Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Tja... om man skall uttrycka det såhär; är inte lyssningsintrycken som det skrivits om i tid och otid nog för att få en bild av vad det rör sig om, så är det eg bara en provlyssning som återstår.Hjälper inte det så finns ju alltid Carlsson.
rhenrics skrev:shifts skrev:Du får fråga Merkurius här på forumet som är mannen som säljer paret
Aha, då vore det intressant att höra varför han säljer dem...
rhenrics skrev:shifts skrev:Du får fråga Merkurius här på forumet som är mannen som säljer paret
rhenrics skrev:Hur bra är de egentligen? Är de bättre än t ex b&w 802? Bäst oavsett pris om vi håller oss till två högtalare och inte delade system? Ingen som hört ngt bättre? Nyfiken, för de finns till salu på hifimagasinet...
Vee-Eight skrev:rhenrics skrev:shifts skrev:Du får fråga Merkurius här på forumet som är mannen som säljer paret
Uppgradering om jag inte minns fel.
Vee-Eight skrev:rhenrics skrev:shifts skrev:Du får fråga Merkurius här på forumet som är mannen som säljer paret
Uppgradering om jag inte minns fel.
Merkurius skrev:
Det stämmer. Jag uppgraderar till i32s. Mer info om skillnaderna mellan pi60s och i32s går att läsa i min medlemstråd.
Jag kan dock konstatera att det där med att skriva ut att högtalarna har repor, var en dundermissNi vet nog själv när ni ser annonser på bilar där det står att det "behövs lite småfix" istället för "repobjekt", då vet man att det oftast rör sig om en hel del saker som måste fixas. Jag tror att min annonstext på den punkten skrämmer bort en del. Egentligen skulle jag inte skriva något alls och ta den pucken när väl folk ringer. Nu har jag dock skrivit som jag gjort i några annonser så det får stå som det gör, jag kör iaf med öppna kort
rhenrics skrev:Merkurius skrev:
Det stämmer. Jag uppgraderar till i32s. Mer info om skillnaderna mellan pi60s och i32s går att läsa i min medlemstråd.
Jag kan dock konstatera att det där med att skriva ut att högtalarna har repor, var en dundermissNi vet nog själv när ni ser annonser på bilar där det står att det "behövs lite småfix" istället för "repobjekt", då vet man att det oftast rör sig om en hel del saker som måste fixas. Jag tror att min annonstext på den punkten skrämmer bort en del. Egentligen skulle jag inte skriva något alls och ta den pucken när väl folk ringer. Nu har jag dock skrivit som jag gjort i några annonser så det får stå som det gör, jag kör iaf med öppna kort
Merkurius, kan du inte länka till din tråd? Vore intressant att läsa!
rhenrics skrev:Hur bra är de egentligen? Är de bättre än t ex b&w 802? Bäst oavsett pris om vi håller oss till två högtalare och inte delade system? Ingen som hört ngt bättre? Nyfiken, för de finns till salu på hifimagasinet...

Kaffekoppen skrev:Varför skulle det vara en fördel att driva basarna med ett eget slutsteg?
6moons.com skrev: If you feel as though you've read your fair share of Gallo Reference reviews, perhaps I can entice you into sticking around by including a discussion on Gallo's S.A. bass amplifier. Bass amplifier? Well, you did know that the woofers used in the Ref 3 and new Ref 3.1 utilize dual voice coils, no? On the rear of each speaker, two sets of binding posts are most assuredly not intended for biwiring but specialized bi-amping only. The top posts are routed to and through the entire speaker. The bottom posts connect solely to the woofer's second voice coil. When powered by a single conventional amplifier, the Ref 3.1's low-frequency limit is 34Hz. By sending a separate low-pass signal to the second voice coil with a little equalization via the bass amplifier, bass response is extended down to a subterranean 22 Hz - absolutely amazing bass extension for a speaker the size of the Ref 3.1.
Trams skrev:rhenrics skrev:Hur bra är de egentligen? Är de bättre än t ex b&w 802? Bäst oavsett pris om vi håller oss till två högtalare och inte delade system? Ingen som hört ngt bättre? Nyfiken, för de finns till salu på hifimagasinet...
De är väldigt bra men frågan är om inte ett par splirrans nya Anthony Gallo Nucleus Reference 3.1 smäller högre, om man räknar in allt (dvs. även design och möjligheten att med ett extra slutsteg driva bägge basarna ned till 22 Hz)?
Borde kunna lösas på ett smidigare sätt... men det är klart.... de får ju sälja lite till prylarTrams skrev:Kaffekoppen skrev:Varför skulle det vara en fördel att driva basarna med ett eget slutsteg?6moons.com skrev: If you feel as though you've read your fair share of Gallo Reference reviews, perhaps I can entice you into sticking around by including a discussion on Gallo's S.A. bass amplifier. Bass amplifier? Well, you did know that the woofers used in the Ref 3 and new Ref 3.1 utilize dual voice coils, no? On the rear of each speaker, two sets of binding posts are most assuredly not intended for biwiring but specialized bi-amping only. The top posts are routed to and through the entire speaker. The bottom posts connect solely to the woofer's second voice coil. When powered by a single conventional amplifier, the Ref 3.1's low-frequency limit is 34Hz. By sending a separate low-pass signal to the second voice coil with a little equalization via the bass amplifier, bass response is extended down to a subterranean 22 Hz - absolutely amazing bass extension for a speaker the size of the Ref 3.1.
Trams skrev:På vilket sätt då?
Max_Headroom skrev: Det finns ingen genväg till bra bas. Stor låda och stor element är det som gäller. Fysikens lagar, vet du.
Kaffekoppen skrev:Det är sant att det går att åstakomma på det sättet.//Men jag har inte hört den aktuella högtalaren så nog skall jag ge tusan i att uttala mig annat än generellt.
Nefilim skrev:Inget ont om Ino, men bör inte denna tråd flyttas till" Wänner af Ino"?
Det är många som inte fattat hur man ska förhålla sig till det här med INO.mats skrev:Nu får ni sluta att babbla ni gör mig nyfiken på dessa Ino högtalare ännu mer
Martin skrev:Det är många som inte fattat hur man ska förhålla sig till det här med INO.mats skrev:Nu får ni sluta att babbla ni gör mig nyfiken på dessa Ino högtalare ännu merMan lyssnar på dem hos någon, erkänner att de mycket väl kan vara bäst i världen och sedan släpper man det och pysslar vidare med sitt. I mitt fall: Hembyggen!
Det är väl få som sitter och planerar att köpa brystonsteg för flera 100-tusen bara för att de råkar vara så bra att de förmodligen inte går att höra med hörseln. Visst de kan vara bäst, men vem bryr sig, det är väl inte hela världen?
rhenrics skrev:Om man jämför med typ Krell Resolution 1, eller Marten design Coltrane, eller B&W 800 Nautilus (snäckan) då? Alltså riktigt dyra högtalare... är pi60s ändå bättre?
Bongo skrev:[...] Mina Jamo D870, som jag har för tillfället, tycker jag presenterar musiken på ett trovärdigare och mer engagerande sätt än framförallt pi60 (utan s, som jag har mest erfarenhet av) men även bättre än pi60s, dom är ju fruktansvärt lika varandra, pi60 och pi60s.
[...]
//Håkan
Ragnwald skrev:870 är det något i stil med dessa ?
Länk
Rydberg skrev:Nä, Jamo Concert 11/D870 ser ut såhär
Patrik_B skrev:
Jag har bytt från Jamo Concert 11 (samma som D870) och jag tycker att piP men ffa pi60 är en bättre högtalare på allt (D870 klarar högre ljudtryck än piP men det är det ända).
Jamo högtalaren har ett helt ok diskant- och mellanregister men när det kommer till att spela bas så tycker jag att det tappar en hel del. Det som jag saknade mest var förmågan till attack i trummor och basgångarna. Dom går faktiskt rätt djupt men jag tror att frekvensgången och förmågan till att flytta luft i alla frekvenser är lite sporadisk...
Bongo skrev:Då tycker vi olika, jag anser basen hos D870 vara i princip likställd med basen hos pi60 men det har väl mycket med vilket rum dom står i att göra. Flytta luft kan dom göra...minst sagt(D870 alltså, tycker jag iaf)
Strauss skrev:Bongo skrev:Då tycker vi olika, jag anser basen hos D870 vara i princip likställd med basen hos pi60 men det har väl mycket med vilket rum dom står i att göra. Flytta luft kan dom göra...minst sagt(D870 alltså, tycker jag iaf)
Går inte pi60 ungefär 10 db lägre i basen?
mats skrev:Men skall inte denna tråd finnas i Ino forumet??
varför då? då kan den väl lika gärna flyttas till "köpråd" direkt isf. Jag vill bara ha info om högtalaren och hur den står sig mot andra. Dvs inte en diskussion om Ino Audio eller om några vänner/belackare därav..
Floyd skrev:Problemet är att en diskussion om Ino på detta forum svårligen/omöjligen kan hållas neutral.
Floyd skrev:Problemet är att en diskussion om Ino på detta forum svårligen/omöjligen kan hållas neutral.
meanmachine skrev:Floyd skrev:Problemet är att en diskussion om Ino på detta forum svårligen/omöjligen kan hållas neutral.
Hehe...Insikt.
Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
Många har Ino högtalare men flera har inte. Vad är problemet?
David_A skrev:Alltså smak är alltid subjektivt, och D870 är en jättetrevlig och snygg högtalare. Men jag kan bara inte förstå det där med basen..? Var det något som jag tyckte att D870 saknade så var det just den riktigt djupa basen, samt förmågan att hantera ljudtryck däri. Största anledningen till att jag sålde dessa var just för att dom slog igenom som pistolskott i basen så fort dom pressades lite för hårt. Synd på en i övrigt mycket prisvärd högtalare.
Dessa Concert 11(D870) och Concert 8 fick mig iallafall att inse hur pass stora brister mina gamla Kappa 9 hade, både tonalt och ljudbildsmässigt. Åkte ut på direkten efter ett möte med lilla 8:an
meanmachine skrev:subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
Du är inte dum! Det fattar en hel väld av människor att ino inte debbateras objektivt här på hemmaplan...
Läser du väldigt, väldigt, selektivt?meanmachine skrev:subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
Du är inte dum! Det fattar en hel väld av människor att ino inte debbateras objektivt här på hemmaplan...
celef skrev:jag tror ingen betvivlar ino audios förträfflighet men jag tror många älskar att hata deras anhängare
Kaffekoppen skrev:Läser du väldigt, väldigt, selektivt?meanmachine skrev:subjektivisten skrev:Floyd skrev:Jag konstaterade bara faktum; att Ino är en mycket het potatis här på faktiskt.se
Trams skrev:Som skillnaden mellan den som vet och den som tror han vet?
meanmachine skrev:Trams skrev:Som skillnaden mellan den som vet och den som tror han vet?
Den som tror sig veta en sanning är blockerad av högmod och tillit till sin egen förblindande sanning. En sanning som kanske i morgon är passerad till lögnens tysta vrå.
Den ödmjuke ser på vetskap som något föränderligt och ytterst försiktigt tar orden i sin mun/ MM...
rhenrics skrev:MM, om du har väldigt mycket fritid över, varför inte göra lite nytta och ägna den åt att hjälpa repsam med sin prissättning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster