Jo, skummet framför diskanten får man ju försöka att designa övriga "galler" efter så att dom passar bra
Men om man låter diskanten ha kvar skummet, och gör något liknande som på t.ex. din skiss. Alltså ett skydd till basen som är lite kantigare till formen och går upp mot "hyllan" så att säga, alltså man bara kompletterar med skyddet till basen, då ser ju skydder ut som på din skissa, framifrån.
Det fina då är att man kan göra samma på i28 och sedan köra en spegelvänd till den undre basen...
Det har varit min tanke, att köra ett spegelvänt galler till undre basen, så att man får någon slags symetri i det hela, och det tror jag skulle kunna bli ritkigt snyggt.
Det kluriga är att få till ett skudd till basen som har samma färg och liknande struktur som skummet till diskanten, skulle vara om man gjorde skyddet till basarna i skumm även dom då.¨
För min del och i28 så kanske det fungerar bättre än till pi60 (som ju jobbar mer...) det finns nog risk att man "spelar av" skydden så att man får gå och sätta fast dom hela tiden...
Annars så är ju skummet väldigt bra, ska nog gå och köpa lite på HiFikit, sätta mig ner hema och skära/klura lite på designer och få en bättre bild av vad som går att göra av materialet i fråga om form, rent praktiskt
Med skummet så slipper man ju alla problem med "spridningstörnignar" eller svårt att passa ihopp utssendet mot diskantens skydd.
Även så är ju skummet det bästa rent ljudmässigt så... (det som anses bäst i alla fall..)
Jag ska köra lite snabb skissar i paint, sedan be en bekant om hjälp med att överföra dom till någon vettigare Cad bilder eller liknande
lägger jag upp någon ide här sedan antagligen, eller i mitt galleri på MHB och länkar, det verkar smidigare...
Men jag gillar din ide helt klart !
Och jag är övertygad om att om man täcker för dom spännande grejerna så kommer småbarn att vara betydligt mindre sugna på att vara där och pilla...
ska nog inte behövas något inbrottsäkert... bara ta bort intresset så är problemet löst.