Missade du det här Mayro...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-03-15 10:42

Jag fattar inte riktigt i vilken mening anklagelsen om om bedrägeri och olagligheter skull finnas? Är det kanske denna:
Mayro skrev:
Sedan vet jag många inte lämnar till LTS pga dom VET LTS testmetod påvisar orimliga svar.. Inte alltid. men ändå ofta..

"Inte lämnar till LTS" Skulle det gälla pengar, eller kan det helt enkelt betyda att (inte) bidra med testapparater?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 10:57

Det där handlar om lämnande av apparater till test. Dessa vet tydligen att LTS tester utförs felaktigt. Jag är intresserad av hur de vet det och vilka de är så man kan titta över det.

Om man vet att metoden är felaktig så vet man ju att LTS tester utförs med vetskapen om att resultaten är subjektiva. Det är ju bedrägligt av LTS att rekommendera utrustning under förespegling att den är objektivt utvärderad till intet ont anande konsumenter. Det torde dessutom kunna misstänkas att LTS eller medlemmar i dess testpanel får betalt eller på annat sätt är korrumperade med tanke på de enligt Mayro och icke namngivna personer uppenbarliggen orimmliga resultaten.

Om så är fallet vill jag inte ha med LTS att göra. I annat fall kan Mayro gott be om ursäkt och framföra att det är hans subjektiva åsikt och att han saknar objektiv grund för uttalandet.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-03-15 11:02

Kaffekoppen skrev:Det där handlar om lämnande av apparater till test. Dessa vet tydligen att LTS tester utförs felaktigt. Jag är intresserad av hur de vet det och vilka de är så man kan titta över det.

Om man vet att metoden är felaktig så vet man ju att LTS tester utförs med vetskapen om att resultaten är subjektiva. Det är ju bedrägligt av LTS att rekommendera utrustning under förespegling att den är objektivt utvärderad till intet ont anande konsumenter. Det torde dessutom kunna misstänkas att LTS eller medlemmar i dess testpanel får betalt eller på annat sätt är korrumperade med tanke på de enligt Mayro och icke namngivna personer uppenbarliggen orimmliga resultaten.

Om så är fallet vill jag inte ha med LTS att göra. I annat fall kan Mayro gott be om ursäkt och framföra att det är hans subjektiva åsikt och att han saknar objektiv grund för uttalandet.

Ni måste ha ett komplicerat förflutet...

Utifrån vad jag kan utläsa här så tycker jag att du gör en höna av Mayros fjäder. Eller beror det på att jag inte orkat läsa igenom ursprungstråden?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 11:11

Det är du fri att tycka. Det kan vara så att det är en samlingsreaktion. Men för mig är det viktigt att få ett klargörande snarast om det finns substans eller inte i påståendena.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-03-15 11:25

Vilket svar tror du, med tanke på din erfarenhet av tidigare incidenter, att du kommer att få?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 11:30

[s]Det beror på hur mycket Mayro utvecklats. Jag har hopp.[/s]Stryker och ändrar till att jag allt tror Mayro kommer svara. Det må förvåna några, men jag hyser hopp.

Han hyser/hyste iallafall respekt när jag påtalade att han blev felaktigt bemött på ett annat forum. Kanske insåg han att alla i LTS inte är djävulen själv utan rätt hyggliga prickar om tycker om att ordna trevliga aktiviteter för de som delar intresset.
Senast redigerad av Kaffekoppen 2007-03-15 11:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
RichardJ

Inläggav RichardJ » 2007-03-15 11:38

meanmachine skrev:Men en nyttig läxa för er på LTS tycker jag nog.
Ni skulle enkelt kunna motargumentera detta på forumet och via text på er hemsida säga att alla typer av vervbaltövergrepp som sker i LTS namn motsäger vi oss

Hur skall det "försvaras" då? Det handlar ju om helt olika sätt att se på saker och ting. Hur många har inte "upptäckt" Ino på senare? Och hur många av dem tror du går tillbaka? Det vore väl nån medelålders som tror att han/hon kan köpa sig till lycka och msåte uppgradera för att bli lycklig. Vi andra trivs bra med välljudet vi får och det är intressant nog som det är för mig som är helt bakom flötet när det kommer till teknik. Känns som jag har milalånga texter att läsa igenom, med kunskap som är intressant!

Det handlar inte om att "vi" vet, "vi" tror, "de" vet, "de" tror utan helt enkelt att vi alla (båda parter) har olika uppfattningar. Nu vill jag ju självklart påstå att mina åsikter om saken är rätt men det är ju självklart individuellt. Innan jag läste på om LTS och alla grenar som skjuter ut från hela välljud-via-teknik-trädet brukade jag jämföra LTS med Jesu Kristi Kyrka eller någon lika galen halv-sekt. Numera försöker jag döma så lite jag kan men nog är det nog åt andra hållet det bör vara allt.

Klart jag hör skillnad när man byter elektronik, och även ibland när man byter kablar, men det är ju detta ändlösa kompromissande som är så meningslöst när svaret oftast finns framför dig: Att rätta till ett fel med ett annat gör inget rätt.

"Det ultimata svaret" får vi nog vänta på men Öhman, oh käre Öhman, är nog ta mig fan allt bra nära och jag har då fan aldrig fått så många att tappa hakan med mina piP som med alla mina andra högtalare, allt från 3000:- upp till 36.000:- (skjut mig).

Tack för ordet.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 11:41

Kaffekoppen skrev:Det beror på hur mycket Mayro utvecklats. Jag har hopp.

Vilken otrolig översittarmentalitet.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 11:45

Jag är nog färgad av tidigare kontroverser i det uttalandet. Tas tillbaka.

Men jag tror fortfarande att Mayro kommer svara tills motsattsen bevisats.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 11:47

Lägg ner nu Kaffekoppen. Du har trollat färdigt. Verkar inte vara så många som stöder dig i den här frågan. Inte ens dina egna partibröder.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 11:48

Det är ovärdigt dig Flint att uttala dig så.

Kan du avstå att kommentera vidare och låta Mayro svara, eller vill du att grundfrågan skall drunkna?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 11:51

Kaffekoppen skrev:Det är ovärdigt dig Flint att uttala dig så.

Tråden verkar ju bara vara ämnad att skapa bråk. Saknar konstruktiv substans.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 11:52

Du tycker inte om grytan? Sluta veva i den då. Den blir godare då.

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2007-03-15 11:53

Flint skrev:Lägg ner nu Kaffekoppen. Du har trollat färdigt. Verkar inte vara så många som stöder dig i den här frågan. Inte ens dina egna partibröder.

Ja, eller så är det så att ingen orkar diskutera i denna fråga eftersom man är säker på att inget svar kommer? Det gäller mig i alla fall och jag TROR att det är fler som helt enkelt ger upp eller inte orkar eftersom man vet redan är säker på att inget vettigt svar kommer än det är folk som inte delar åsikten.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 11:54

Kaffekoppen skrev:Du tycker inte om grytan? Sluta veva i den då. Den blir godare då.

I den här tråden är det du som står för vevandet.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 11:57

UrSv skrev:
Flint skrev:Lägg ner nu Kaffekoppen. Du har trollat färdigt. Verkar inte vara så många som stöder dig i den här frågan. Inte ens dina egna partibröder.

Ja, eller så är det så att ingen orkar diskutera i denna fråga eftersom man är säker på att inget svar kommer? Det gäller mig i alla fall och jag TROR att det är fler som helt enkelt ger upp eller inte orkar eftersom man vet redan är säker på att inget vettigt svar kommer än det är folk som inte delar åsikten.

Och det är också en anledning till att inte starta den från början. Vissa saker skadar en själv mer än motståndaren (gäller även mig själv). Men det tycks inte Kaffekoppen inse.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 12:03

Om du har rätt i det Flint, vilket jag inte sätter som osannolikt heller, så spelar det ingen roll.

Då är det här ju glömt lika fort som Mayro tror att alla hans obesvarade påhopp är.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-03-15 12:17

Jag trodde att många modeller som LTS testat som t.ex. 2105 och troligen också 2307/2807 både har fått goda vitsord av LTS och samtidigt säljer väldigt bra? :)

Om någon inte vill låna ut grejor för test så ere väl skitdetsamma då. Säkert dåliga grejor ändå. :)

har ju iofs ingen aning om hur branschen funkar så det är väl kanske onödigt att skriva nåt alls.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 12:20

Kaffekoppen skrev:Om du har rätt i det Flint, vilket jag inte sätter som osannolikt heller, så spelar det ingen roll.

