Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Nästa år finns produkter du inte kan köpa nu. Varför ens spekulera i dagsläget?
Vad neggo du låter, vi kan väl få drömma och låtsas, alla vet ju ändå att inte ens 1 procent av drömmarna slår in.Kaffekoppen skrev:Nästa år finns produkter du inte kan köpa nu. Varför ens spekulera i dagsläget?
Kaffekoppen skrev:Nästa år finns produkter du inte kan köpa nu. Varför ens spekulera i dagsläget?
Kaffekoppen skrev:
*iallafall skulle jag redan funderat över det!
lum skrev:Morgan: Jag tycker nog att man kan klämma in en liten klämlåda i det där också.
Lite modernt liksom.
Många slutar ju i princip använda sina CD spelare p.g.a. dem...
Morgan skrev:Själv gillar jag Rotel RB-1090 skarpt! Den ser macho och elak ut. Den ser ut att peta ur sig 2x800 watt i 4 ohm, och det är väl precis vad den gör det?
Jag tycker att saker som Primare, Densen, Thule eller Chord bara ser löjligt ut. Formgivet lull-lull är inget för riktiga män, helt enkelt. Stora, hårda manliga svarta pjäser till slutsteg utan massa bjäfs på skall det vara. Samma sak med övrig utrustning.
Strauss skrev:Vad du än köper kommer du få en chock när du byter ut dina Audio Pro, jag lovar!
Brickman skrev:glöm Denon/Nad alternativen
Morgan skrev:Göm anläggningen i ett skåp
Magnus skrev:Film är kul i flera kanaler
Erol skrev:Mackintorsk?
paa skrev:Ja, vilken ytbehandling är egentligen snyggast?
BACH skrev:Hittade en effektangivelse:
Udgangseffekt: 2 x 60 W 8 Ω / 2 x 120 W 4 Ω
Är inte det lite väl klent för 12000 kronor?![]()
Din HK 970, är den verkligen sämre?
Jag tycker att saker som Primare, Densen, Thule eller Chord bara ser löjligt ut. Formgivet lull-lull är inget för riktiga män, helt enkelt. Stora, hårda manliga svarta pjäser till slutsteg utan massa bjäfs på skall det vara. Samma sak med övrig utrustning.
woland skrev:Morgan skrev:Jag tycker att saker som Primare, Densen, Thule eller Chord bara ser löjligt ut. Formgivet lull-lull är inget för riktiga män, helt enkelt. Stora, hårda manliga svarta pjäser till slutsteg utan massa bjäfs på skall det vara. Samma sak med övrig utrustning.
Jepp kan bara hålla med. Mycket HiFidesign idag verkar vara gjord av fjollor.
Mvh
woland skrev:Morgan skrev:Jag tycker att saker som Primare, Densen, Thule eller Chord bara ser löjligt ut. Formgivet lull-lull är inget för riktiga män, helt enkelt. Stora, hårda manliga svarta pjäser till slutsteg utan massa bjäfs på skall det vara. Samma sak med övrig utrustning.
Jepp kan bara hålla med. Mycket HiFidesign idag verkar vara gjord av fjollor.
Mvh
BengtO skrev:HK:s effektangivelse på 970:BACH skrev:Udgangseffekt: 2 x 60 W 8 Ω / 2 x 120 W 4 Ω
Din HK 970, är den verkligen sämre?
8 ohm 80 watt @0.09% THD
4 ohm 120 watt @ 0.3% THD
BengtO skrev:Vadå? Beställde du eller?Hetsporren skrev:Varför, varför, varför postade jag det mejlet när jag ändå inte har råd, nu?
Brickman skrev:Varför då??
Om det är så att hetsporren inte skall spela för hela kvarteret så varför behöver han en starkare förstärkare än så?
Nattlorden skrev:Brickman skrev:Varför då?
120W tycker vi i alla fall att hetsporren bör ha. Fast sen vill vi säkert ha god marginal till klippgränsen... så klipp till på 600W direkt vetja!
Stranne skrev:För att fortsätta på "fröjd för ögat"-spåret så tycker jag personligen att Pi60 är ganska fula. Även om man hittar ett snyggt fanér eller en snygg lack så blir de aldrig vackra på riktigt.
Affald skrev:Spika pi60
sedan kanske en:
"CD-sektionen är baserad på samma, höga teknologiska kunskap som används i firmans renodlade CD-spelare med bl.a. en Wolfsung 24-bitars DAC, och radiodelen har t.o.m. DAB-mottagning, med en 24-bitars Delta-Sigma DAC. Givetvis finns även FM-mottagning, och 30 stationer kan lagras i minnet, som Du har tillgång till via fjärrkontrollen."
för 13,500:- blir bra om den inte är för klen dock (2x75)
woland skrev:Bill50x skrev:Stora svarta klossar med rackhandtag är till för nördar som ägnar sitt liv att fippla med apparater.
Fel sådana apparater är för män. Sådana män som kramar vatten ur gatsten och bryter arm med sjömän i Amsterdam.
Mvh
Hetsporren skrev:Slartibartfast skrev:Tänk champagne, tänk Accuphase...
Har haft en Accuphase-duo: DP55V + E211...
paa skrev:Hetsporren, vad tror du om en NAD M3

Hetsporren skrev:paa skrev:Hetsporren, vad tror du om en NAD M3
Detta är ett intressant tips!
Birger skrev:Accuphase är överprissatt skit.
Välbyggt och så och med en gullig retrolook. Fast det är ju ungefär som Pioneer på anabola![]()
Jag gillar också rätt mycket effekt och tycker att disten är hörbar vid halvhöga nivåer redan på en stärkare med runt 60-80 watt så jag håller nog med Max och gänget här. Gillar man en klenare stärkare bör man se till att högtalarna är mycket känsliga. Typ 95db och högre. Då kan det funka
mats skrev:Birger skrev:Accuphase är överprissatt skit.
Välbyggt och så och med en gullig retrolook. Fast det är ju ungefär som Pioneer på anabola![]()
Jag gillar också rätt mycket effekt och tycker att disten är hörbar vid halvhöga nivåer redan på en stärkare med runt 60-80 watt så jag håller nog med Max och gänget här. Gillar man en klenare stärkare bör man se till att högtalarna är mycket känsliga. Typ 95db och högre. Då kan det funka
Varför säger du att det är överprissatt skit? Har du erfarenheter ifrån det? För jag vet en del är nöjda med märket. Bara nyfiken.
Nefilim skrev:mats skrev:Birger skrev:Accuphase är överprissatt skit.
Varför säger du att det är överprissatt skit? Har du erfarenheter ifrån det? För jag vet en del är nöjda med märket. Bara nyfiken.
Jag har testat denna. Inte blev jag imponerad precis. Luddig och konturlös bas. Visst är det värme och "gosighet" i de övriga registren, men inte i min smak iaf!!
http://www.accuphase.com/model/e-308.html
Morgan skrev:Jag tycker att saker som Primare, Densen, Thule eller Chord bara ser löjligt ut. Formgivet lull-lull är inget för riktiga män, helt enkelt. Stora, hårda manliga svarta pjäser till slutsteg utan massa bjäfs på skall det vara. Samma sak med övrig utrustning.
Birger skrev:Överprissatt var ordet !!!!!!
subjektivisten skrev:Jag tycker dom flesta här är puckon som köper dyr whiskey, klockor, bor i sthlm, etc etc
Sanny_X skrev:Mårten Design?
subjektivisten skrev:Berätta nu
Mr_Ekan skrev:Hetsporren skrev:Är inne i känsliga slutförhandlingar...Sanny_X skrev:Sååååå?
Diggar din formulering. Vad var det för junk?
Hetsporren skrev:Mr_Ekan skrev:Hetsporren skrev:Är inne i känsliga slutförhandlingar...Sanny_X skrev:Sååååå?
Diggar din formulering. Vad var det för junk?
Det var ett par QLN Signature HDII Splitfield, alltså sådana jag köpte beg. på Esoterisk Hifi för några år sedan och lyckades sälja drygt dubbelt så dyrt privat senare;)
Birger skrev:Subjektivist:
Jag har aldrig påstått att mina egna erfarenheter av Accuphase är fakta. Fakta är att jag inte blev ett dugg impad av grejerna och vid jämförelse gillade annat mycket bättre.
Sedan får du bo var fan du vill. Pucko

Affald skrev:Det är en snygg kombo Stefan
Men det är svårt att få fatt i beggat... vad går det lös på nytt?
& om du skall till tonläget/Anders & lyssna r. mig så hakar jag glatt på med kort varsel
Affald skrev:Det vore bra att hitta CD´n beggad
Brickman skrev:Jag skall in till Ågrens i veckan och lyssna lite för det kan ju hända att det inte alls är så här längre.
Ågrens Hifi skrev:Naim Nait 5i
Naim CD5i
Naim Ariva
--------------------------
Paketpris: 41.700:-

crion skrev:Hetsporren, du verkar vilja ha något med stil, det är beundransvärt.

hali skrev:Naim kan vara rätt förförande, jag gillar generellt Naim.
Men ibland känns det som något i detalj och upplösning saknas, musik har bra "sväng" eller nått. Men jag saknar helt klart detaljer.
Kanske en CD5x och någon transparentare förstärkare?
Jag är lite småsugen på en Musical Fidelity A5, bra med effekt och galet snygg design.
Ågrens skrev:A5 Integ. Amp
Kraftfull förstärkare med en kontinuerlig effekt på 250W/ch. Spelar välbalanserat med en härlig kropp och botten. Pris: 17.000:- ord. 24.000:-
Tack. Synd bara att jag just nu inte verkar ha råd med stil... Sportlovssemester, gitarrer till frugan och datorer till barnen måste nog gå före och sen tar det tid att komma ikapp! Laughing
profbd skrev:Tack. Synd bara att jag just nu inte verkar ha råd med stil... Sportlovssemester, gitarrer till frugan och datorer till barnen måste nog gå före och sen tar det tid att komma ikapp!
antony michelssons grejor har alltid värkat mer prisvärda en NAIM
Almen skrev:Gör som jag: börja med att beställa ett par pi60, och spara ihop pengar till dem.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster