Vad va det för prylar som du spelade på i dagsläget ?
i14 kommer du långt på, med vettig drivning så spelar dom på riktigt bra
Dela lite högre sedan bara så att du avlastar 8"aren från större delen av midbasen... runt 120Hz kan man ofta gå upp till (om man är noga med placering av modulerna och dessutom så ska modulerna låta bra vid denna delning också !)
Men frågan är, hur pass petig är du med ljudkvaliteten, hur pass viktig är ljudbilden ! och hur vill DU att det "ska låta" ?!
Är Ino högtalarna för dig ? känner du att du får ut något av dom pengarna som du lägger ? Du kanske skulle satsa på något som spela på bra men inte är lika "dyrt"... ? elelr spelar på "bättre" för samma pris.. ?!
PA kan vara en bra väg, satsa på några seriösa monitorer allternativt toppar av mindre modell av. t.ex. EV eller JBL som bygger med kvalitet i focus. Det kan låta jätte bra! vist du får ingen vidare ljudbild, och 3D perspektivet är typ NOLL men kvaliteten på ljudet i övrigt är super och dom tål att spelas högt utan att börja dissta störande.
Om du lyssnar nästan enbart på hardstyle så tycker jag att du ska fungera på det, Ino är suveränt och jag skulle INTE byta mot något PA system jag hört hittils.
Men det är jag det, och det mycket för att jag vill ha högtalare som låter bra till allt (efter som jag lyssnar på så otroligt blandade stilar..)och dessutom kan ge en mycket verklighetstrogen ljudbild med både djup, Höjd och bredd. ljudtryck / krona så vinner inte Ino ur det avsendet utan då är PA bäst, och lägger du motsvarande i14 (20kkr) på Pa toppar så kan du får riktigt vettiga grejer !
jag tycker att du ska fundera lite, i14 går att spela högt med, väldigt högt till och med, högre än vad man tror faktiskt
Men i14 har absolut ingenting att hämta mot ett par seriösare EV toppar med deras suveräna 12" mellan/midbas i tillsammans med deras fina 3" drivers. Eller om du vill så satsar du på deras lite speciella diskant/ mellanregister hornkonstruktion. 2st 3" drivers och 2st10" middar i en lite udda konstruktion. vet dock ej om det går att köpa nu för tiden, kolla beggat (ska leta och se om jag hittar vad dom heter..)
Den e det tryck i, går att spela så att öronen blöder och då har du ändå peltor kåpor på dig...
sammanfattningsvis.
Ino = bästa jag hört och går att spela väldigt högt med för att vara Hi-Fi prylar (vill inte skriva Hi-end för det är för mig oftast "ploj produkter"...)
seriöst PA = kan låta Mycket bra! men ger inte samma musikaliska känsla som t.ex. Ino ger och saknar en bra ljudbild med allt avd det innebär.
Det ena allternativet "kompromissar" lite med ljudtrycket för att låta bättre, frågan är vad som du värdesätter mest ?
Lyssnar du någonsin på ett sådant sätt att ljudbild är av någon betydelse över huvudtaget, eller är det bara pengar i sjön för en egenskap som alldrig kommer att komma till sin rätta hos dig ?