IngOehman skrev:Appråpå Svantes spydiga inlägg tidigare i tråden, där han försöker förlöjliga beskrivningarna av modulationseffekter orsakade av flerkardelighet:
1. Självklart kan kontakteringar ge olinjäriteter! Det är inte givet dock att det är en effekt som moduleras av musiksignalen på grund av elektromagnetisk kraftverkan från strömmen.
2. Varför inte undersöka saken? Det har jag gjort, utan att kunna påvisa några problematiska artefakter från knivbanankontakter. Ditt intresse (maskerat till en underlig kombo, ointresse/besatthet) verkar vara hifi-politiskt/hypotetiskt men helt sakna allt verkligt intresse av att undersöka/lära dig. Jag tycker det är väldigt konstigt. Det är som om du gör allt bakfram. Bättre att stuzer först och berätta efteråt.
1. Jag skrev väl inte att det var pga elektromagnetisk kraftverkan som du antyder. Jag bara skriver att oxiderad kontaktering kan ge olinjäriteter.
2. Även om du inte har kunnat påvisa några problematiska artefakter, kan du vara säker på att de alls inte finns?
...och som du och de flesta andra förstår argumenterar jag ju inte främst emot knivbananerna, har du undersökt dem och funnit att de fungerar långvarigt utan problem är jag nöjd med det. Jag skriver det jag skrev för att belysa din retorik i samband med tvärimpedansmodulationen. Du har en teoretisk argumentation, men påvisar inga mätmässiga skillnader eller signifikanta utslag i blindlyssningar. Argumentationen är mao precis likadan som den jag just gjorde om knivbananer.
Men... Om du har resultat att redovisa, Morello plockade nyss upp en tråd om att du trots allt har gjort blindlyssningar med detektion (?), då vore det ju förträffligt att få ta del av resultaten.
Och det du ser ovan är inte spydighet*, det är en del av en normal vetenskaplig diskussion. Det är inte dig som person jag angriper, men jag kritiserar dina slutsatser baserat på vad jag vet om grunderna til dem.
*Utom möjligen speglingen av din retorik.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.