Nu tycker jag att Östberg ska sätta igång och bygga lite och inte bara sitta och rita...
Det är ju fina element du valt ut, Magnus!

Så här kan man göra med 9700:
Det är Visatons WG och man får justera hålen lite för att det ska gå att montera 9700. WG´s brukar ju falla och ha "fnurror" i återgivningen av översta oktaven och jag tror att det beror på att man gör dem stora för att de ska ha större effekt mot lägre frekvenser. I Visatons exempel med olika diskanter i den här wg´n rullar det bara av lugnt och behärskat mot toppen. Har kört med 9700 plant tidigare och inte blivit riktigt övertygad. Den stiger några dB mot toppoktaven och känns lite väl insmickrande i mina öron. Den här combon kändes spontant som en bra möjlighet.
"Fulmätningar":
Uppifrån och ned: 0°, 15°, 30°, 45° & 60°
3,3uF+8,2ΩΩ parallellt i serie med elementet.
Jag kör dem från ung 1500-1800Hz och delar 4:e ordningen (akustiskt) mot SS 18W8546. Diskantnivå kan vara lite klurigt och jag upplever wg´s (liksom horn) som mer transientvilliga än traditionella diskanter. Så det blir en balansgång men jag tycker att de här har integrerat långt mycket bättre än jag (hittills) lyckats med DXT eller WG300.
Det jag kan ha synpunkter på är utformningen som en rektangulär platta - där är ju ett element som DXT helt överlägset som kan monteras i standardhål. Jag skulle tro att man bör bygga en liten kavitet bakom för att wg:n inte ska "skramla med (fast den upplevs rätt stabil). Idealt skulle jag önska en wg som avslutas med en "munk" mot lådan.
Hoppas du fick lite att fundera på och att du snart går över till "handgripligheter"!

Ska bli intressant att följa ditt bygge!