Moderator: Redaktörer
Kranzberg skrev:Hur får vi stopp på bondfångaren?
Bill50x skrev:Det är väl bättre att lättlurade konsumenter betalar Repsam-killens uppehälle än att a-kassan och skattemedel gör det? För något annat jobb lär han inte få......
/ B
JTarnstrom skrev:Jag får känslan av att Repsam har avtal med renhållningsanläggningar.
Tärnström
MP skrev:Det är strängt förbjudet att avyttra saker som slängts på återvinningsanläggningar.
MP skrev:JTarnstrom skrev:Jag får känslan av att Repsam har avtal med renhållningsanläggningar.
Tärnström
Det är strängt förbjudet att avyttra saker som slängts på återvinningsanläggningar.
Ett problem för många av de här anläggningarna är att de har utsatts för våld och hot från ligor som stjäl från anläggningarna.
Om det skulle finnas någon koppling till det så skulle detta kunna klassas som häleri.
Nu tycker jag iofs att man inte ska spekulera så om man inte har ordentliga belägg för det.
Naqref™ skrev:MP skrev:Det är strängt förbjudet att avyttra saker som slängts på återvinningsanläggningar.
Har du någon referens till det? Det låter ju konstigt eftersom det är fritt att ta vad man vill av allting annat som har slängts i soprum och containrar. Fast det har kanske mer med miljölagstifning än ägande?
JTarnstrom skrev:Nu skrev jag ju inte att Repsam plundrade återvinningsanläggningar, möjligen att de har juridiska avtal med sådana. Vet inte om det är mig du avser, eller dig själv, men jag har i alla fall inte spekulerat i om de får sina grejer på ett olagligt sätt.
Tärnström
MP skrev:Men sedan kan det möjligtvis finnas speciella återvinningsstationer med en annan tillåtande policy men det har jag nog aldrig stött på.
JTarnstrom skrev:Någonstans får ju Repsam sina grejer ifrån. Det behöver ju inte vara från återvinningsanläggningar. De kanske har avtal med olika insamlingsorganisationer, vad vet jag. Har dock svårt att tro att de köper in sina varor styckevis. Det borde ju vara ett jävla jobb och hur stort är underlaget? Min känsla är att det är skrot i ordets bokstavliga bemärkelse - om än fungerande skrot.
Tärnström
MP skrev:Bill50x skrev:Det är väl bättre att lättlurade konsumenter betalar Repsam-killens uppehälle än att a-kassan och skattemedel gör det? För något annat jobb lär han inte få......
/ B
Nu blir jag lite besviken på dig Bill50kryss.
Nog kunde han få ett annat jobb, det tror och hoppas jag verkligen.
Försäljare behövs alltid.
I övrigt tycker jag alltid att lurendrejeri där enstaka godtrogna personer blir lurade är synnerligen omoraliskt och klandervärt beteende.
Däremot kan jag inte anse att någon som uppbär och uppfyller villkoren för sjukpenning, a-kassa, föräldrapenning, pension eller annan försörjning, på något som helst sätt är klandervärda.
Det tror jag inte att du heller tycker egentligen :wink:
The_Man skrev:Jag måste hålla med med Bill här.....klart man som köpare har ett litet "ansvar" att reda på vad man köper....annars skulle man ju bli lurad hela tiden, vilket man ofta blir
MP skrev:
...och jag måste hålla med med Kaffekoppen här.....klart man som säljare har ett "ansvar" att korrekt beskriva vad man säljer....annars skulle man ju lura kunderna hela tiden...
MP skrev:Det är en viss skillnad på att prisa det man säljer
och att ange ett mycket felaktigt nypris på det man säljer.
Kaffekoppen skrev:Det finns ju en tråd till om detta the_man, där detta dryftats redan. Läs lagtexten. Oavsett din åsikt, så bryter företaget mot god marknadsföringssed och konsumentköplagen. Du kan rimmligtvis inte tycka att det är okej?
Kaffekoppen skrev:Trist liv The_man
ps.. Kontrollerar du hur mycket mjölk det är i mjölkpaketet, eller kalkylerar du att du blir lurad på X antal centilliter?
pss Att man som köpare skall ta sitt ansvar är självklart, men att som säljare uppge fabricerade prestanda och vildeledande uppgifter om nypris är brottsligt. För honom finns ingen förmildrande omständighet, det är bara att titta i hifihandboken för korrekta uppgifter.
psss I Sverige så är man skyldig att kunna de lagar som är applicerbara på den verksamhet man driver.
repsam skrev:nformation
TechLink´s "Wires 69" serie är ett prisvärt sortiment av kablar för uppgradering från standardkablar. Bättre kvalité till ett bra pris! Till att börja med är alla kablar 99.96% OFC koppar, högspecade kablar för bästa bild och ljud. Fullskärmade och guldpläterad. När det är nödvändigt används ferritkärna för att minska störningar utifrån. Allt detta i en snygg förpackning!
zapanasta skrev:Hej,har ni sett på blocket ock liknande sidor så ser man ofta tomtar som försöker sälja hifi produkter för både 2 ock 3 gånger nypriset,såna människor kan varken ha moral eller samvete,tråkigt tycker jag.Mvh.
Erol skrev:Jag tycker det är kul med sådana butiker. Synd att allt ska vara så dyrt bara. Repsam borde ju kunna sälja billigare, då vad jag har förstått, många av varorna är containerfynd
hifidoktorn skrev:
Tidigare fanns att läsa om NAD 3020 som "ger 2*20rms men som motsvarar 2*30 idag" !!! Snacka om ärlige Erlings begagnade bilar.
Kranzberg skrev:.
Kolla in "HiFi Göteborg". Där är det ännu dyrare...
LEXrasta skrev:
Det som var lite kul var att han sågade alla dom där ino pip pi60 längs med knäskålarna.Han Menar att det är skärp (Obs hans egna åsikter, inte mina)
/Danne
Nefilim skrev:LEXrasta skrev:
Det som var lite kul var att han sågade alla dom där ino pip pi60 längs med knäskålarna.Han Menar att det är skärp (Obs hans egna åsikter, inte mina)
/Danne
Skärp?![]()
![]()
Lust skrev:En sliten kobratelefon kostar mycket mer idag än när den gick att köpa ny.
LEXrasta skrev:Kranzberg skrev:.
Kolla in "HiFi Göteborg". Där är det ännu dyrare...
Ang Hifi göteborg så har jag varit hos honom och kollat på hans sjukt STORA vintage hifi samling.du hade flippat ur om du sett vad han sitter på.Han har en hel källare som "tapeserad"med förstärkare från 60,70och 80 talet..Han har Marantz 2500,2600 alla pioneers största och minsta modeler Hk sony mm mm mm mm och han har i prinsip alla top modeller du kan tänka dig..Även massa fina högtalare.Han kom på att han nog måste göra sig av med delar av sin samling och anlitade en kille som la upp en sida till han,men när allt var färdigt så ångrade han sig så han 3 till 4 dubblade alla priser så ingen vill köpa av han![]()
Det som var lite kul var att han sågade alla dom där ino pip pi60 längs med knäskålarna.Han Menar att det är skräp (Obs hans egna åsikter, inte mina)
/Danne
paa skrev:Lust skrev:En sliten kobratelefon kostar mycket mer idag än när den gick att köpa ny.
Jag köpte min ny för 300:- ca 1972 om jag minns rätt. Ett tag var dom värda 3-4000:- men nu är dom nere i ca 700-1000:- troligen eftersom det är kolkornsmikrofon med uselt ljud och ingen stjärna och fyrkant.
hifidoktorn skrev:Såg alldeles nyss ett riktigt fynd på Repsam! För 1600kr får du en trasig Inertia. Den är dessutom tillverkad i göteborg MED LITET G (alla göteborgare må ursäkta).
Inertia Inertia
1600:-
Information
Svensk klassiker tillverkad i göteborg. Denna ovanliga spelare r mycket välbyggd. vårt exemplar är i mycket bra skick men har dock en bricka mellan armen och plinten som är knäckt. Den saknar även masonitskivan i botten. Denna spelare går dock att spela på men behöver lite omvårdnad av den som vill lägga energi på den.
Kranzberg skrev:Jag tror inte Repsam räknar med oss som potentiella kunder.
Men ta en titt hos www.varuborsen.se. Där är det lite billigare.
OBS! Jag har INGEN koppling till denna affär!
mapem skrev:http://www.varuborsen.com funkar.
Det fanns en del smått och gott där, till ganska vettiga priser. Och inget blomsterspråk.
Kranzberg skrev:Det bästa är väl kanske att uppmana REPSAM att ta bort alla vidlyftiga formuleringar och sänka alla priser med 50%.
![]()
![]()
Repsam skrev:Ska du hitta någonting idag som är bättre än vad som helst som kom för 20 år sedan får du gå upp i en prisklass på flera 100 000tals kronor. Hifi branchen är nämligen en väldigt mogen bransch, över 100 år gammal, så den mesta utvecklingen har redan gjorts.
zoid skrev:anledningen till att jag kom in på denna tråd var att jag köpt en goldstar 754 på tradera för 150 spänn och tänkte kolla upp den,
och kom in på denna tråd då den börjar med goldstar 754an
gick sen in på rehifi för att kolla och uptäkte H/K 970 här ovanför haha
gold starn låter faktist jävligt nice för de 150kronorna thx mvh markus
zoid skrev:Hej märkte i dag att rehifi säljer en Harman/kardon H/K 970
till det fantastiska priset av 3500kr begagnad,
När den kostar 2900kr ny i butik idag hahaha
det värsta jag vart med om på länge
bra försäljnigs teknik eller???
paa skrev:Om man söker på www.rauna.se så har dom en fulomlänkning så man hamnar hos Repsam.
Raunas (och Opus 3:s) riktiga webadress är: http://rauna.e-butik.se/ och www.rauna.com
Ragnwald skrev:www.inoaudio.se
Fjonkalicious skrev:Ragnwald skrev:www.inoaudio.se
Både den och Rauna-länken handlar om respektlös marknadsföring. Hoppas att någon orkar tvåla dit han, även om man inte kan.
Ragnwald skrev:Fjonkalicious skrev:Ragnwald skrev:www.inoaudio.se
Både den och Rauna-länken handlar om respektlös marknadsföring. Hoppas att någon orkar tvåla dit han, även om man inte kan.
Opps... trodde det skulle märkas att det var ett skämt, kolla kodningen.
Fjonkalicious skrev:Ragnwald skrev:www.inoaudio.se
bomellberg skrev:Fjonkalicious skrev:Ragnwald skrev:www.inoaudio.se
Jag har ringt och pratat med en representant för Repsam och hotat med polisanmälan. Han verkade inte ta det på allvar, dock.
gnypp45 skrev:bomellberg skrev:Fjonkalicious skrev:Ragnwald skrev:www.inoaudio.se
Jag har ringt och pratat med en representant för Repsam och hotat med polisanmälan. Han verkade inte ta det på allvar, dock.
Men inte om www.inoaudio.se hoppas jag? För det var ju ett lustifikation av Ragnwald...
gnypp45 skrev:Objektivisten skrev:Jag har nu ringt och polisanmält Ragnwald för förtal.
![]()
Jag upprepar, det var ett skämt.

Greengrass skrev:Nu har jag polisanmält Polisen - för att de inte tog forumets tidigare polisanmälningar på allvar och gjorde en utredning!
Sens moral: Den som skriker "Vargen kommer" en gång för mycket...
PS. Jag kan inte bärga mig till den 1:e april DS.
meanmachine skrev:Greengrass skrev:Nu har jag polisanmält Polisen - för att de inte tog forumets tidigare polisanmälningar på allvar och gjorde en utredning!
Sens moral: Den som skriker "Vargen kommer" en gång för mycket...
PS. Jag kan inte bärga mig till den 1:e april DS.
1/4 längtar inte jag till då stängs ju forumets server av för rep i 1-2v
Var skall man göra då?
Vart har du prisuppgiften ifrån? Jag hittade billigaste pris 4500kr
Gör en tråde med bild på 754an så vi får se hur den ser ut
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster