JockScott skrev:Vad skulle ni som av olika anledningar ej gillar privatimporter och kinesiska hifiprodukter om någon svensk erkänd firma, låt vara i Allingsås, Göteborg eller var den ligger tar in ett bra kinesiskt märke och kör detta i ett par år med goda omdömen från dem som lyssnat och demar på mässor. Är det ok att handla därifrån då?
Om detta innebär ökad McDonaldsfaktor, att jag får provspela och lyssna hemma själv innan köp, om jag har en handlare att ha en direktkontakt med vid eventuella fel så -
JA.
Kinakablar känns verkligen svårmotiverat för mig
Varför?
Se svaret ovan. Vill verkligen testa hemma då kablar ibland inte ger nån skillnad, ibland stor skillnad och ibland blir det sämre.
Naturligtvis är det bara prestanda som är relevant när man tittar på prylar. När hörde ni sist någon säga att ett bildäck hade bra sidgrepp för sitt pris, antingen har det bra sidgrepp eller så har det inte bra sidgrepp, att blanda in pris är ju hur dumt som helst.
Dålig jämförelse, men ok...Så i Rydbergs värld existerar inget annat än den bästa priodukten oavsett pris?
Bra jämförelse tycker jag.
Om vi skall barmhärtighetstesta billiga apparater vet ingen ut eller in till slut. En 5000kr förstärkare med betyg 5 - är den bättre än en betyg 2-förstärkare för 8000kr?
Märker att en del är väldigt känslosamma över sina hifiprodukter, för mig räcker det gott att de presterar på ett förväntat sätt...
Tja, många lägger tid och pengar på detta. Samma sak med bilar, iaf för vissa personer, båtar för andra osv. Så länge man inte är "känslig" är det väl OK att vara känslosam? Eller?