Det blev Audio Technica ATH-ANC23 även den går att köra utan batteri som en vanlig lur, inte helt oviktigt.
Köpte 2st, ett par till mig och ett par till frugan.
Kanske skulle ha varit skojigare att köpa två olika så kunde jag har ägnat några timmar på planet med kritiska jämförelser
Ur lådan fungerade den inte alls
Ingen skillnad med eller utan aktiverad funktion. Det visade sig att det medföljande batteriet var felaktigt alternativt sjöng på sista versen.
Efter batteribyte fungerade den.
Jag har aldrig testat några lurar av den här typen. Det uppstår en onaturlig lite halvkuslig ljuddämpning. Påminner lite om att ha lock för öronen.
Med musik på tyckte jag att ljudsignalen påverkas vid aktivering och låter... hissad eller nåt.
Spelar man någorlunda högt behöver den inte vara på för då hörs ju inte bakgrundsljudet ändå.
Nu vet jag inte hur andra lurar av denna typ fungerar, men att kunna användas utan musik som aktiva öronproppar tycker jag verkar bra.
Nu återsår att se om dom är hyggligt bekväma att använda under långa pass.
Kanske ska träna upp inneröronen så att dom vant sig tills det är dags
p.s Som teknikintresserad så letade jag naturligtvis efter var mikrofonen sitter. Lyckades inte hitta den!
Provade att stoppa in dosan i en kudde för att höra om ljudet förändrades, men icke. För visst måste väl en mic vara inblandad?