Moderator: Redaktörer
Audiomanikern skrev:Hej!
http://www.prodat.no/loopSites/tonart/i ... al%20L.jpg
- 36k kr är mkt prisvärt! (sett till ingående komponenter, v.s)
Mvh A*
Matte patte> Materialkostnaden till en kontaktlins är nära noll. Färgen till en tavla är inte heller så dyr. En produkts värde kommer inte bara av ingredienserna, förädlingsvärde är så mycket mer. Läs en bok i ekonomi så kanske du förstår mer, ett tips bara
Ska man skratt eller gråta tja det är frågan
...Rydberg
Audiomanikern skrev:Hej igen!
(Nämner A*tt sammanband med tonart saknas, har aldrig ens besökt butiken)
Nej era busungar nu börjar ni nog o överdriva åt det där andra hållet igen!
1 Enbart h-element´s kostnad** är 10,500kr, sen tillkommer filterkomponenter
som Mcap Supreme-kondensatorer, Transformstor/CFAC-Induktanser osv, etc
2 Tangband är prisvärt...men inte ens i närheten av o befinna sig i samma
universum som ex excelMillennium-diskanten! (A* har samtliga*** Excel samt
samtliga*** Tangband i ägo))
** Hos mkt Seas-billiga Hifikit(.se (t.o.m internationellt sett))
*** Nästan!
Mvh A*
...högtalare som ska vara prisvärda bör i mitt tycke inte kosta mer än 3x priset av elementens pris till kund (om lådorna är välgjorda) och framför allt vara mycket bättre än konkurrenterna.
Rydberg skrev:Prexis, komplicerad filter tendera att verka hämmande för dynamiken.Dynamiken?
Vad menar du? Att dynamiken blir sämre om man tillämpar delnignsfilter eller?
NN> Hör man det är det bad enough, jag vill nämligen ha en högtalare som täcker hela det hörbar området (ge och ta på lite på den lägsta oktaven). Hör jag nån knackresonans, ja då finns den inom det hörbara området.beror på vilken frekvens kyrkklockan har ju haha
Rydberg skrev:Asså, nu har jag i princip citterat en källa som jag snackat med.
Han tyckte för övrigt om Ino högtalare men han retade sig lite på IÖ:s "jag vet redan allt" jargong.
Det var därför han tog upp det med lådorna och enligt uppgift ska IÖ blivit lite mållös och senare sur.
Knacktestet skedde inte på S modellen utan på den vanliga. Senare kom ju även den stadgade S modellen![]()
Jag ska försöka komma och lyssna på Knoppens Ino, tycker jag om dem kanske det blir Ino istället för 802:or om nu IÖ låter mig handla av honom![]()
Jag har alltså inget emot Ino, absolut inte. Har u aldrig lyssnat på dem så egentligen kan jag varken säga bu eller bä.
Citat:
Ska även ta reda på vad blomman klanka på.
Med Vänlig Hälsning
Ola
Spännande. Jag ser fram emot att få veta, och att få förklara, för inte kan det väl vara välunderbyggd kritik?
Rydberg skrev:Det som är skrivet i denna tråd är hans åsikter.
Rydberg skrev:Att du skulle kompenserat resonanser i lådan genom att ändra fitret har jag aldrig påstått.
Rydberg skrev:...Precis NN, gjort det via filtervägen, dynamiken blir ju inte bättre av det direkt.
Rydberg skrev:...som en kyrklocka när man knackar på den kommer den ofrånkomligen har svåra problem med resonanser vilken endast kan kompenseras med ett mer komplicerat filter
Rydberg skrev:Vad du själv berättat så har du ju en kundstock som är alltför stor för att du ska kunan serva den, så detta kan ju på inga sett skada dig eller Ino.
Givet att man ändrar ja, att du har ändrat har jag inte skrivit någonstans.Rydberg skrev:
...Precis NN, gjort det via filtervägen, dynamiken blir ju inte bättre av det direkt.
Rydberg skrev:
...som en kyrklocka när man knackar på den kommer den ofrånkomligen har svåra problem med resonanser vilken endast kan kompenseras med ett mer komplicerat filter
Rydberg skrev:...som en kyrklocka när man knackar på den kommer den ofrånkomligen har svåra problem med resonanser vilken endast kan kompenseras med ett mer komplicerat filter
IngOehman skrev:Att bli förtalad och utsatt för lögner är tråkigt eftersom man inte vill att folk skall tro på lögnerna.
mattepatte skrev:IOE
OT: Vad är det för bredbandare som du sägs använda i någon INO surround högtalare ?
Kan du skicka någon produktinfo med bilder till mig ?
Undrar också över den här kondiskanten du håller på att utveckla, bygger den på en förbättrad 62CT eller är det något helt från grunden konstruerat.
Skule bli väldigt euforisk om du har tid att berätta lite mer om dem. vh och mvkmp
Sen är jag inte ekonom utan civ.ing. i industriell ekonomi, en frapperande skillnad. Hoppas du slutar med sådan FÖRTAL Ingvar!!
NNord skrev:Rydberg, är det inte dags och ge sig? Kanske har du
en gnutta chans att bygga upp förtroendet för dig
hos andra forumdeltagare då.
Detta är ju LÖJLIGT
Inte ens NN uttalar sig![]()
VATTEN ÖVER HUVUD
Har läst det mesta med teknisk fysik...Ekonom med titeln civ. ing. alltså.
Man kan nog säga att den bygger på CT62an eftersom jag använder samma membran, men den har ett helt nytt motorsystem. Den har även ett schassie som är öppet bakåt så att man kan använda det i en egen "låda" och manipulera frekvensgångsgenskaperna. Verkningsgraden är ungefär 4 ggr högre än CT62 så effekttåligheten givet en akustisk ljudtrycknivå blir extremt god. Bättre än nästan alla dome-diskanter. Effektkurvan blir som du förstår extremt god givet spridningsegenskaperna från den lilla talspolen på det perfekt utformade lilla membranet. Att välja att återanvände membranet utan ändringar var ett lätt beslut.
VH, Ing. Öhman
Morello> Jag har läst systeminriktningen på I (den överlägset mest tekniska) och har läst huvudelen av mina tekniska kurser med Y (störta delen på ISY). Y står för tekniksfysik och elektroteknik. Sen har jag läst lite drygt 40p (39,5p obligatoriskt) på MAI (Matematiska instutitionen). KTH I:arna läser 26p matte om jag inte minns fel.Morello skrev:Rydberg, jag vet mycket väl va man läser på I-linjen. Min bror pluggade nämligen I. Man blir inte teknisk fysiker på I, vilket säkerligen inte är avsikten heller. Däremot har jag hört, av de som pluggar både I och ekonomprogrammet, att I-linjen håller en väsenligt högre nivå än universitetets ekonom-utbildning.
Rydberg skrev:Johan> Jag slutar gärna direkt då informationen ändå inte går in eller missförstås.
Bjäbba handlar det inte heller om. Otroligt......................
jonasp skrev:Rydberg skrev: (den överlägset mest tekniska) och har läst huvudelen av mina tekniska kurser med Y (störta delen på ISY). Y står för tekniksfysik och elektroteknik.
Får man lära sig att kompensera lådresonanser med filter där?
Tja, vettiga argument som "noll koll" etc brukar ju hagla ur mina de jag nu argumenterar med så att de var så finkänsliga visste jag inte.Audix skrev:Rydberg skrev:Johan> Jag slutar gärna direkt då informationen ändå inte går in eller missförstås.
Bjäbba handlar det inte heller om. Otroligt......................
Rydberg, ett råd i all välmening. Det är inte hur du menar som spelar någon roll, utan det är hur du uppfattas. Och oavsett hur och vad du tror dig kommunicerat, så har det _uppfattats_ som tämligen oinsatt och ohyggligt...
Membranerik skrev:Att han ägnar sej åt fysik och inte mystik verkar rubba många cirklar (spåkulor ?) hos dom med slagrutepinnen i axelhölstret.
Nä det är självklart så.Det finns inte högtalarlådor som ringer som kyrkklockor.
Hursomhelst, högtalare som ska vara prisvärda bör i mitt tycke inte kosta mer än 3x priset av elementens pris till kund (om lådorna är välgjorda) och framför allt vara mycket bättre än konkurrenterna.
Ett eminent exempel på detta är Ino Audios produkter.
Mattepatte skrev:IÖ: tror det är bättre att ignorera. Slösa inte kraft och värdefull tid på sådant...
iö skrev:Jag har ingenting mera att tillägga i detta ämne. Den som vill veta exakt vad som sagts kan följa denna tråden från början...
Rydberg skrev:Att du drar dig ur debatten tyder på att du vet att du har fel och att jag inte har förtalat dig på något sett.
IngOehman skrev:Du är eventuellt, med ett undantag, den värsta mytoman jag träffat på. Till skillnad från andra mytomaner är du sällsynt oskicklig på att ljuga dock.
IngOehman skrev:Kanske beror det på att du inte alls är en mytoman, utan bara svagbegåvad?
Rydberg skrev:IngOehman skrev:Du är eventuellt, med ett undantag, den värsta mytoman jag träffat på. Till skillnad från andra mytomaner är du sällsynt oskicklig på att ljuga dock.IngOehman skrev:Kanske beror det på att du inte alls är en mytoman, utan bara svagbegåvad?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster