Moderator: Redaktörer
shulman skrev:billigt på Ornec!, vad kostar den på Time?
Dear Stefan,
thanks for your writing!
Classic 8.0 U$395 including shipping
best regards!
Tim
shulman skrev:på det jag har läst on Classic så tror jag att ett sp-331 steg passar min anläggning bettre..
Hetsporren skrev:shulman skrev:på det jag har läst on Classic så tror jag att ett sp-331 steg passar min anläggning bettre..
Man ska inte tro på allt man läser;) Kanske man borde satsa på ett studioslutsteg istället, kolla t ex t.amp-stegen här..
Hi Stefan,
if you buy 4 item together, price will be U$1430.55 including shipping.
regards!
Tim
Strauss skrev:Det är nog ingen dum idé. Kör själv med detta steg http://www.dolphinmusic.co.uk/page/shop/flypage/product_id/6383
Tyvär verkar priset ha gått upp lite, jag pröjsade 1500:- för mitt.
Strauss skrev:Det är nog ingen dum idé. Kör själv med detta steg http://www.dolphinmusic.co.uk/page/shop/flypage/product_id/6383 .. Tyvär verkar priset ha gått upp lite, jag pröjsade 1500:- för mitt.

Sanny_X skrev:Funderar också på hur många jag ska ha...
När beställer du?
shulman skrev:http://www.mnaudio.se/default.asp?id=909&pid=1 kan detta va nått?
Hej! Vi är några hifi-entusiaster som funderar på att köpa ett eller möjligen två Behringer Reference Amplifier A500-steg. Kan man hämta det på plats och på så sätt slippa fraktkostnader? Tillämpar ni öppet köp?
shulman skrev:men varför kör inte fler med sådana slutsteg om det nu värkar fungera bra?, mycket kraft för lite pengar..
shulman skrev:Strauss:
vad är det för ljudkaraktär på steget?,
shulman skrev:men varför kör inte fler med sådana slutsteg om det nu värkar fungera bra?, mycket kraft för lite pengar..
Morello skrev:Att döma av bilderna är den gissningsvis, liksom EP2500, AC-kopplad.(utgångssteg av jordad kollektor-typ.
Hej Stefan.
Vi håller inget eget lager på våra produkter vi marknadsför, för att kunna
hålla nere priser så mycket som möjligt.
Istället har vi avtal med alla svenska agenter för våra produkter, och
normalt sett levereras en order till kund samma dag (om ordern läggs innan
11.00).
Fraktkostnaden blir tyvärr av den här anledningen densamma, oavsett om man
hämtar på vårt lager/kontor i Göteborg, eller om varan skickas direkt ut
till dig.
Vi har öppet köp i 10 dagar vid försändelser som skickas direkt till kund.
A500 finns hemma i lager för övrigt.
Har du några övriga frågor, är du välkommen att slå en signal.
Magnus Nilsson
M.N. Audio
Göteborg
031 - 46 46 69
www.mnaudio.se
UrSv skrev:Morello skrev:Att döma av bilderna är den gissningsvis, liksom EP2500, AC-kopplad.(utgångssteg av jordad kollektor-typ.)
Hur ser du det?
Morello skrev:UrSv skrev:Morello skrev:Att döma av bilderna är den gissningsvis, liksom EP2500, AC-kopplad.(utgångssteg av jordad kollektor-typ.)
Hur ser du det?
Glättningskondingarnas placering på kretskortet.PA-steg brukar vara av denna typ, då det medger maximal termisk koppling mellan trissa och fläns.
Hetsporren skrev:Morello skrev:Att döma av bilderna är den gissningsvis, liksom EP2500, AC-kopplad.(utgångssteg av jordad kollektor-typ.
Jaha, och?
Fick förresten detta mejl idag:Hej Stefan.
Vi håller inget eget lager på våra produkter vi marknadsför, för att kunna
hålla nere priser så mycket som möjligt.
Istället har vi avtal med alla svenska agenter för våra produkter, och
normalt sett levereras en order till kund samma dag (om ordern läggs innan
11.00).
Fraktkostnaden blir tyvärr av den här anledningen densamma, oavsett om man
hämtar på vårt lager/kontor i Göteborg, eller om varan skickas direkt ut
till dig.
Vi har öppet köp i 10 dagar vid försändelser som skickas direkt till kund.
A500 finns hemma i lager för övrigt.
Har du några övriga frågor, är du välkommen att slå en signal.
Magnus Nilsson
M.N. Audio
Göteborg
031 - 46 46 69
www.mnaudio.se
Hetsporren skrev:Men... Kan ni skippa tekniksnacket i denna tråd? Eller förklara istället vad som menas med konstruktionen, vad säger den om stegets prestenda för mig som hifi- och musikälskare?
Vee-Eight skrev:Martin har inget med behringer att göra, men det står en a500 i skylten i Trollhättan. Ring Trollhättebutiken istället.
Edit: "Hifipastorn" Ivarsson i Thn tar nämligen hem Behringer och fått en plats i Punktens skyltfönster i Trollhättan. Behringer A500 och de passiva monitorerna finns i skylten senast jag kollade, så det är därför du bör ringa den butiken specifikt. Martin har eg ingenting med behringer alls, vad jag vet.
Morello skrev:Att döma av bilderna är den gissningsvis, liksom EP2500, AC-kopplad.(utgångssteg av jordad kollektor-typ.)
Sanny_X skrev:Ett steg beställt, ska komma på onsdag.
shulman skrev:Vet du hur man löser det med Rc-l boxen med ett sådant steg?
Manga_X skrev:På http://www.billebro.se/ kostar de 1999SEK per styck vid beställning. Bor man i Stockholm hämtar man över disk = ingen frakt!
Bara så att ni vet.
Mvh Magnus Eriksson
Morello skrev:Jag skulle bli ytterst förvånade om vilken som helst switch-mode-förstärkare av idag återger diskantregistret bättre än en A500.
Man kanske ska skaffa ett helt rack
E skrev:Ger AC-kopplingen andra problem än dålig utsträckning i basregistret?
Om man tänker sig att man nöjer sig med rak tonkurva ner till 16 Hz - kan man då hjälpa upp stegets tillkortakommanden med EQ och nå det målet utan märkbara bieffekter?
dawen skrev:Hur orkar du sitta och lyssna sålänge? Hur har du tid?
Jag sitter sällan och lyssnar på mer än en skiva.
Vee-Eight skrev:NN:
På första frågan: jess box. På andra frågan: jess box. Men den levereras odemonterad isf.![]()
Kostar förresten 2300:- över disk i Trollhättan.
Morello skrev:Jag får ett steg för mätning inom kort.
UrSv skrev:
Rackarns, fastnade i TGBt 21052105210521052105...
sammanfattat i ett ord - är: PONDUS!
lyssna på den en tid för upptäckt av eventuella brister som kanske inte hörs förrän efter ett tag
Jag ställer mig ock
så på kö om det blir bra pris, jag behöver minst 2 st till
paa skrev:Audio Critic mäter förstärkaren till max 120 W vid 8 ohm och harmonisk distorsion plus brus till -67 dB vid 20 kHz och 100W. Dom får inte disten lägre än 0.025% vid någon nivå eller frekvens.
HIFI-Pastorn skrev:Vill samtidigt säga att jag anser att skall man återge en inspelning verklighetstroget måste man i de flesta fall ha tillgång till minst 4-500 Watt/kanal om normal verkningsgrad råder på hötalarna och gärna ännu mer.
Jag, Mike34 och Mr_Ekan ska jämföra mitt A500 mot Mr_Ekans Nad 208 på söndag. Ska bli spännande.
reeltoreel skrev:En bra integrerad förstärkare(eller slutsteg) ska väl inte ge ifrån sig något som helst brus/brum oavsett vilken volym man har.
Det gör iaf inte min
Kul repotage, men jag ställer mig ytterst tveksam till att ni kunde höra skillnad på basregistret från NAD208, Rotel1090 samt Rotel 1080 med de nyttjade högtalarna.
Strauss skrev:reeltoreel skrev:En bra integrerad förstärkare(eller slutsteg) ska väl inte ge ifrån sig något som helst brus/brum oavsett vilken volym man har.
Det gör iaf inte min
Självklart inte, men det var någon som hade brus i sin tidigare i tråden såg jag.
Databladet säger 160W, men The Audio Critic blev ju lite förvånade att dom bara kunde mäta 120 W vid 8 ohm.
Morello skrev:Hetsporren skrev:Men... Kan ni skippa tekniksnacket i denna tråd? Eller förklara istället vad som menas med konstruktionen, vad säger den om stegets prestenda för mig som hifi- och musikälskare?
Lugn och fin HetsporreDet innebär att basens utsträckning nedåt blir en smula beroende av vilken högtalare man nyttjar.
Vee-Eight skrev:x-43:
Man behöver inte förstå hur för att uppskatta att det fungerar. Dessutom är ditt resonemang utanför trådämnet.
Vee-Eight skrev:x-43:
Man behöver inte förstå hur för att uppskatta att det fungerar. Dessutom är ditt resonemang utanför trådämnet.
1. Acceptera att vissa saker är över huvudet på en, och inorera sådana inlägg.
(Men låta andra (som kan ha glädje av dem) glädja sig i fred.)
Att gnälla över att någon säger något som man inte förstår, är rätt meningslöst.
Låt mig tydliggöra mig: Att låta bli att gnälla över enstaka inlägg (som man inte förstår helt) betyder ju inte att man inte får fråga!
Jag vet just ingenting om diplomati, annat än att det oftast är en sorts oärlighet, och sådan tycker jag inte om.
IngOehman skrev:Det var ett ärligt svar.![]()
Jag vet just ingenting om diplomati, annat än att det oftast är en sorts oärlighet, och sådan tycker jag inte om.![]()
Vh, iö
screen skrev:För mig var det ett något kort, men väl genomtänkt svar som var lite lätt överslätande (medlande). Vet inte om diplomatiskt är rättvisande men innebörden av ordet är troligen olika för olika personer tydligen.
Bill50x skrev:Diplomati behöver inte vara någon sorts oärlighet, men precis som vid all annan kommunikation måste man känna till spelreglerna...
...Man brukar för övrigt säga att:
En diplomat är en person som kan säga "Dra åt helvete" på ett sådant sätt att man ser fram emot resan!
IngOehman skrev:Bill50x skrev:Diplomati behöver inte vara någon sorts oärlighet, men precis som vid all annan kommunikation måste man känna till spelreglerna...
...Man brukar för övrigt säga att:
En diplomat är en person som kan säga "Dra åt helvete" på ett sådant sätt att man ser fram emot resan!
Jag tror vi har väldigt olika definitioner på ärlighet och oärlighet. Skulle för övrigt vilja påstå (helt ärligt och otaktiskt, men det tål du nog) att ditt inlägg är mycket kontradiktivt.
Att lura någon att missförstå "dra åt helvete" är väl inte ärligt alls?
Nej, tyvärr kan jag inte minnas vem alla är
Det blir inte ett dugg lättare av att folk inte kan använda sina egna namn...
I vissa fall så GÅR det inte att förklara enkelt och kort, med mindre att det blir en tumregelförklaring. Det kan samtidigt vara så att det inte heller går att förklara enkelt samt rätt, eftersom en sådan förklaring måste innehålla alla de kunskaper som saknas hos den som man förklara för.
Och det finns varken plats på faktiskt för läroboksinlägg på 200 sidor, eller tid för mig att skriva dem.
Det är orimligt att lämpa över det på någon som man (mot den utnämndes vilja) har utnämnt till sin lärare.
I vissa fall har jag ett hum, och ibland så kan jag gissa och göra det rätt!
screen skrev:Nej, tyvärr kan jag inte minnas vem alla är... ...Det blir inte ett dugg lättare av att folk inte kan använda sina egna namn...
Det är ju bara lilla jag...![]()
MVH Björn//
IngOehman skrev:Det vore en välgärning om default-Hilton-bilden byttes mot en rak vit text på svart botten som sa:
Bildblyg
mesfis.
![]()
Vh, iö
IngOehman skrev:PPS. Menar du verkligen, Bill50x (appropå ditt påstående att båda dina exempel är ärliga) att utöverna av dansbandsmusik borde begravas levande?![]()
Jag tror att du, om du funderar på det, kommer att komma fram till att det i de flesta fall faktiskt bara finns två ärliga sätt: Att inte säga vad man tycker - och att säga vad man tycker! Man kan natruligtvis säga det på flera olika sätt, men är de ärliga så betyder de samma sak. Alla diplomatiska uttanden ÄR oärliga.
Bill50x skrev:IngOehman skrev:Och Bill50x ser ut som Mickey Rourke!
Jag som trodde jag liknade Joe Jackson
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster