Moderator: Redaktörer
aisopos skrev:Då är det helt klart med lokaler, en del föranmälda utställare finns, datum är klart.
Då är det väl bara att placera ut i lokalerna då.
Orangea rum är ej disponibla för mässan. En del kommer vara låst andra för förvaring av sådant vi måste flytta undan.
Bilden är ganska skissartad, det finns bl.a. lite toaletter och sånt, som jag inte ritat ut.
Mellan rum 1 och rum 2 är det lite mer överhörning än i andra rum så där tycker jag att vi lämpligtvis placerar mindre högljudda alster.
...
paa skrev:Nu är det flera som inte läst sina PM!
aisopos skrev:Idag har jag fixat extra stolar. Kan få allt mellan 50 och 100 extra (ja säkert ännu fler om det verkligen skulle behövas).
Ja hur många sittplatser i varje rum bör vi anordna? 10, 15, 20 ? Fler?
Jag hade tidigare tänkt mig att få hjälp av någon/några att bära stolar från och till den närliggande skolan.
Men nu blev det så att jag måste hämta stolarna på fredag, ca 15.00 och lämna igen dom på måndag ca 0600 -0700.
Så jag antar att slitet blev allena mitt eget ...
luminous, hinner du sätta upp från lördag morgon, eller skulle du behöva börja på fredag? Det kan säkert gå att fixa om det behövs.
Sova här i Alunda?till lördan?
Jag har en relativt tom friggebod.
luminous skrev:aisopos, du får gärna pytsa in mina CBT36 i något rum. Jag tror att det kommer ta lite längre tid för mig att sätta upp systemet än för andra kanske, så det kan vara en ide att sätta mig i hus 2.
Om det är någon som har ett par subwoofers som skulle trivas bra ihop med ett par CBT36, så hojta gärna!
smile skrev:Då kanske det inte är så lyckat då mina subbar bara går upp till 90-100 Hz
Elektroniken i övrigt är klass A steg, ett på 15w och ett på 25 W
Har även ett Hypex ucd400 steg klass D.
paa skrev:smile skrev:Då kanske det inte är så lyckat då mina subbar bara går upp till 90-100 Hz
Elektroniken i övrigt är klass A steg, ett på 15w och ett på 25 W
Har även ett Hypex ucd400 steg klass D.
Då kanske dina subbar passar bättre ihop med mina toppar?
Jag tänkte köra mina SEOS-toppar med en laptop som tar Spotify Premium, och medtagna USB-minnen med musikfiler i olika format, via ett M-Audio ljudkort till två Sentec PA9.
Men det skulle väl varit kul att köra med ett system som även ger bas i lägsta oktaven?
Jag har dock inget delningsfilter som delar mot basar, annat än receivern som jag inte tänkte ta med.
smile skrev:Jag har MiniDSP, kommer att ta med denna samt dator för att ställa in som man vill!
Jag lånar gärna ut subbarna till ditt system Paa, de lär bli rätt kompetenta tillsammans!
gflar skrev:Sväng in här på vägen ner, jag har ett CR80S som för tillfället inte används (i väntan på bättre tider)
paa skrev:smile skrev:Jag har MiniDSP, kommer att ta med denna samt dator för att ställa in som man vill!
Jag lånar gärna ut subbarna till ditt system Paa, de lär bli rätt kompetenta tillsammans!
Hej,
Du kan väl komma med i rum 3, så kör vi sakerna tillsammans, det går ju bra att turas om under dagen. Det blir nog bra tryck från subbarna, och det verkar mindre problem med överhörning från det rummet.
Jag kan ta med mina små "envägare" som är byggda som tribut till Carlssons trevägare, och som jag visat tidigare i Uppsala, så kan du koppla upp något av dina steg på dom om du vill?
sammel skrev:Tycker det är kul med detta arrangemang. Sa redan från början att jag tänkte komma(som åskådare) lite feg är jag nog har ju byggt högtalare sen jag var ung tonåring nu gammal tonåring (51),
Har inte byggt något på ca 10 år, men det jag lyssnar på nu byggde jag då funderar på att komma ur min "garderob" och ta med det jag har.
Ett par Sateliter med Vifas PL14 och DX2TG En subb med ett "Goldenage line " (TC sounds OEM-tillverkning för Golden age musik runt 1998-1999.) i en ca 50 liters basreflex med inbyggt slutsteg med svepbart delnings filter upp till 170 HZ.
Med lite icke hembyggd elektronik till. Kan tänka mig att låna ut min subb om någon behöver. Tar nog med grejerna får se om jag plockar upp dem, det kunde vara kul,men lite ångestladdatFinns det mycket plats kavr så kan jag plocka upp mitt.
Har även med min bärbara med lite tonkurvemätningsmöjligheter om det finns intresse. ja vi får se vad det blir. Kommer med gör jag i alla fall
aisopos skrev:Mycket trevligt sammel. Jag har redan placerat in dig i ett rum.
paa skrev:Du behöver vara rädd för dom som ställer ut på en sådan här träff, det är plats för alla som vill vara med, och spännvidden brukar vara enorm mellan de olika alstren, så det är ju bara att krydda på tillställningen med dina grejor!
Stämningen brukar i alla fall vara betydligt lugnare och trevligare än den stundtals hetsiga diskussionen på olika forum.
BAMBAM skrev:Kan det tänkas finnas plats i sista minuten, ett litet hörn i en korridor kanske? utrymmesbehov ca ett skrivbord med 2 bärbara datorer och hörlurar.
Jag vill dema uppspelning av Ambisonics (3D spherical sound) över hörlurar med headtrackning (avkodnings riktning) och visa special micken för inspelning av ambisonics.
Bosse
aisopos skrev:Ska de som är intresserade gå ut och äta efteråt?
I Alunda eller åka in till Uppsala då?
paa skrev:Jag kan tänka mig att hänga med på middag några timmar, dock inte halva natten.
Är det inte enklast att ta det i Alunda, så behöver vi kanske inte få några problem med parkering av bilar som är fyllda med spännande prylar
aisopos skrev:Lite snabbt tagna bilder på lokalerna idag.
Oskärpa och lutande horisont bjuder jag på, tar inget extra för det.
aisopos skrev:Nätverk finns som sagt, i åtminstone två av rummen.
Men det kräver någon slags inloggning (jag testade lite idag), imorgon ska jag ringa (igen, jag försökte idag) och försöka få reda på ifall vi kan nyttja nätverket. Men räkna inte med det än så länge.
Sen måste vi besluta om en sak nu.
Ska vi nöja oss med ena huset?
aisopos skrev:Nätverk finns som sagt, i åtminstone två av rummen.
Men det kräver någon slags inloggning (jag testade lite idag), imorgon ska jag ringa (igen, jag försökte idag) och försöka få reda på ifall vi kan nyttja nätverket. Men räkna inte med det än så länge.
De tre rum som just nu verkar ganska bra fyllda, och allt i samma hus.
Fördelar, allt i samma hus, mysigare och enklare osv.
Nackdelar, mer överhörning mellan rum 1 och 2, än om vi separerar till olika hus. Men idag när jag var där så insåg jag att det hördes mer från bilar som körde förbi utanför än från sången och pianot från rummet bredvid.
Jag bedömer att vi kan acceptera detta.
Jag tänkte att jag skulle kunna ringa och blåsa av lånet av hus nr2 imorgon isåfall. Det huset lånar vi nämligen av fritidsförvaltningen och hus ett av kulturskolan.
Hus två har två stora f.d. klassrum. Jag tog en bild genom ett fönster idag, lyckades inte alls förhindra en massa reflexer, men det går att få ett litet intryck av hur det ser ut där inne.
Betydligt mer att städa undan för att anordna demo där. Det andra rummet fick jag inga användbara bilder ifrån, men det var mer tomt, ett pingisbord och en soffgrupp tyckte jag att jag kunde skymta där.
Martin skrev:aisopos skrev:Nätverk finns som sagt, i åtminstone två av rummen.
De tre rum som just nu verkar ganska bra fyllda, och allt i samma hus.
Fördelar, allt i samma hus, mysigare och enklare osv.
Nackdelar, mer överhörning mellan rum 1 och 2, än om vi separerar till olika hus. Men idag när jag var där så insåg jag att det hördes mer från bilar som körde förbi utanför än från sången och pianot från rummet bredvid.
Jag bedömer att vi kan acceptera detta.
Jag tänkte att jag skulle kunna ringa och blåsa av lånet av hus nr2 imorgon isåfall. Det huset lånar vi nämligen av fritidsförvaltningen och hus ett av kulturskolan.
Hus två har två stora f.d. klassrum. Jag tog en bild genom ett fönster idag, lyckades inte alls förhindra en massa reflexer, men det går att få ett litet intryck av hur det ser ut där inne.
Betydligt mer att städa undan för att anordna demo där. Det andra rummet fick jag inga användbara bilder ifrån, men det var mer tomt, ett pingisbord och en soffgrupp tyckte jag att jag kunde skymta där.
Det där ser ju iofs rätt så bra ut för demo av en anläggning för många personer.Allt är ju redan färdigt.
aisopos skrev:Jaha, hrmm, var det något mer. Påminn mig om vad jag glömt!!!
paa skrev:Har PM:at ssoep för nån vecka sedan om ev samverkan vid träffen, men han har tydligen inte läst det än, nån som vet hur man kontaktar honom?
aisopos skrev:paa skrev:Har PM:at ssoep för nån vecka sedan om ev samverkan vid träffen, men han har tydligen inte läst det än, nån som vet hur man kontaktar honom?
Hörde ssoep aldrig av sig?
Har inte PM:at mig åtminstone.
smile skrev:Bara jag som börjar känna mig lite stressad?
Jag har precis monterat in basarna i mina skapelser, lyckades dra en skruv snett och det blev gängpaj på rampamuffen... ur med allting igen och laga... Nu väntar jag på att limmet ska torka.
sammel skrev:Tur att jag glömde mina högtalare
aisopos skrev:Sant?
bassman skrev:Synd att det är så långt bort ur min synvinkel.
Det vore najs om någon kunde ta lite bilder och presentera utställarnas kreationer..
aisopos skrev:På tal om det. Ska vi starta en dedikerad bildtråd?
Kanske inte så nödvändigt. Denna tråd är ju inte så jättelång så vi kan kanske låta den övergå till bildtråd nu?
Martin skrev:paa: har de utvecklat de programmen så att man får ut minimumfas också? För det får man inte i den versionen jag har (spl-trace).
IngOehman skrev:Mina favorithögtalare, även om de inte var de minst färgande på mässan, var Un Monstre. Helt underbara!
Allt som spelades i dem lät (trots påtagligt färgad diskant) mest bara som musik och inte som apparater, även om jag tror att en del av hemligheten var god musiksmak från ägaren. Suverän låt följdes av suverän låt...
I det, i basregistret, relativt dåliga rummet kom även dipolprincipen till sin rätt. De spelade riktigt artikulerat trots rummet. I mina öron var dessa högtalare best in show.
Vh, iö
landa skrev:Nu blir man ju nyfiken. Kan vi få höra lite mer om le monstre?
Marten_Med_ skrev:Jo jag kan väll försöka peta ihop en lite tråd om skapandet av dessa monster, men jag varnar det är ett fantastiskt Quick 'n' Dirty bygge.
\M
paa skrev:Nu får du simulera båda varianterna som "straff"!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 233 gäster