekvenssvep efter att du lagt på eq via miniDSP HD? Om ja, märkte du av dist liknande den jag får? Steg 2 om jag inte lyckas lösa problemet blir att kolla på miniDSP's eget forum, men jag börjar här på svenska.
  Har du själv provat att köra frekvenssvep efter att du lagt på eq via miniDSP HD? Om ja, märkte du av dist liknande den jag får? Steg 2 om jag inte lyckas lösa problemet blir att kolla på miniDSP's eget forum, men jag börjar här på svenska. 

Då får jag ta och kontakta leverantören. Men lite synd är det att det inte var SBS som låg bakom, hade ju varit betydligt enklare om jag missat något fundamentalt. Någon som har lyssnat på ljudfilerna och kan kommentera hur väl ni tycker störningen hörs? Går det, baserat på störningens ljudkaraktär, att säga om det t.ex. mest troligt är mjuk- resp hårdvara som krånglar?
 Då får jag ta och kontakta leverantören. Men lite synd är det att det inte var SBS som låg bakom, hade ju varit betydligt enklare om jag missat något fundamentalt. Någon som har lyssnat på ljudfilerna och kan kommentera hur väl ni tycker störningen hörs? Går det, baserat på störningens ljudkaraktär, att säga om det t.ex. mest troligt är mjuk- resp hårdvara som krånglar?

Belker skrev:Kolla att du verkligen har senaste firmware, för det du beskriver låter som symptom av näst senaste firmware. Den tålde inte vissa filter i basen.
 Skall kolla upp det ikväll.
 Skall kolla upp det ikväll.
Kitchenmaster skrev:Belker skrev:Kolla att du verkligen har senaste firmware, för det du beskriver låter som symptom av näst senaste firmware. Den tålde inte vissa filter i basen.
Tack för tipset @Belker!Skall kolla upp det ikväll.
 Har inte hittat info om vilken firmware som är den nyaste, men gissar på 1.5 då min uppgradering verkade fungera. Får nog lov att kontakta miniDSP och höra vad de har att säga om problemet.
 Har inte hittat info om vilken firmware som är den nyaste, men gissar på 1.5 då min uppgradering verkade fungera. Får nog lov att kontakta miniDSP och höra vad de har att säga om problemet.

Jag klickade därefter lite uppgivet runt i menyerna och hittade "Upgrade DSP". Var redan ihopkopplad mellan dator <-> enheten, så jag provade just denna "upgrade" och då försvann problemet.
  Jag klickade därefter lite uppgivet runt i menyerna och hittade "Upgrade DSP". Var redan ihopkopplad mellan dator <-> enheten, så jag provade just denna "upgrade" och då försvann problemet.  

Tycker nog inte att det var helt intuitivt att gissa sig fram till denna åtgärd, men är oavsett glad att problemet försvunnit.
 Tycker nog inte att det var helt intuitivt att gissa sig fram till denna åtgärd, men är oavsett glad att problemet försvunnit.
Kitchenmaster skrev:Fick igår svar från supporten och de bad mig uppgradera mjukvaran, igen. Gjorde som de skrev, men problemet kvarstod.Jag klickade därefter lite uppgivet runt i menyerna och hittade "Upgrade DSP". Var redan ihopkopplad mellan dator <-> enheten, så jag provade just denna "upgrade" och då försvann problemet.

Tarzan skrev:Hoppas du meddelade supporten detta så att de inte fortsätter oroa sig för dig
 Jag startade till slut även en tråd på mini-DSP´s forum, men fick inga tips som löste problemet och då jag verkade ha senaste mjukvaran så skickade jag in ett ärende till supporten. Igår kväll mailade jag supporten att jag hittat ett sätt (Upgrade DSP) som löste problemet och i morse så svarade supporten i min forumtråd ungefär att "Testa att klicka på Upgrade DSP". Smart av dem då det då ser ut att deras tips löste problemet, men det kan jag ge dem eftersom de var snabba att svara, hade ett trevligt bemötande och jag är mycket glad över att problemet inte existerar längre.
 Jag startade till slut även en tråd på mini-DSP´s forum, men fick inga tips som löste problemet och då jag verkade ha senaste mjukvaran så skickade jag in ett ärende till supporten. Igår kväll mailade jag supporten att jag hittat ett sätt (Upgrade DSP) som löste problemet och i morse så svarade supporten i min forumtråd ungefär att "Testa att klicka på Upgrade DSP". Smart av dem då det då ser ut att deras tips löste problemet, men det kan jag ge dem eftersom de var snabba att svara, hade ett trevligt bemötande och jag är mycket glad över att problemet inte existerar längre. Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], smile och 598 gäster