Moderator: Redaktörer
Hej,Thomas_A skrev:Med anledning av stressdiskussionen så tar jag upp en ny tråd där alla får skriva om stress. Stress som i detta relaterar till den stress man kan få om man utsätts för ett blindtest av exempelvis HiFi-kablar.
Definition enligt mig: Stress får man när man utsätts för en hotsituation, antingen fysiskt eller emotionellt. Hotsituationen innebär att man direkt förlorar på en handling eller att man riskerar att förlora något i en handling. Det kan röra pengar, nära stående, aktning, tillit etc.
Reaktionerna i samband med tillfällig stress är en högre koncentration och skärpta sinnen. Leder det då till ökad felsvarsfrekvens i ett blindtest? Det finns mig veterligen inget som tyder på det. Har ni några exempel så kom gärna med sådana.
Låter sunt. I HIFI+ verkar det inte vara såååå nära polare eller att dom känner varandra.Johan_Lindroos skrev:Själv kan jag bara relatera till hur det brukar vara vid de tillfällen då vi blindtestat apparater för test till MoLten.
Då brukar vi vara sisådär fem personer +/1 någon/några stycken.
Helheten är att det inte är någon som vare sig upplever sig stressad eller blir "pikad" av annan pesron. Jag tror att orsakerna till det är flera:
M.m.
Thomas_A skrev:Reaktionerna i samband med tillfällig stress är en högre koncentration och skärpta sinnen. Leder det då till ökad felsvarsfrekvens i ett blindtest? Det finns mig veterligen inget som tyder på det. Har ni några exempel så kom gärna med sådana.
När jag lyssnar på musik så kopplar jag av