Då är det här ju glömt lika fort som Mayro tror att alla hans obesvarade påhopp är.

If you can’t beat ‘em join ‘em. Börja med att bjuda lite på dig själv och var inte så förbannat envis. (ska jag säga?)

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 12:26

:)

Om du bara visste hur många som tystnat bara för de inte orkar och ser det som meningslöst att argumentera med mannen ifråga, och om du visste hur mycket jag och andra har bjudit på oss själva med resultatet att han hugger till i ryggen reflexmässigt minuten senare.

Det är helt enkelt dags att det han gör förklaras eller ursäktas istället för att hittas i tråd efter tråd.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-15 12:28

Kaffekoppen
Jag uppfattar dig som den hrm... envisare av er två.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 12:31

Du är envis du med.

Men just nu känner jag mig lite mer målmedveten än annars. Det fick inte plats mer i bägaren.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-03-15 12:33

Kaffekoppen skrev:Om du bara visste hur många som tystnat bara för de inte orkar och ser det som meningslöst att argumentera med mannen ifråga, och om du visste hur mycket jag och andra har bjudit på oss själva med resultatet att han hugger till i ryggen reflexmässigt minuten senare.
Det är helt enkelt dags att det han gör förklaras eller ursäktas istället för att hittas i tråd efter tråd.

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra..." :wink:

mike34

Inläggav mike34 » 2007-03-15 12:35

Generellt om HIFI ?
Va ?!?! Flyger dom ÖVER solen? - Christer Olsson

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-03-15 12:41

stäng forumdelen här är alldeles för mycket snack om ekk och testmetoder och för lite hifisnack
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 12:50

Kaffekoppen. INNAN du drar på och ifrågasätter att jag säger jag vet att leverantörer inte lämnar till LTS så bör du fundera aningen på VEM du snackar med.. Om du tror att jag säger sådant ifrån ingenstans så får du tro det.. Och anser du det skäl att kasta ut mig från LTS så gör du det.
Bara denna tråd du drar igång skämmer ut dig samt LTS å det grövsta .. Synd du inte ser detta själv. Eller inser är bättre valda ord.

Jag skall inte ta upp att man påforumet tillåter en organisation odla en tråd så här PGA man faktiskt denna gång låter mig besvara åt mistonde. Samt dessutom rätt tydligt tog avstånd från detta du drog igång med här... Heder...

Angående min klart utalade åsikt om att orimliga resultat påvisas via FE metoden....

Jaha... Så nu är du på djupa vatten då du i LTS namn gör att OM man ifrågasätter en metod så har man motarbetat samt baktalat o gjort påhopp..

Kaffekoppen. Du BÖR verkligen INNAN du nästa gång öppet går på mig såsom jag vore en totalt okänd okunnig finnig tonåring som inte vet eller ens varit inne djupt i korridorerna ta det lugnt och försöka analysera VAD man säger..

Och OM du tror att jag av alla mäniskor skulle sitta öppet på ett furum och hänga ut folk i olika ställningar inom vår hobby så bör du nog tänka om.. Jag ÄR där jag är med dom känningar jag har PGA jag INTE aggerar så... Jag hänger INTE ut folk.. Detta sker inte ens med folk här min vän..

Så kaffekoppen om JAG vore du skulle jag lägga i backen så fort jag kunde och be moddsen stänga denna tråd så den försvinner. Och för din samt LTS skull går jag med på att dom faktiskt tar bort den.

TA detta erbjudande kaffekoppen ÄVEN om det smakar surt en stund nu.Samt att stoltheten får sig en törn...Och tipset är att du inte gör om detta rent makalöst dumma du just gjort här.

Så om du ber dom om bortagande så är detta helt ok från min sida. Och tills nu inga hard feelings.. :) Misstag KAn faktiskt alla göra.. Det är då man är glad folk inte utnyttjar sina chanser... :wink:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-15 12:54

Tack för ditt svar Mayro.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-15 12:57

Håller nog med Ta bort tråden den ger bismak av bråk och inte uppbyggande för endera parter
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 13:02

Kaffekoppen skrev:Tack för ditt svar Mayro.

det är lugnt kaffekoppen. :) . Ta nu bort denna tråden så glömmer vi detta bara...

:)
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-03-15 13:06

Mayro snälla kan du inte sluta med dina svordomar och andra trista uttalanden? Ser väldigt illa ut oftast. :?

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi